Sport1 Banner

רשמית: אמיר כבירי יגיש בקשה להקפאת הליכים

| צילום: ניר קידר

הפועל ת"א בחובות של כ-100 מיליון שקלים ו-9 נקודות יורדו ממאזנה מיידית

(גודל טקסט)

כבר לא מדובר באיומים, אפשרות שנבחנת או בספקולציה – הפועל תל אביב החליטה להקפיא הליכים והמשמעות היא הפחתה מיידית של תשע נקודות. בהודעה רשמית שנמסרה היום מהמועדון נכתב כי כבר מחר (שלישי) תגיש הקבוצה בקשה לבית המשפט להקפאת הליכים.

בהודעה נכתב כי "במצב הכלכלי שנוצר במועדון במהלך עשר השנים האחרונות, ושחומרתו נחשפה במלואה רק בחודשים האחרונים, החליט המועדון כי אין מנוס מלהגיש בקשה להקפאת הליכים לאור הצטברות חובות, התחייבויות וחשיפות משפטיות שמגיעות לכדי כ-100 מיליון שקלים. במהלך השנה וחצי האחרונות, מאז הגעתו של הבעלים אמיר כבירי, הושקעו מאמצים וכספים אדירים בניסיון לייצב את מצבו הכלכלי. אולם לאחר חשיבה מעמיקה, המועדון הגיע למסקנה שההליך הינו צעד הכרחי".

המשמעות היא שהאדומים ירדו אל המקום האחרון בליגת העל בשל תשע הנקודות שיופחתו ממאזנם, דבר שיקרה מיידית לאחר שבית המשפט יאשר לאדומים להוציא לפועל את הליך ההקפאה.

בעקבות ההחלטה של האדומים, הוציאה מנהלת הליגה הודעה בה היא מאשרת את הפנייה ומסבירה כיצד היא, המנהלת, תפעל בתקופה הקרובה. "בפגישה שנערכה בין נציגי הפועל ת"א יחד עם נציגי המנהלת, ההתאחדות והבקרה התקציבית, הודיע המועדון על כוונתו להגיש לביהמ"ש בקשה להקפאת הליכים מחר בבוקר ולהפעיל את הקבוצה באמצעות נאמן באופן סדיר. סוכם בין הצדדים שהמנהלת וההתאחדות ילוו את המועדון בהליך הובהר לנציגי הפועל ת"א כי עם קבלת צו להקפאת הליכים ע"י ביהמ"ש, יופחתו ממאזנה 9 נקודות ליגה בהתאם לתקנון".

כבירי. שנה וחצי במועדון עד לרגע השפל (דני מרון)

לטענת הפועל תל אביב, כפי שנכתב בהודעה הרשמית, "בתהליך הקפאת ההליכים שנועד להפריד בין הפעילות השוטפת של מועדון הכדורגל הפועל תל אביב לבין חובות העבר המכבידים, ייעשו גם מאמצים למציאת משקיעים שיבטיחו את עתידו הכלכלי של המועדון לשנים רבות קדימה.

"במהלך תקופת הקפאת ההליכים יפעל הנאמן שימונה על ידי בית המשפט לאפשר לצוות המקצועי שקט תעשייתי בניהול מועדון הכדורגל, ובמקביל יפעל לבצע הסדר נושים של חובות העבר, תוך בדיקה מעמיקה של כל אחד מהחובות הנטענים ושל החובות שחבים גורמים שונים למועדון. למרבה הצער, ובהתאם לתקנון ההתאחדות לכדורגל, לתהליך הקפאת ההליכים מחויב המציאות, יופחתו ממאזנה של הקבוצה תשע נקודות". 

גם עמותת "האדומים" התכנסה הערב ופרסמה הודעה רשמית לפיה "הוועד המנהל של עמותת האדומים קיים הערב ישיבת חירום ובה החליט פה אחד לתמוך בבקשתו הצפויה של מחזיק זכויות הניהול להגיש לבית המשפט בקשה להקפאת הליכים על רקע החובות הגדולים אליהם נקלע המועדון.

 

"העמותה מתכוונת, באמצעות היועץ המשפטי שלה עו"ד ברק טל אור, להתנגד לבקשתו של מחזיק זכויות הניהול למנות את עו"ד רון בר נר כנאמן ולהתנגד לכל נאמן אחר שיוצע על ידי אמיר כבירי".

הבעלים אמיר כבירי נותר בודד במאבק ולפי מקורביו הוא הגיע לקצה לסוף היכולת להוביל לבד את הפועל ת"א. לאחר שקיבל מאתמול נתונים כספיים על מצבה של הקבוצה ועל המחאות שלא כובדו על ידי בנקים איתם הוא עובד בנוסף לשורה של תביעות כספיות לבתי משפט החליט כבירי להוביל את הקבוצה להליך של הקפאת הליכים. רק לפני שבועיים דיבר כבירי בפני השחקנים וטען כי נושא ההליכה לפירוק אינו על הפרק.

בתוך כך, גיא לוזון שבדק את נושא חיזוק הקבוצה בינואר הבין שנכון לעכשיו אין למועדון את המשאבים הכספיים, ויוכל לצרף רק את אל חאג'י בה עד לסיום העונה. זאת רק מהכספים שהיה אמור לקבל ניקולאס גורובסוב שהגיע להסכם פרדה מהקבוצה. בינתיים, הצרפתי עזב את ישראל וממתין להתפתחויות.


איך הוא יסתדר בלי חיזוק? (עדי אבישי)


 

עוד באותו נושא: פירוק

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי