Sport1 Banner

חידה קרואטית: אנטוניו מרשיץ' מרגיש כ"שעיר לעזאזל" ורוצה להשתחרר מהחידה

מרשיץ'
מרשיץ' | יח"צ

"עצלן עם בעיות אגו" או ההיפך הגמור? אוזן ובלדוט חלוקים, יוסי מזרחי בטוח: "צריך לדעת להוציא את המיטב מפרויקטים בעייתיים". ב-20:45 בני יהודה מקווה לגלות את הקשר ולזכות בגביע

(גודל טקסט)

 "אנטוניו מרשיץ' הוא טיפוס מוזר, מתעצבן מהר. תמיד אחרי חילוף יעשה תנועות ידיים, אבל מדובר בשחקן מצוין. מקצוען גדול עם בעיטה מהטובות בליגה". המשפט הזה, מפיו של אחד השחקנים ששיתף פעולה בבני יהודה עם הקשר הקרואטי, מסכם בצורה הכי טובה את העונה וחצי שלו בקבוצה – לצד רגעים של כדורגל טוב, לא מעט בעיות, לאו דווקא מקצועיות.

מרשיץ', שאוטוטו יחגוג 30, הגיע באמצע העונה שעברה לשכונת התקווה, גילה יכולת גבוהה מאוד וסייע לקבוצה של יוסי מזרחי להישאר בליגת העל הרבה  לפני מחזור הסיום. "לא קל להביא שחקן באמצע העונה ושמיד הוא יתחיל להשפיע", אומר המאמן, "שיניתי בשבילו את השיטה לשלושה שחקנים באמצע והזזתי את פדרו גלבאן לעמדת החלוץ. בצורה הזו היה יותר קל לו לבוא לידי ביטוי גם בהתקפה וגם בהגנה. יש לו יכולות טובות – בעיטה, מסירה והוא יודע להרוויח שטח".

מזרחי גם התייחס לאופיו של הקרואטי הטמפרמנטי: "הוא לא טיפוס קל לאימון, אבל כנראה שהסמכותיות והיכולת שלי השפיעו עליו. לוותר זה הדבר הכי קל, החכמה זה לקחת פרויקטים בעייתיים ולהוציא מהם את המיטב". 

רש
מרשיץ', מלא אגו (אסף קליגר)

היה נראה שהוא בדרך להיכנס לרשימה המכובדת של זרים שהצטיינו במדים הזהובים כמו פדרו גלבאן, וינסנט אניימה, מאטה באטורינה וניקולאי קודריצקי. אבל אז הגיעה תחילת העונה, משה דמאיו (עם יוסי מזרחי) עזב, ונפתח עידן ברק אברמוב. במחזור השני הגיע המשבר הראשון עם הקרואטי. הקבוצה של אריק בנאדו הגיעה לסמי עופר שם פגשה את הפועל חיפה.

מרשיץ' הוחלף בדקה ה-39 על ידי בנאדו, כשבקבוצה טענו שההחלטה הגיעה מפני שהשחקן פתח ב"שביתה איטלקית". אחת הטענות הייתה שהקרואטי כעס על כך שלא קיבל את סרט הקפטן במקום איציק עזוז והחליט לא להתאמץ. התקרית הבאה הגיעה במחזור השישי. הקבוצה יצאה למשחק מול מ.ס אשדוד וברגע האחרון הקרואטי גילה כי הוא לא בסגל. שתי הקבוצות נפרדו ב-2:2 ולאחר המשחק החליטו במועדון לפטר את בנאדו.

כבר במשחק נגד חיפה התעורר החשד אצל הקשר שלא כל ההחלטות בקשר אליו הן מקצועיות ושיש ניסיון ללחוץ עליו לוותר על חוזהו שיסתיים בעוד שתי עונות. לפני כחודשיים יזם מרשיץ' שיחה עם יוסי כהן, אחד האנשים החזקים בקבוצה, כדי להבין את מעמדו וביקש שיגידו לו אם לא רוצים אותו. כהן הבהיר לו שבמועדון מעוניינים שימשיך ושהכל כרגיל.

מ
"שעיר לעזאזל" בקבוצה, מרשיץ' בפעולה (עדי אבישי)

למרשיץ' אין הרבה חברים קרובים בקבוצה. הוא בקשר טוב בעיקר עם הבלם מרקו יובאנוביץ' ובתחילת העונה נחשב לחברו הקרוב של ניקולה מיטרוביץ', בן ארצו שהגיע בתחילת העונה והספיק לעזוב. עם מיטרוביץ' אגב הוא הספיק להתעמת מילולית באחד המפגשים העונה מול מכבי פ"ת. מרשיץ' היה מעורב בעוד שתי תקריות באימונים העונה עם הקשר/חלוץ יונתן כהן והחלוץ נריוס ואלסקיס, כששני העימותים הללו גלשו גם לפסים פיזיים.

אסי בלדוט, שמשמש כיום כסקאוט במועדון ואומר: "יש לי רק דברים טובים להגיד עליו, גם בתור שחקן וגם בתור בן אדם. הוא היה מגיע אליי לארוחות שישי, התחברנו ונהפכנו לחברים טובים. הוא לא 'זורק'. כמו כל הקבוצה פחות הלך לו השנה. הוא באמת רוצה לנצח, ולפעמים זה גורם לו להתעצבן. אם הוא ימשיך להתאמן טוב והקבוצה תהיה טובה יותר הוא יראה את היכולות שלו".

מרשיץ' מרגיש מעין "שעיר לעזאזל" בקבוצה. הוא קורא שמפרסמים עליו דברים כאלו ואחרים בתקשורת, והוא פגוע מזה שיש שחקנים שמדברים עם עיתונאים ו"מלכלכים" עליו. גם האוהדים "התהפכו" עליו והחלו לקלל אותו בעקבות אותם פרסומים שליליים. מרשיץ' פנה לחבריו במטרה שיפסיקו לספר את כל הסיפורים השליליים עליו, והבהיר שעליהם להתאחד ולראות את טובת הקבוצה. 

ע
יובאנוביץ' ומיטרוביץ', החברים היחידים בקבוצה (דני מרון)

"יש לו כישרון, בעיטה טובה ברגל שמאל, אבל לתחושתי הוא עצלן ויש לו בעיות אגו מסוימות", מסביר פרשן ספורט1 אורי אוזן, "הוא סיים את העונה הקודמת בצורה טובה, אבל העונה הוא נראה הרבה פחות טוב. הוא בינוני. אני חושב שבתפקיד שלו יש שחקנים טובים ממנו בתפקיד". מה לגבי המספרים? העונה כבש חמישה שערים בכל המסגרות ב-37 הופעות (אחד בליגה, אחד בגביע ועוד שלושה בגביע הטוטו). בעונה שעברה כבש כן שער אחד (בליגה) ב-15 הופעות בליגה ובגביע. 

אשתו ושלושת ילדיו חיים בקרואטיה והקשר רואה אותם פעמיים-שלוש בשנה, מה שוודאי לא מקל על השהות שלו וההסתגלות שלו. אחרי גמר הגביע (20:45) מול מכבי תל אביב הוא צפוי להמריא למולדתו ולבלות עימם. אם הוא יחזור לבני יהודה? זו חידה. אתם יודעים, בדיוק כמו כל שהותו בארץ הקודש עד כה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי