Sport1 Banner

צריך לעלות מדרגה: הזמן לשחקן מוסלמי בבית"ר

| צילום: אודי ציטיאט

בעלי בית"ר ירושלים לא יכול להילחם לבד בגזענות. נראה שיש פתרון אחד

(גודל טקסט)

שוב זה קורה לאלי טביב. הוא צודק, הכוונות שלו טובות, אבל משהו בדרך אל הביצוע משתבש. למי בדיוק תתרום ירידה של בית"ר ירושלים מכר הדשא? את הגזענים זה לא ישתיק, ההתאחדות במקרה הטוב תמנע את העונשים אבל תישאר רקובה כשהייתה, חסרת יכולת ובעיקר רצון לעזור לקבוצות ובעיקר האחריות השילוחית השערורייתית שמושתתת על הקבוצות תישאר על כנה.

טביב צודק ב-1000%. הוא לא שוטר ולא שופט. לאורך השנים היה זה השלטון שטיפל בחוליגנים של הכדורגל. כך היה באנגליה, ברוסיה, באיטליה. שילוב של משטרה ובתי משפט, עם רוח גבית מהממשלה כשהמועדונים מסייעים בכל שבאמת באחריותם: שלילת וביטול מנויים, עזרה לרשויות בסימון מתפרעים וכדומה.

הבעלים של בית"ר רוצה לזעזע, אבל לא חושב על ההשלכות. אנשיו של ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, יוציאו את אקט הירידה מהמגרש בסמי עופר מהקשרו. הם ינצלו את המראות לא כדי להלל את הקבוצה היהודית שלא נכנעה לגזענות, אלא כדי לזעוק 'הנה אמרנו לכם, ישראל גזענית, הכדורגל שלה נגוע'. ובעצם כל העולם הערבי יחגוג.

רצה לזעזע, אבל לא חשב על ההשלכות (ערן לוף)

לטביב בהחלט היו דרכי פעולה אחרות. בראש ובראשונה תיאום עם שאר קבוצות ליגת העל לביטול סעיפים בתקנון ההתאחדות ובראשם האחריות השילוחית, בתוספת דרישה חד משמעית להגברת האכיפה של רשויות החוק והסדר ולא – יושבתו משחקי ליגת העל לאלתר (צעד, אגב, שנעשה על ידי ההתאחדות, אבל בנוהל העסקני הידוע של כתיבת מכתבים שיביאו, אולי, להקמת ועדות שמסקנותיהן יקברו. או בשתי מילים: ריק מתוכן).

הבעלים של בית"ר יכול היה לקבל החלטה שהמועדון לא מגיע יותר להישפט בבתי הדין של ההתאחדות, לא משלם אגורה שחוקה "כדי לפרנס את ראשי ההתאחדות" (כמו שהתבטא בראיון עמו ל"רדיו ירושלים") ומעביר את כל העניין העקרוני של "מי כאן השוטר שאמור להשגיח על הסדר" לבית משפט אזרחי.

וההחלטה הטובה ביותר שטביב יכול היה לקבל היא להחתים לקראת העונה הבאה שני זרים ממוצא מוסלמי עם מספרים בעמדות קדמיות, זרים שיעלו בוודאי הרבה כסף, אבל יהיו העוגן של הקבוצה בעונה הבאה ויגרמו מן הסתם לקרע אצל הגזענים. ובעונה שלאחר מכן, אם העניין יצליח לו לנסות ולצרף אליהם שחקן ערבי.

יכול לצרף אליהם לקבוצה מוסלמי או שניים (אודי ציטיאט)

הרי בינינו מה שרים אוהדי בית"ר. על מה המהומה (ולא נעסוק כאן בסוגיה אם מותר לשיר או אסור)? "הנה היא עולה הקבוצה הגזענית של המדינה". מה זה לא נכון? האם שחקן ערבי לבש פעם את מדי המנורה? האם המגן איברהים נדאללה, ששיחק בבית"ר לפני 15 שנים, לא ספג אש מהיציעים גם ובעיקר בגלל מוצא המוסלמי? האם לא יצא לאחרונה סרט תיעודי על פרשת סאדייב וקאדייב שכותרתו היא שלה פמיליה ניצחה?

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי