Sport1 Banner

ארגון השחקנים הגיש ערעור למען ספיר כדורי

ספיר כדורי
ספיר כדורי | דניאל עיני

הארגון טען כי החלטת הבוררות לפטור את הפועל רעננה מתשלום שכרה של השוערת שחלתה במחלה קשה היא תקדימית ומוטעית ודרש דיון נוסף. כדורי: "לא נוטשים שחקנית שחלתה ומתנערים ממנה"

קבוצות: הפועל רעננה
(גודל טקסט)

ארגון השחקנים והשחקניות הגיש היום (שלישי) ערעור באמצעות עו"ד יהב ארגמן על החלטת הבוררת של ההתאחדות לכדורגל בעניינה של שוערת הפועל רעננה לשעבר, ספיר כדורי, לפיה הקבוצה שביטלה את החוזה עם ספיר לאחר שחלתה, לא תשלם לה את שכרה. בערעור מציין הארגון כי השחקנית שימשה כשוערת הקבוצה, לאחר שעברה בהצלחה את כל המבדקים הרפואיים ואף לקחה חלק פעיל בפעילות הקבוצה, עד אשר התגלתה בגופה המחלה.

כזכור, ספיר כדורי גילתה כי חלתה בסרטן כששימשה כשוערת רעננה. הקבוצה התנערה ממנה וביטלה את החוזה באופן חד צדדי. ארגון השחקנים טוען כי ההחלטה לפטור את הקבוצה מתשלום השכר היא תקדימית ומוטעית, לא בחנה את העניין לפי המתרחש בעולם הספורט ונעשתה בניגוד לתקנון, באופן חד צדדי וללא כל הודעה מוקדמת: "לא ניתנה הודעת ביטול רשמית, אלא זנחה הקבוצה את ההסכם וגירשה את התובעת בבושת פנים". ארגון השחקנים דורש דיון נוסף בעניינה של ספיר כדורי "למען תוסר העננה הכבדה מעל פסק הבוררות".

כדורי עצמה התייחסה לפרשה ואמרה: "הערעור הזה הוא עמידה על העיקרון שלי שלא נוטשים שחקנית שחלתה ומתנערים ממנה. החלטה כזאת לא אנושית לא יכולה להתקיים, בטח שלא בספורט. אני מתכוונת להילחם למען הצדק – לא רק בשבילי, אלא בשביל כל השחקנים והשחקניות בעתיד".

ספיר כדורי. הארגון דורש דיון נוסף בעניינה (פרטי)
ספיר כדורי. הארגון דורש דיון נוסף בעניינה (פרטי)

מנכ"ל ארגון השחקנים והשחקניות, מושיקו מישאלוף, הביע תמיכה בשחקנית: "אנחנו מחבקים את ספיר לכל אורך הדרך מול העוול הקשה שנעשה לה. לא נוותר, עד שהצדק ייצא לאור".

יו"ר הארגון, קארין סנדל, הוסיפה: "ספיר נתנה מעצמה והשקיעה, אבל ברגע האמת, כשנזקקה שהקבוצה תעמוד לצידה, קיבלה סטירת לחי מצלצלת ברגעים הכי קשים בחייה. החלטת הבוררת הלא אנושית חייבת להשתנות".

יו"ר חטיבת הספורט ניר אלון, שמלווה את כדורי מאז 2018, התבטא גם הוא בנושא: "אסור לקבל מצב של התנערות משחקנים ושחקניות במיוחד לאחר שחלו. החלטת הבוררת לא צודקת ובעיקר לא אנושית ומשחירה את כל עולם הספורט בישראל. כל מה שהיא מבקשת זה את הכסף שמגיע לה במסגרת החוזה והחוק ולא יותר מזה. חייב להתקיים דיון נוסף בהחלטה".

עוד באותו נושא: כדורגל נשים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי