Sport1 Banner

נקודה הופחתה ממאזנה של מכבי תל אביב, מכבי חיפה עלתה לפסגה

play
דור תורג'מן שחקן מכבי תל אביב מאוכזב | מאור אלקסלסי
תקציר: מכבי חיפה – מכבי תל אביב 0:2 06:56

בית הדין של ההתאחדות החמיר עם הצהובים בעקבות אירועי הדרבי התל אביב והורה על הפחתת נקודה לצד קנס בגובה של 42 אלף שקלים. בעקבות ההחלטה, הירוקים במקום הראשון. הצהובים יגישו ערעור: "דעת הרוב שגויה ומנוגדת לתקנון"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל קבע: נקודה הופחתה ממאזנה של מכבי תל אביב בעקבות אירועי הדרבי. המשמעות: לראשונה העונה, מכבי חיפה עלתה לפסגה בזכות יחס שערים עדיף משל הצהובים.

הצהובים הורשעו בעבירה של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, אחרי שאוהדיה השליכו אבוקות לכר הדשא במהלך הדרבי התל אביבי ואחת מהן אף נחתה בסמוך לשחקן הקבוצה דריק לוקאסן, בצורה שסיכנה אותו. בנוסף הושת על מכבי תל אביב קנס בגובה של 42 אלף שקלים. "דעת הרוב שגויה ומנוגדת לתקנון. נגיש ערעור", הגיבו הצהובים.

הדיין נעם לובין נימק את החלטתו והסביר שקו ההגנה של הצהובים לפיו האבוקה לא פגעה ישירות בלוקאסן ולכן ישנן נסיבות מקלות, שגוי: "אי פגיעתו של השחקן לכאורה, אינה יכולה להקל על הנאשמת", כתב, ונתן דוגמאות לענישה בסרייה ש: "בינואר השנה לאציו נענשה על ידי ההתאחדות האיטלקית על התנהגות אוהדי שכללה בין היתר הדלקת אבוקות ביציע, בקנס של 50 אלף יורו וסגירת ארבעה יציעים בפועל באצטדיונה הביתי. במקרה זה, ומאחר שסגירת יציעים אינה עוד עונש קיים, בחרתי לגזור על הנאשמת הפחתת נקודה אחת בפועל ממאזנה".

דריק לוקאסן שחקן מכבי תל אביב מאוכזב
המהפך הושלם במסדרונות ההתאחדות. שחקני מכבי חיפה מעל לוקאסן | מאור אלקסלסי

הדיון בענייני מכבי תל אביב והפועל תל אביב התקיים בשבוע שעבר, אבל הדיינים דחו את פרסום ההחלטה שלהם כדי לא לפסוק עונש שיוכל להשפיע על משחק העונה שנערך אמש והסתיים בניצחון 0:2 של הירוקים. אחרי הפסיקה, קרוב לוודאי שמכבי תל אביב תערער לבית הדין העליון בטענה שהמועדון פועל ועושה המון כדי לתפוס אוהדים מתפרעים.

כזכור, מכבי תל אביב כבר הייתה בפער של 10 נקודות ממכבי חיפה, אבל בשבעת המחזורים האחרונים השיגה רק 9 נקודות מתוך 21 אפשריות, כאשר בשני המפגשים מול מכבי חיפה היא הפסידה. למזלה של מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ניצחה במחזור הקודם את מכבי חיפה, אחרת עוד לפני החלטת בית הדין היום היא הייתה צונחת למקום השני.

הפועל תל אביב שהואשמה אף היא בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, נקנסה ב-31 אלף שקלים.

בפתיחת המחזור ה-21 תארח מכבי תל אביב את בני סכנין, מכבי חיפה תתארח אצל בית"ר ירושלים.

עוד באותו נושא: מכבי תל אביב בכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי