Sport1 Banner

מכבי ת"א כבר יכולה ללכת לים

יכולים ללכת לים?
יכולים ללכת לים? | צילום: אריאל שלום

ג'ורדי שכח לטפל בבעיות שזעקו. האם לא הגיע הזמן למאמן ישראלי?

(גודל טקסט)

אתמול בצהריים עברתי בחוף הים. היה יום בהיר ויפה, ולא מעט אנשים רבצו להם על החול ואפילו השתכשכו במים. למה זה מעניין? כי בשלהי כל עונת כדורגל, אי שם בין אפריל למאי, שולחת הקלישאה את הקבוצות שאיבדו עניין בליגה אל חוף הים. העונה, הודות למזג אוויר נוח כל כך, אפשר ללכת לים גם בנובמבר. וטוב לדעת, סופסוף, שיש למכבי תל אביב לאן ללכת.

 

רק נובמבר, לכל הרוחות (לא המטאורולוגיות, הרעות), וכבר ניתן לתלות את החלומות. לא רק החלומות הפרועים, על שלב מתקדם בליגה האירופית, אלא החלומות הריאליים, שאיפות טבעיות בדמות אליפות, שעד לפני שנה היו דרישות סף. אני לא מאלה שנוטים לעשות סיכומים בשליש הראשון של הדרך, ועדיין. מכבי מסוגלת לנסוק, באר שבע יכולה להיתקע, הפסגה עשויה להתהפך, רק שהסבירות לכך נמוכה מזו שג'ורדי קרויף יגדל רעמה.

 

 

אני שמח שהזכרתם את ג'ורדי. אף פעם אי אפשר – או לא צריך – להפיל הכל על אדם אחד, אבל כדאי לנצל את ההזדמנות כדי להביט דרך קרויף על מודל שלם. המודל הבינלאומי, האירופי בהווייתו, ששולט בקבוצה ומוביל אותה. נהרות של מילים השתפכו, ובצדק, על הניהול האלגנטי, השקט התעשייתי, הסדר המופתי והסגנון השונה והמקצועי כל כך שהביא העידן הזה למכבי, ודרכה לכדורגל הישראלי. הגיע אולי זמן להעלות גם הרהור כפירה, ולתהות לגבי כשליו של המודל המרשים. ייתכן, לדוגמה, שהוא לוקה ביהירות או בהתנשאות שסימאו את עיניו (ואת עינינו) ומנעו ממנו לראות את הבעיה שבבעלים מרוחק, את נקודות התורפה בתפקידים מסוימים (מי צעק בלם, או מגן שמאלי, ולא קיבל?), את שבשבת המאמנים.

 


הם רק חלק מהמודל, אז מי ישלם? (דני מרון)

 

אגב מאמנים, יש מצב שהמודל האירופי הכל-יודע לא הטיל ספק באקסיומה האומרת שרק מאמן זר יוכל לספק את הסחורה, גם כשעברו כאן כמה וכמה שלא סיפקו אותה, או סיפקו בצורה עקומה, גם כשמאמן-יליד לקח אליפות אחת מתחת לאפינו ועומד לקחת את השנייה.

 

עם כל הכבוד לדרבי (ואיזה דרבי!) – איזה כישלון הוא העונה הזאת. איזו אכזבה. ובכל זאת, אין זו הפתעה. כבר חודשים, אולי אפילו עונות, מתנוססת כתובת גדולה על הקירות הנקיים בקריית שלום. אבל אף אחד מראשי הפירמה, ובראשם הבוס קרויף, לא קרא אותה. אולי ריחפו גבוה מדי, מעל המציאות הים תיכונית המאובקת והמיוזעת. ואולי סתם נרדמו בשמירה.

 

טוב, אירופאים. הם לא היו בצבא.

 


נרדם בשמירה, קרויף לא יכול לחייך (אודי ציטיאט)

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי