Sport1 Banner

פיספס: לוזון ייזכר רק כפסיק בהיסטוריה של הפועל

|

במקום להפוך למנהיג, העדיף את הג'וב הבא. וגם: שכיר החרב אלטמן

(גודל טקסט)

1. זהו. תמה תקופה. בקור של אצבע הגליל אתמול, עם חמישה שחקני נוער בהרכב במשחק שהזכיר באיזושהי צורה את המשחק ההוא מול צפרירים חולון בשלהי שנות ה-80, הודיע המאמן גיא לוזון שהוא נוטש. לא עוזב אלא נוטש. את התשובה הוא נתן בעצמו בתום המשחק. "לא מגיע לי לרדת על לא עוול בכפי".

 

וזו בעצם התמצית של גיא לוזון. אני. לא היה קל לו להוציא את האמת, אבל כמיטב המסורת של הישירות המשפחתית, בסוף היא יצאה. וכשהוא אומר "לא מגיע לי", הוא בעצם מנתק את עצמו מהסיטואציה, מבדיל את עצמו מהשחקנים שעל לכידותם הוא נלחם חודשיים וחצי. יש אותי, יש לי כבר ברזומה חלק מירידה אחת – עם צ'רלטון מליגת המשנה באנגליה – ואני לא רוצה עוד אחת. אני מאמן שרוצה עוד להגיע למשהו והמועדון הזה הפך מבחינתי לנטל. ויש את הקבוצה, שכל הדאגה הכביכול אותנטית שלו אליה נעלמה כלא היתה.

 

 

לוזון הוא מאמן מצוין. איתו, וזה בלי לפגוע במנחם קורצקי, להפועל ת"א היה הרבה יותר סיכוי לשרוד. אבל הוא לא רוצה את הכתם. הוא לא אשם אז למה שיידבק בו? הוא הולך לטביב או לג'ורדי או סתם לחופשה ולהשתלמות באיזה מועדון פאר, ושהחבר'ה האלה שהוא אכל איתם מאותו מסטינג באחת התקופות הכי קשות וקריטיות בהיסטוריה של האדומים, יתמודדו מעכשיו לבד. הוא יחזיק להם אצבעות כמובן (יעיז להגיד את זה גם אם ימונה למאמן בית"ר?) ממקום חם, בטוח, מוגן. כל הדרך לג'וב הבא.

 


כל הדרך לג'וב הבא, לוזון (ערן לוף)

 

בגלל זה, גם הפרק השני של לוזון כמאמן הפועל יירשם כלא יותר מפסיק בהיסטוריה. היתה לו פה הזדמנות להפוך למשהו. למנהיג אמיתי. לבשר מבשרו של המועדון, לטוב ולרע. זה שלוקח אחריות עד הסוף ומנסה להוביל את הסירה הרעועה ועמוסת החובות עד סוף העונה. הוא ויתר. וטעה. מה היה לו להפסיד בחמשת החודשים שנותרו עד סיום העונה? הוא הרי יהיה חתום, כמו בצ'רלטון וכמו גוטמן וקורצקי, על הירידה הצפויה. מנגד, הוא לא ייזכר לעולם כמי שבאמת השפיע או תרם יותר מדי למועדון. ואם יהיה פה סגל ראוי וקאמבק היסטרי הוא כמובן ייזקף לזכותו של קורצקי כי הוא זה שעמד על הסיפון מול הגלים כשבאמת היה קשה, ולא ברח ברגע שהתלכיד שלו קצת נפגע והעתיד המעורפל הפך לקצת יותר סמיך.

 

2. ואם מדברים על שכירי חרב, הדוגמא הטובה ביותר בהפועל היא זו של עמרי אלטמן. ילד חצוף ומפונק, שגם לו ברזומה רשומה כבר ירידת ליגה עם הפועל פ"ת, והחליט אתמול על דעת עצמו להחרים את המשחק למרות שהקבוצה הודיעה לו שתכבד את חוזהו במלואו. נכון, יש ויכוח משפטי איזה מהחוזים שלו יכובד, אך זה לא אמור לשנות את העובדה שלהבדיל ממקרה כמו חן עזרא, שם הקבוצה דורשת קיצוץ משמעותי ואין הסכמות, כאן החוזה יכובד. ב-40 או ב-80 אלף שקל לחודש.

 

אבל את אלטמן זה לא מעניין. הוא עושה דין לעצמו. הקבוצה, שבה לראשונה הצליח להראות שמץ מהפוטנציאל שמספרים לנו עליו כבר שנים (וספק אם באמת נמצא שם), לא באמת מעניינת אותו ברגע שזה מגיע לחשבון הבנק ולמחשבה על הצעד הבא בקריירה. לכולם ברור שהחוזה כובד רק בשביל למכור אותו ולהכניס מעט כסף לקופה. אז תן עוד משחק או שניים לפני שאתה הולך למקום מסודר, שאשכרה משלם את מה שהבטיח. כמו ארון שוינפלד החביב, שגם עשה תרגילים כדי להתחמק, אבל בסופו של דבר, באיחור מה, עלה על האוטובוס והתייצב למילואים.

 


יש סיבה להתלהב ממנו? (דני מרון)

 

מירוץ החימוש בין ארבע הגדולות כנראה לא יותיר את אלטמן אלמן, למרות שלא ממש ברור לי למה הוא נחשב לכזה טאלנט. מה יש לו למכור בבאר שבע עמוסת הכוכבים בחלק הקדמי או בחיפה המתחדשת (אלא אם כן היא רוצה עוד שחקן לקבוצת המנודים של עונת 2019-20). על מכבי ת"א חבל בכלל לדבר. שם הבינו את הבלוף מזמן ולא טרחו לחדש לו את החוזה אחרי שלל השאלות.

 

נכון, הפועל לא היתה כר נוח לבלוט בו אבל גם אם המספרים של אלטמן העונה נראים כביכול יפים – הם לא יותר ממראית עין. הוא כבש חמישה שערים (ב-22 משחקים): שניים בפנדלים, אחד מטעות מביכה של שוער הפועל חיפה, אחד במתפרצת בזמן הפציעות מול הפועל אשקלון כשהפועל כבר היתה ביתרון, ואחד ראוי, הראשון של הפועל העונה, נגד קריית שמונה. זוהי התפוקה של חלוץ, שרגל שמאל עבורו היא מילה מגונה, אין לו יתרון מהירות על מרבית מגיני הליגה וקבלת ההחלטות שלו נעה על הספקטרום של בינונית-חלשה. בקיצור, לא שושנה בין החוחים אלא מקסים חוח קצת פחות יבש ודהוי בתוך המדבר של גוטמן וכבירי.  

 

3. והיה גם משחק אתמול, הוא לא מדד לכלום. מדובר בתקופת ביניים שלאחריה יפסיקו הניסנובים והגרינברגים להתראיין כל היום ונדע בדיוק איזו הפועל תישאר עד סוף. אחת עם סיכויים להילחם על ההישארות או כזו שמתחילה לתרגל את ההרכב לקראת העונה הבאה ללאומית. יש רק בעיה אחת – בעוד שלושה ימים יש דרבי.   

 


שחקני הפועל באימון, זה ייגמר בירידה? (דני מרון)

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי