Sport1 Banner

המנהלת אישרה: התנהגות השחקנים מסכנת את המשך העונה

שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם האוהדים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם האוהדים | דני מרון

כפי שפורסם לראשונה בספורט1, פרופ' גרוטו קיים שיחה נוקבת עם כלפון לגבי המשך העונה, לאור הפרת ההנחיות בשני המשחקים שנערכו בבלומפילד. יו"ר המנהלת: "כל הפרה נוספקת תוביל לסנקציות חריפות מאלה שניתנו"

(גודל טקסט)

בשבוע האחרון ליגת העל חזרה בסערה לאחר פגרת הקורונה הכפויה, אלא שלצד הריגוש החדש מהכדורגל היו תמונות מדאיגות של התקהלויות של אוהדי הפועל תל אביב ביום שלישי ושל אוהדי מכבי תל אביב למחרת, כשגם השחקנים משתפים פעולה. את התנהגות זו בוודאי לא אהבו במשרד הבריאות. בספורט1 נחשף כי פרופסור איתמר גרוטו הזהיר את מנהלת הליגה כי חגיגת השחקנים והאוהדים מגבירות את קצב ההדבקות. כעת מנהלת הליגה אשרה את הדברים.

הבוקר קיים פרופ' גרוטו שיחה נוקבת עם יו"ר מנהלת הליגה, ארז כלפון, לגבי המשך העונה, לאור ההפרות שהיו. גרוטו הדגיש כי "התגודדות הקהל מחוץ למגרשים מגבירה את סיכויי ההדבקה", ומתח ביקורת גם על התנהגות השחקנים "הם יצאו לקהל בסיום המשחקים וחלקם אף בא במגע עם גורמים נוספים מעבר לשחקנים ואנשי צוות הקבוצה – וזו הפרה חמורה של המתווה שאישר את חזרת המשחקים". המשנה למשרד הבריאות הוסיף כי עליית התחלואה בימים האחרונים והחשש מהתפרצות חוזרת של הנגיף מסכנת מאוד את המשך עונת המשחקים.

על כן, כלפון הוציא הודעה בטעם המנהלת: "אני חוזר ומבהיר כי לא נקבל כל הפרה שתיגרם מצד הקבוצות והשחקנים", ובהמשך איים בסנקציות: "למען הסר ספק, כל הפרה נוספת תוביל לסנקציות נוספות יותר מאלו שכבר ניתנו – יופעלו ישירות נגד השחקנים ובעלי תפקידים שונים שיפרו את ההנחיות". מכבי ת"א כבר נקנסה ב-20 אלף שקלים.


אוהדי מכבי תל אביב מחוץ לבלומפילד נגד מכבי חיפה (דני מרון)

"לא אאפשר לאף אחד לסכן את פרנסתם של עשרות-אלפי משפחות המתפרנסות מעבודה סביב הכדורגל", הוסיף, ואז פנה לאוהדים: "אנא שמרו על בריאותכם והמנעו מהתגודדות מיותרת המסכנת את בריאותכם ואת משפחתכם. אנא דעו כי בתרחיש של הדבקות כתוצאה מהתגודדות מחוץ לאצטדיונים – עתיד הכדורגל שאתם כל כך אוהבים עשוי להיות בסכנה".

כלפון התייחס לכדורגל ללא קהל: "גם לי חסרה אווירת המשחק באצטדיונים, גם אני כמו כל האוהדים צופה במשחקים בטלוויזיה עד שלא יוחזר הקהל לאצטדיונים", והסביר שוב את המצב החדש בצל המגיפה: " מגבלות הקורונה גזרו עלינו שינויים באורחות החיים, אך כדי שנחזור לשגרה ולחגוג ביציעים, אנו חייבים לעבור את התקופה הקרובה ולאפשר לקבוצות לסיים את העונה על המגר".

היו"ר חזר על כך שישנה תוכנית להחזרת הקהל למגרשים באופן המותאם למציאות הנוכחית "ברגע שזה יתאפשר". לסיום, ביקש מהאוהדים להתאזר בסבלנות ולכבד את ההנחיות: "התנהגותכם תשפיע ומשפיעה על אמון משרד הבריאות בהתנהגות האוהדים בעתיד בעת ההגעה למשחקים תחת מגבלות הנגיף שיישארו איתנו בתקופה הקרובה".


פרופסור גרוטו באימון מכבי פ"ת. במשרד הבריאות לא אוהבים את התמונות (מנהלת הליגה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי