Sport1 Banner

"המטרה היא לעבור את הקבוצה מעלינו בטבלה כל שבוע מחדש"

איתמר ניצן
איתמר ניצן | אודי ציטיאט

שוער בית"ר ירושלים איתמר ניצן שמח לאחר הניצחון 0:3 על הפועל חדרה, שהעלה את קבוצתו מעל הקו האדום: "המחויבות המקצועית שלנו השתפרה, עברתי בית ספר בתחילת העונה". פלומיין הוזכר כמועמד, ערן לוי נחוש לעזוב

(גודל טקסט)
הרבה מאוד חיוכים נראו אמש (חמישי) בקרב אנשי בית"ר ירושלים אחרי ניצחון החוץ 0:3 על הפועל חדרה, שבעקבותיו הצליחה הקבוצה לראשונה מתחילת העונה לטפס סוף סוף אל מעבר לקו האדום. זה היה משחק ליגה רביעי ברציפות בו בית"ר לא מפסידה, והשלישי ברציפות במסגרת הליגה בו היא לא סופגת. המאמן ניר קלינגר זכה לשבחים רבים על כך שהצליח לייצב את החלק האחורי של הקבוצה ודרך השינוי בהגנה הצליחה בית"ר גם לשפר את היכולת ההתקפית והשליטה במשחק.


"זה היה משחק נהדר של הקבוצה", אמר גורם במועדון. "ניצחנו בתוצאה מוחצת של 0:3 ובכל זאת רצנו שלושה קילומטר יותר מהיריבה וזה מראה על מחוייבות של כל השחקנים. הנעת הכדור משתפרת מאוד ורואים שיפור גדול בכל הפרמטרים האחרים במשחק".


"זאת בית"ר ששומרת על התקופה האחרונה, קבוצה חזקה, קבוצה אגרסיבית ומאורגנת", אמן המאמן ניר קלינגר, "נכון שב-25 הדקות האחרונות הורדנו רגל מהגז, אבל המשחק היה גמור ויש לנו משחק נוסף כבר ביום שני. המצב בטבלה לא השאיר לנו שום ברירה אחרת. אני רק חייב לסייג את כל החגיגה, כי זה בסך הכל ניצחון ושלוש נקודות ואנחנו צריכים להמשיך ולהתקדם".


קלינגר.
קלינגר. "גווארדיולה אמר שקודם באה היכולת, אחר כך הניצחונות" (אודי ציטיאט)


המשחק נגד הפועל חיפה: "המשחק הזה אולי פיקנטי בשבילי ובשביל התקשורת. הפועל חיפה תמיד תהיה בלב שלי והיתה לי תקופה מדהימה שם והקשר שלי עם האנשים שם הוא טוב. אני חושב שזה היה נכון לעשות את המהלך הזה, בשביל שני הצדדים ועד כאן הדברים האלה. אי אפשר לנתק את הדברים האלה לעולם, בעיקר אחרי מה שעברנו שם בעונה שעברה אבל כל כולי בבית"ר ירושלים ואני חדור מוטיבציה להצליח. המשחק הזה מאוד חשוב לקבוצה, לא רק לי. זה חשוב לבית"ר ירושלים להמשיך ללחוץ וללכת קדימה".


קלינגר לא מסתנוור מהמשחקים האחרונים ויודע שלמרות שהמטרה היא חזרה לצמרת, הדרך לשם עדין ארוכה: "צריך להמשיך לעבוד סזיפית על היכולת, על פרמטרים של המשחק, על ההגנה ואז באות התוצאות. גם כשעשינו 1:1 עם נתניה או 0:0 עם פתח תקווה אמרתי שזה בסדר, כי פעם היינו מפסידים משחקים כאלה. קודם היכולת ואז התוצאות. את זה לא אני אמרתי, אלא פפ גווארדיולה, שהוא המאסטר בשבילי, הוא תמיד אמר שאי אפשר ללכת ישר על התוצאות, זה לא יעבוד. צריך שיטת משחק סדורה ועבודה ואז אולי התוצאות יגיעו".


הרבה שחקנים קיבלו מחמאות אמש, אך מעל כולם בלט הקשר מאור בוזגלו שסיים עם צמד ובישול גדול ליאקוב סילבסטר שכבש את השלישי. כפי שפורסם אמש בספורט1, בוזגלו הגיע פצוע למשחק ואף עשה מבחן כשירות בשל כאבים במפשעה, אך למרות זאת הוא הבהיר לאנשי הקבוצה שאין בכוונתו לפספס את המשחק. בסביבות הדקה ה-75 הרגיש בוזגלו רגישות באיזור הפגיעה וביקש להתחלף, לפני שהכאבים יהפכו לפציעה חמורה יותר והוא אכן הוחלף בדקה ה-78. גם טל בן חיים, אור זהבי ובמיוחד דוד קלטינס, קיבלו מילים טובות, כשהם אחראיים למשחק נוסף בו שמרה הקבוצה על רשת נקייה.



מאור בוזגלו.
מאור בוזגלו. "הראינו מחויבות של כל הקבוצה" (אודי ציטיאט)


ראשי המועדון ביקשו לעסוק בענייני הרכש רק אחרי המשחק הביתי הקרוב נגד הפועל חיפה, ביום שני בטדי, אולם מאחורי הקלעים כבר החלו לזוז עניינים. בנוסף ליוסי בניון שצפוי להצטרף במהלך השבוע הבא, ינסו בבית"ר להחתים גם חלוץ זר וכנראה עוד בלם זר. הקשר חן עזרא, שלא מוצא את מקומו בהפועל באר שבע, צפוי להצטרף בקרוב לקבוצה כאשר גם שמו של פרדי פלומיין הצרפתי של הפועל חדרה הוזכר כמועמד, אולם מסתמן שהבעלים משה חוגג לא יסכים לשלם עליו את סעיף היציאה בגובה חצי מיליון יורו אותו דורשת חדרה.


עם פתיחת חלון ההעברות צפויים לעזוב מספר שחקנים, כאשר הבלם טל כחילה קרוב מאוד לסיכום בהפועל באר שבע, כפי שנחשף אמש בספורט1. כחילה, שאיבד את מקומו בהרכב לאור זהבי הצעיר, החליט לעזוב כבר בחודש ינואר ולא לחכות לסיום העונה אז מסתיים חוזהו בבית"ר. גם ערן לוי נחוש לעזוב ובימים הקרובים יבחן איזו מבין כל ההצעות שיש לו תהיה עבורו הכי טובה.


"אין ספק שאנחנו קבוצה שונה ממה שהיינו בתחילת העונה", סיפר לאחר הניצחון השוער איתמר ניצן. "רואים את זה גם בשערים שאנחנו כובשים וגם באי הספיגה. אנחנו קבוצה הרבה יותר מחויבת הגנתית, הרבה יותר מחויבת התקפית וזה מביא תוצאות. אני חושב שלניר (קלינגר, ר.ב.) יש חלק גדול מאוד בצורה שבה אנחנו משחקים ובדרך שבה אנחנו הולכים. אנחנו תמיד מדברים על מחויבות, בראש ובראשונה כבסיס לבניין שאנחנו מנסים לבנות וזו הסיבה המרכזית לשינוי".


איתמר ניצן.
איתמר ניצן. "בחרתי לסתום את הפה ולהוכיח מה אני שווה" (אודי ציטיאט)


ניצן, שהוחתם עוד בימי הבעלים הקודם אלי טביב, עבר תקופה לא קלה בתחילת העונה כאשר שמו הוזכר לא אחת כמועמד לשחרור: "עברתי בית ספר בתחילת העונה בכל הנושא של הבאת שוערים נוספים", הוסיף השוער, "עכשיו אני חי משבוע לשבוע, ומסתכל מה המשחק הבא שלי. אני לא מתייחס לכל מה השמועות מסביב. מבחינתי אני שוער של בית"ר ירושלים וכל עוד אני אקבל את הצ'אנס אני אעשה הכל בשביל ההצלחה של הקבוצה. באיזשהו מקום נפגעתי מהיחס אליי בתחילת העונה, אבל אני יותר מדי מקצוען, אני שם את הדברים בצד ומתעסק במה שטוב לקבוצה שלי. הייתי יכול לבכות על זה שאני לא מקבל את הצ'אנס, אבל בחרתי לסתום את הפה ולעבוד קשה ולהוכיח מה אני שווה".


תחילת העונה: "פחות הלך לנו כקבוצה בתחילת העונה ואני הייתי סוג של שעיר לעזאזל, אבל זה כבר לא הסיפור ומבחינתי אנחנו קבוצה אחרת והכל מאחוריי. ממש לא נפגעתי ממה שקרה בתחילת העונה, בחרתי להיות מקצוען, לסתום את הפה ולעבוד קשה. לאורך הקריירה שלי ידעתי ספסל והצלחות וכישלונות, אז באתי מחושל לירושלים כי עברתי כבר הרבה דברים בקריירה. בית"ר זה מועדון גדול ולמדתי פה הרבה דברים על עצמי."


השיפור של הקבוצה במחזורים האחרונים: "המחויבות הקבוצתית שלנו השתפרה, ואנחנו מבינים שאם לא נספוג או נמעיט לספוג, דברים יקרו. יש לנו חלק התקפי מאוד איכותי ואנחנו שווים שער או שניים במשחק, אז אנחנו מבינים שאם נעשה את העבודה מאחורה רוב הסיכויים שננצח. המטרה שלנו היא לעבור את הקבוצה שנמצאת מעלינו בטבלה, כל שבוע מחדש".

עוד באותו נושא: איתמר ניצן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי