Sport1 Banner

מחזור פתיחת הפלייאוף העליון נדחה ויחל במקביל לפלייאוף התחתון

ישיבת ראשי הקבוצות
ישיבת ראשי הקבוצות | אבשלום ששוני

לאור התפרצות הקורונה והודעת משרד הבריאות, המנהלת וראשי הקבוצות קבעו שהפלייאוף יחל באיחור של שבוע. ייתכנו שינויים בהתאם להתפשטות המגפה. עתיד הליגה לוט בערפל?

(גודל טקסט)

לאחר דחיית משחק הגביע בין מכבי חיפה להפועל באר שבע אתמול, מנהלת הליגות בכדורגל קיימה הבוקר (חמישי) ישיבת דירקטוריון עם כל ראשי הקבוצות של ליגת העל בנושא נגיף הקורונה והשפעותיו, זאת לאחר הנחיות משרד הבריאות על איסור כינוס יותר מ-5,000 איש במקום אחד. לבסוף הגיעה ההחלטה – מחזור הפתיחה של הפלייאוף העליון, שהיה צריך לצאת לדרך בשבת הקרובה, נדחה.

על פי הודעת מנהלת הליגה, הפלייאוף העליון יחל בשבת הבאה (ה-14 במרץ), במקביל לפתיחת הפלייאוף התחתון. הדברים כמובן עשויים להשתנות בהמשך בכפוף להוראות משרד הבריאות והתפשטות נגיף הקורונה, שכן בהמשך ההוראות עשויות להיות מחמירות יותר. כמות הקהל אשר תורשה להיכנס לכל אחד מהאצטדיונים תהיה מוגבלת בהתאם להוראות משרד הבריאות. המנהלת עומדת בקשר רציף עם משרד הבריאות והמשטרה על מנת לנסות ולאפשר כניסה של יותר מ-5,000 אוהדים (המגבלה אשר קיימת נכון להיום) באצטדיונים הגדולים בהתאם לתכניות שתגיש המנהלת למשרד. הליגה הלאומית תמשיך להתקיים כסדרה.

המחזור הקרוב עשוי להיות מושלם בתאריכים שתוכננו להיות התאריכים של חצי גמר גביע המדינה, ומועד סיום המפעל יתעכב ויסתיים בשלב מעט יותר מאוחר. בינתיים, הקבוצות מנסות למצוא פתרון לבעיית ההתקהלות ופועלים להכנסת כמות גבוהה יותר של קהל. ההחלטה התקבלה כרגע רק על המחזור הקרוב ושוב, ייתכן כי יהיו שינויים נוספים בהמשך.


ישיבת ראשי הקבוצות (אבשלום ששוני)

אם יתאפשר להכניס כמות של יותר מ-5,000 אוהדים הקבוצות  יצטרכו להעמיד באצטדיונים מחיצות על פי אישור משרד הבריאות – משמע כמות האוהדים תעלה בהתאם לחלוקה בכל מגרש ומגרש. ראשי הקבוצות הגדולות אף יצטרכו למצוא פתרון לבעיית המנויים, כאשר חלקם לא יוכל להיכנס למגרשים וכמובן פתרון גם לאוהדי הקבוצה היריבה שירצו להגיע לכל משחק ומשחק. הפלייאוף התחתון, שבו אין משחק שעשוי להביא כמות שעולה על 5000 אוהדים, צפויים להמשיך כרגיל.

במהלך הדיון, רוב החברים הסכימו כי יש לדחות את מחזור המשחקים בשבוע ימים. בנוסף, ראשי הקבוצות של הפלייאוף התחתון דוגמת יצחק שום עזבו את המקום בטענה שאין השפעה על הפלייאוף התחתון משום שאין מחזור ליגה השבוע. בישיבה נכחו יו”ר המנהלת ארז כלפון, נציגי ההתאחדות אבי לוי ואמיר נבון, בעלי מכבי חיפה יעקב שחר, בעלי באר שבע אלונה ברקת, מנכ"ל מכבי נתניה ניב גולדשטיין, יצחק שום וברק אברמוב מהפועל כפר סבא ובני יהודה וכן נציגי הפועל חדרה ומכבי תל אביב.

הצעה נוספת שנידונה ועלתה על הפרק בתחילת הישיבה היא לדחות את המחזור הראשון והשני בפלייאוף לאחרי פגרת הנבחרת, אך משמעות הדבר היא שמעתה ועד חודש אפריל לא יהיו כלל משחקים. מעבר לעומס שיווצר לאחר מכן, עם מחזורים לא מעטים באמצע שבוע, הצעה כזו גם תפגע בכושרם של שחקני הנבחרת שלא יהיו בפעילות של משחקים עד להתכנסות הנבחרת בעוד יותר משבועיים, לקראת המפגש נגד סקוטלנד.


ישיבת ראשי הקבוצות (אבשלום ששוני)

בתחילת הישיבה העלו החברים על הקו את המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו. האחרון אמר לפני הישיבה לספורט1 כי "ההחלטה למנוע כניסת קהל מעל 5,000 איש, נובעת מהעתקת המדיניות ממדינות אחרות באירופה". גרוטו סקר את הנחיות משרד הבריאות ולאחר מכן נערך דיון בין נציגי הקבוצות.

 

הבוקר אף החליטה ועדת ליגה וגביע של ההתאחדות לכדורגל לעניין מחלקות הנוער והילדים (המנכ"ל, רתם קמר, הסמנכ"ל אבי לוי ומנהל אגף הנוער זיו סולומון), בהיוועצות עם יו"ר הוועדה הרפואית ד"ר משה לוינקופף ורופא ההתאחדות ד"ר דוד אלג'ם, כי לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות אין מניעה לקיים את משחקי מחלקת הנוער, אך יש להיצמד להנחיות משרד הבריאות. הוועדה קבעה כי אין לערוך טקס לחיצות ידיים וכי  משחקי קבוצה שיש לה חמישה שחקנים ומעלה אשר נמצאים בבידוד יידחו עד לסיום תקופת הבידוד בת השבועיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.


אלונה ברקת מגיעה לישיבה (אבשלום ששוני)

לוח משחקי ליגת העל וגביע המדינה המעודכן
14-16.03.2020: מחזור 27
04-06.04.2020: מחזור 28
11-13.04.2020: מחזור 29
18-19.04.2020: מחזור 30
21-22.04.2020: מחזור 31
25-26.04.2020: מחזור 32
02-04.05.2020: מחזור 33
09-11.05.2020: מחזור 34
12-14.05.2020: חצי גמר גביע המדינה
16-18.05.2020: מחזור 35
23-25.05.2020: מחזור 36
26.05.2020: גמר גביע המדינה


אלי אוחנה מגיע לישיבה (אבשלום ששוני)


יעקב שחר מגיע לישיבה (אבשלום ששוני)


יו"ר המנהלת ארז כלפון בישיבה (אבשלום ששוני)

עוד באותו נושא: ליגת העל, מנהלת הליגות

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי