Sport1 Banner

בית"ר טענה לאכיפה בררנית: "אוהדי הפועל נכנסו עם מנוף ליציע – ולא הוגש כתב אישום"

שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם האוהדים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם האוהדים | דני מרון

הצהובים שחורים נקנסו ב-3,000 ש"ח בפועל לאחר ששניים מאוהדי הקבוצה חדרו ליציע המזרחי: "הם שברו קיר גבס שפעם שימש כפתח לאצטדיון, לא היתה לנו כל אפשרות למנוע את האירוע". גם האדומים נקנסו

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים עמדו הערב (רביעי) לדין בגין עבירה על חוקת תקנוני הוראה של ההתאחדות והתנהגות בלתי הולמת של קהל אוהדים בהתאמה. האדומים נקנסו ב-5,000 ש"ח בפועל ו-15,000 על תנאי והצהובים שחורים ב-3,000 ש"ח בפועל ו-15,000 על תנאי.

באשר לבית"ר ירושלים, נציג הנאשמת טען כי "למשחק הגיעו 30 שוטרים ו-50 מאבטחים בהתאם לדרישה. על הפתחים והמעברים נסגרו על ידי שלשלאות גם בשל הצורך הכללי וגם בגין התראות קונקרטיות (החוץ התגודדו כ-150 אוהדים והמשטרה שמרה עליהם). השניים הצליחו לחדור דרך הגג של מבנה צמוד לאצטדיון בו יש מוזיאון וחדר כושר. המבנה שייך לעיריה. חדרו לגג דרך המבנה ושברו קיר גבס שפעם שימש כפתח לאצטדיון, חדרו בשורה השניה ביציע המזרחי ומיד נתפסו על ידי כוחות האבטחה ונמסרו למשטרה.

כתוצאה מכך הוגשו נגדם תלונות על ידי הנאשמת ועירית ירושלים בגין הפריצה. המשטרה ואנחנו רואים בכך אירוע חמור. כבר היום הוגש נגד אחד כתב אישום והוא הורחק לשנתיים וכנגד השני ינקטו צעדים דומים בנסיבות האלה אין אפשרות להטיל עלינו אחריות לדעתנו. מילאנו אחר כל חובותינו כקבוצה מארחת במצב החירום ושמרנו על כל האוהדים שהיו בחוץ מבלי שהפרו את ההנחיות. לא היתה לנו כל אפשרות למנוע את האירוע ומיד כשזה קרה והם התפרצו ליציע, פעלנו מיידית והמאבטחים שלנו עצרו אותם. אני טוען גם לאיכפה בררנית כאשר במקרה בו אוהדי הפועל תל אביב נכנסו עם מנוף ליציע וצפו בכל המשחק – לא הוגש כתב אישום".

בהחלטת בית הדין נכתב: "מצב החירום מביא עימו סיטואציות שהקבוצות לא התמודדו איתן בעבר אך הנסיבות מחייבות לעמוד בדרישות משרד הבריאות הבאות לידי ביטוי בתקנות המנהלת אשר הוצאו לתקופת החירום. אין מחלוקת כי האוהדים פרצו לתחומי האצטדיון ועל כן אני מרשיע את הנאשמת בעבירה נשוא כתב האישום. בנסיבות המקרה ולאור מצב החירום אני גוזר על הנאשמת קנס בסך 3,000 ש"ח בלבד וכמו כן, קנס על תנאי בסך 15,000 ש"ח על כל הרשה נוספת בעבירה דומה עד לסוף עונה המשחקים הנוכחית".


אוהד שהסתנן לטדי (דני מרון)

באשר להפועל תל אביב, שכאמור נקנסה ב-5,000 ש"ח בפועל ו-15,000 ש"ח על תנאי עד סיום העונה לאור העובדה שאיפשרה לאנשים שאינם חיוניים להיכנס למגרש במהלך המשחק נגד בית"ר, האדומים טענו גם הם לאכיפת בררנית, אך הטענה נדחתה על הסף על ידי הדיין מכיוון שמדובר בדיון הראשון מסוג זה שעולה בפני בית הדין.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי