Sport1 Banner

רעננה במכתב חריף: "דורשים שופטים מחו"ל במשחקי הקבוצה, איבדנו כל אמון"

ניסו אביטן
ניסו אביטן | דני מרון

הקבוצה מהשרון בפנייה ליו"ר המנהלת: "סובלים מהחלטות מעוררות מחלוקת במקרה טוב ומוטעות מהיסוד ברע. אם דרישותינו לא ייענו, הבעלים אשר אלון ישקול את המשך דרכו בכדורגל"

קבוצות: הפועל רעננה
(גודל טקסט)

המשבר של הפועל רעננה ואיגוד השופטים מעמיק. כבר ביום שבת הקרוב יכולה הקבוצה של ניסו אביטן לחזור למקום האחרון בטבלה, ולאחר אירועי המשחק האחרון מול קריית שמונה, במועדון היום (חמישי) פנו ליושב ראש מנהלת הליגה ארז כלפון במכתב חריף ובו ביקשו כי שופטים מחוץ לארץ יישפטו את משחקי הקבוצה, החל מהמשחק הקרוב בבית.

במכתב הובהר: "את הנעשה אי אפשר לצערנו להשיב. הפועל רעננה איבדה בזמן הנוכחי כל אמון בשופטים ובאיגוד השופטים. מאז פתיחת העונה סובלת הפועל רעננה מהחלטות שיפוט שהן במקרה הטוב מעוררות מחלוקת ובמקרה הרע מוטעות מהיסוד. חוסר הידע והשימוש האנושי בטכנולוגיית ה-VAR לא רק שלא הפחית את הטעויות אלא אף העצים אותן לרמות בלתי נתפסות ולשגיאות גסות בניתוח האירועים".

ברעננה הוסיפו לפרט מספר תקריות יוצאות דופן שהתרחשו במשחקיה האחרונים, כמו גם סרטון המציג את כל הטעויות שנעשו כנגד הקבוצה העונה. "נו מבקשים ממך שהחל מהמשחק הביתי הבא של הפועל רעננה, ישפטו שופטים ממדינות אחרות (כפי שנהוג במספר ליגות באירופה) והפועל רעננה תשמש כפיילוט עבור כלל הקבוצות ובמידה ופיילוט זה יוכיח יעילות, הנושא יוטמע על כלל הליגה".

צפו בסרטון שפרסמה הפועל רעננה:

את המכתב סיימו בכך שהבעלים אשר אלון, אשר דיבר מספר פעמים על סוגיית השופטים, עלול לעזוב את המועדון: "אם דרישותינו לשופטים מחו"ל לא ייענו, מבחינתנו – כלו כל הקיצין ואשר אלון, בעלי הקבוצה, ישקול את המשך דרכו בכדורגל הישראלי".

ובהיבט המקצועי, הקבוצה נותרה מתחת לקו האדום לאחר 1:1 מאכזב באצטדיון המושבה מול ק"ש אמש, על אף שהייתה עדיפה ברוב שלבי המשחק על החבורה מהצפון. כבר בחדר ההלבשה של הקבוצה מהשרון האמירה הכללית הייתה שזהו תיקו שכולו הפסד.

בתוך כך, במהלך המשחק מול קרית שמונה התרחש אירוע במהלכו פרצו שני נערים אל כר הדשא. מדובר בנערים מפנימייה שהוזמנו על ידי הקבוצה כחלק מפעילות הקהילה של רעננה. "ראשית אנו מתנצלים על האירוע, מגנים ומוקיעים את ההתנהגות הבלתי נאותה. בהמשך נערכה שיחה דחופה עם מנהל הפנימייה במהלכה הובהרה חומרת המעשה. סוכם עם מנהל בית הספר שהתלמידים המעורבים באירוע יחד עם שאר תלמידי הכיתה ישתתפו בשיחה עם שחקני הקבוצה על ערכים והתנהגות במגרש הכדורגל", כך נמסר בהודעה הרשמית שפרסמה הקבוצה מהשרון.


אשר אלון. עתידו בכדורגל הישראלי נמצא בסימן שאלה (אריאל שלום)

בחזרה למשחק. "אין הסבר לאיבוד הניצחונות בשני המשחקים האחרונים נגד הפועל חיפה וקריית שמונה", אמר גורם במועדון. "במקום ללחוץ על הדוושה הורדנו הילוך והנקודות חמקו לנו. מאיפה נביא נקודות? אולי ביום שני הבא בבלומפילד נגד מכבי תל אביב".

רעננה הביאה אתמול רק כ-450 צופים לאצטדיון, כמות קהל אשר באה למשחקי קבוצות בליגה א'. לאחר 21 מחזורים, במאזנה של הקבוצה שני ניצחונות בלבד ואתמול היא גם הפכה למלכת התיקו, אחרי שסיימה בחלוקת נקודות בפעם העשירית העונה.


אוהדי הפועל רעננה (אריאל שלום)

אתמול הפתיע המאמן ניסו אביטן כשהוריד לספסל המחליפים את הבלם דויד מתיאוס ואת החלוץ יוג'ין אנסה. כמו כן, אור דסה שהיה קשר מוביל מרכזי אצל המאמן הקודם מנחם קורצקי, כמעט אינו נספר מקצועית על ידי אביטן, שדחק אותו לספסל. חלון ההעברות מסתיים בעוד כשבוע ובקבוצה ממתינים להתפתחויות בנושא מעברו של החלוץ קייס גאנם למכבי תל אביב בתמורה לכסף ושחקן או שניים.
 

ה-VAR ממשיך לרדוף אחרי הקבוצה, וגם אתמול נפסל לה שער שנכבש מרגליו של קייס גאנם. המאמן ניסו אביטן אמר בנושא: "נושא ה-VAR לא הגיוני. ראיתי פנדל לטובתנו וגל שנפסל, והשופט (גל לייבוביץ', א.ג) לא הלך לראות במצלמות".


דויד מתיאוס (דני מרון)


על היכולת והמשך המאבקים בתחתית:
"הפועל רעננה רוצה לנצח בכל משחק והיינו צריכים לנצח. המאבק בתחתית עדיין ארוך ואנחנו מלאי אמונה. מתסכל לשחק טוב ברוב דקות המשחק ולא לנצח".

על החלוץ החדש, אליה סוריאנו הגרמני-איטלקי, אשר נכנס כמחליף: "סוריאנו עשה איתנו אימון אחד בלבד ובהמשך הדברים איתו יתחברו יותר".

מי שזכה למחמאות הוא החלוץ הצעיר יואב תומר, אשר כבש משחק רביעי ברציפות בכל המסגרות. "זה כיף לכבוש שער רביעי ברציפות, אבל אני לא שמח כי הגול לא עזר לקבוצה לנצח. זה מבאס וכולנו יחד נמצאים כקבוצה. אולי יש מזל רע, אין לי הסבר. אני מאמין שנצא מהמצב הזה בטבלה". 

עוד באותו נושא: ניסו אביטן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי