Sport1 Banner

פיפא אישרה באופן זמני: ניתן לבצע חמישה חילופים במשחק

מקס גרצ'קין, עומר אצילי
מקס גרצ'קין, עומר אצילי | מאור אלקסלסי

במטרה למנוע עצירות רבות, יהיו רק שלושה מועדי חילוף במהלך 90 הדקות. כלומר, קבוצה תצטרך לבצע פעמיים חילוף כפול אם ברצונה להשלים את המכסה. בנוסף, קיימת אפשרות לא להשתמש ב-VAR

(גודל טקסט)

עכשיו זה רשמי: השינוי אמנם מאולץ, אך בוודאי היסטורי. לקראת חזרת הליגות המקצועניות, פיפ"א אישרה היום (שישי) כי מעכשיו ועד תום העונה יש אפשרות לבצע באופן זמני חמישה חילופים במשחק. בהודעה שפורסמה נכתב: "כשהכדורגל ברחבי העולם מתחיל לחזור לפעילות לאחר מגיפת הקורונה, מועצת ההתאחדות לכדורגל הבינלאומית  הסכימה לערוך תיקון זמני לחוקי המשחק על בסיס הצעה שהתקבלה מטעם פיפ"א המבקשת להגן על השחקנים".

עם זאת, כדי למנוע את עצירת המשחק, לכל קבוצה יהיו רק שלוש הזדמנויות לבצע חילופים (כלומר קבוצה תצטרך לבצע פעמיים חילוף כפול אם ברצונה להשלים את מכסת החילופים) – ניתן לבצע חילופים גם במחצית. בנוסף, ליגות בהן יש VAR, רשאיות להפסיק את השימוש במערכת. ההחלטה לגבי החילופים התקבלה במטרה לסייע לקבוצות ולצמצם את הסיכון הכרוך בהשלמת הליגות תוך חודש ימים – משמע משחק כל שלושה ימים או יותר. בנוסף, בכל מדינה יוכלו להחליט אם ברצונם להעלות את מספר החילופים לחמישה או שמא להישאר עם שלושה, כרגיל.

כזכור, לאחרונה פורסם בספורט1 כי החל לחץ גדול של מאמני ליגת העל על ההתאחדות לכדורגל לאשר יותר משלושה חילופים במשחק. "השחקנים שלי לא יעמדו בזה, הם ייפלו מהרגליים אחרי 60 דקות", העריך אתמול מאמן בליגת העל. "אני מאוד מקווה שיאשרו לנו חמישה חילופים, אחרת יהיה קשה מאוד לעמוד בקצב. גם השחקנים שיהיו על המגרש יצטרכו לשחק בצורה חכמה. יש יותר סיכון לפציעות וצריכים להיזהר. שלושה שבועות של אימונים מלאים זה לא מספיק כדי לחזור לכושר גופני מלא, בטח לא לכושר משחק".

מוקדם יותר היום פנתה ההתאחדות לכדורגל לפיפ"א על מנת לבדוק את האפשרות לביצוע חמישה חילופים עד תום העונה במהלך משחקי הפלייאוף. לאחר שהתקבל האישור המיוחל, הנהלת ההתאחדות תתכנס טרם חידוש המשחקים לישיבה בה תבקש לאשר את השינוי באופן רשמי בליגת העל.

עוד לפני שאושרה ההחלטה על ידי פיפ"א, אורן חסון, יושב ראש ההתאחדות לכדורגל:, הסביר את הבקשה: "החזרה לשחק מביאה עמה אתגרים חדשים ומתוך רצון להקל על הקבוצות ולשמור על בריאות השחקנים בסיטואציה שנוצרה, הנחיתי לבדוק את השינוי המתבקש בהקדם האפשרי. הקבוצות חוזרות לאחר פגרה ארוכה, שנכפתה על כולנו לנוכח משבר הקורונה, והעניין הפיזיולוגי חייב להילקח בחשבון".


מרקו בלבול וצ'רון שרי (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי