Sport1 Banner

ההחלטה בשני: הפחתת הנקודות להפועל תתעכב?

| צילום: דני מרון

העמותה הצטרפה לבקשת ההקפאה, ההתאחדות לא מוכנה ל-30 יום עיכוב

(גודל טקסט)

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, יודיע מחר (שני) ב-11:30 האם הוא ממנה נאמן להפועל תל אביב. בתום דיון סוער של קרוב לשעתיים, הצטרפו כל הצדדים לבקשת אמיר כבירי ונציגו עו"ד רון בר ניר לקבלת צו הקפאת הליכים. העמותה, שטענה תחילה שאין לכבירי סמכות לבקש את המהלך, הצטרפה אליו ובתנאי שבית המשפט ימנה נאמן נייטרלי. 

נציגיו של כבירי דרשו לקבל צו הקפאת הליכים ובמקביל עיכוב של 30 יום להפחתת תשע הנקודות עד להגעה להסדר נושים. מבחינת אנשי כבירי, מדובר ב"הוראה דרקונית של ההתאחדות". השופט אורנשטיין ציין שמבחינתו מדובר בבקשה שהיא בעצם עקיפה של התקנון ואילו ההתאחדות התנגדה לבקשה. בעניין הזה, הזכיר עו"ד עמית פינס מטעם המנהלת: "אין היגיון בסנקציה של הפחתת נקודות כי זה פוגע בנושים, אבל במקרה של הפועל פתח תקווה, העליון קבע שמדובר בחוסר שוויון ופסק שהנקודות יופחתו". 
 

עו"ד בר ניר, המייצג את הקבוצה, פתח: "הקבוצה חדלת פירעון, על זה אין חולק. תפוח אדמה שמועבר כמה שנים מיד ליד… כל הדיבורים על כך שאני 'כלבלב' של כבירי הם ספינים שצריכים להימחק מהפרוטוקול". 

עמותת "האדומים" טענה שלכבירי אין סמכות לבקש הקפאת הליכים מכיוון שלטענתה יש לה יותר מניות ממנו. בר ניר התקשה להסביר לאורנשטיין את מבנה חלוקת המניות במועדון ותהה איך התקבלה לבקש הקפאת הליכים ללא אסיפת בעלי מניות. 


השופט אורנשטיין. אופציית הגישור ירדה מהפרק (דני מרון)

אורנשטיין תקף את התנהלות כבירי: "איך אתם באים לבית המשפט ומבקשים הקפאה כשאין לכן בכלל רוב של בעלי מניות? גם גישור הוא בעייתי בפני עצמו. יש פה חברה שלא מסוגלת לשלם את חובותיה ולא מדובר בסכסוך. גישור לא ריאלי לתיק הזה", ובהמשך העיר לנוכחים על הרעש באולם: "כאן זה לא בלומפילד ולא המושבה". 

השופט, שדחה את בקשת העמותה לסעדים זמניים וגישר במקום הקפאת הליכים, המשיך לתקוף את העמותה שניסתה למנוע את הורדת הנקודות: "ראיתי את רשימת הצ'קים שנמצאים בחוץ ונחרדתי. אתם מצפים משופט לעבוד מחוץ למסגרת הדין? אתם רוצים לעצור את תשלום חובות החברה ויש לזה מחיר במסגרת תקנון ההתאחדות". 


התיק כבד (דני מרון)

בשלב הזה הוציא השופט את הדיון להפסקה וקרא לעו"ד של העמותה ושל כבירי להגיע להסכמה בגין הבקשה לקבל צו הקפאת הליכים. בשל כך, העמותה הסירה את התנגדותה להליך ההקפאה, אך הודיעה שהיא מתנגדת למינוי עו"ד בר ניר לנאמן וביקשה מבית המשפט למנות נאמן מטעמו, כשהיא מציעה את שאול קוטלר. "חשוב לציין כי הוכח בדיון שבקשתו של מחזיק זכויות הניהול הוגשה ללא סמכות ואישור תקין של בעלי המניות בחברה". לצד העמותה, גם חיים רמון וחברת שאג שמחזיקה ב-20 אחוז מהמניות אישרו תמיכה בהקפאה. 

במהלך ההפסקה, טען אחד מבעלי המניות שאם ימומשו הערבויות של כבירי ומני ויצמן, החובות יעמדו על 30 מיליון שקל לכל היותר והביע תקווה שהשופט לא יאשר את מינוי בר ניר. 

עו"ד הירשנזון, כונס הנכסים הרשמי, אמר לאחר שהתחדש הדיון: "הקבוצה גרעונית. ממוצע ההוצאות ב-2.8.2016 היה מיליון שקל ואילו בתקציב שהוגש לבית המשפט בתקופת ההקפאה הוא עומד על 1.8. גם בתקציב ההכנסות יש גורמים לא ודאיים. חזקה לנאמן שימונה שזו לא התמונה המדויקת, לא יהיה מנוס מפירוק. דרושה חקירה של בעלי תפקידים ובעלים מהשנים האחרונות". הירשנזון הציע את קוטלר, מרדכי שלו, ליאור דגן או ליזה חדש לתפקיד הנאמן. 


יום הדין בעיצומו (דני מרון)

גם נציג מס הכנסה, הנושה המרכזי של הפועל ת"א, השמיע טיעונים: "תפעול הקבוצה יהיה גרעוני. רק בחצי השנה האחרונה יש חוב של 2.3 מיליון שקל. הנאמן יצטרך להגיש תכנית חדשה לתפעול הקבוצה". גם רשות המסים התנגדה למינוי בר ניר והציעה את דגן כנאמן נייטרלי. אורנשטיין התעצבן: "לא אתן לבית המשפט לעסוק בזהות הנאמן ולא בעיקר". 

נציג בנק דיסקונט, לו קיים חוב של כ-10 מיליון שקל, ביקש עיכוב הליכים נגד צדדים שלישיים. השופט אורנשטיין ענה שאין מניעה מפעולה נגד נותני הערבויות להלוואה. הכוונה היא לרמון, ויצמן ומשה תאומים. עוד הבהיר אורנשטיין שלא יהיו עיכובים נגד בעל החברה – כבירי. 

מי שעוד הופיע בפני בית המשפט הוא עו"ד רועי רוזן, נציגם של השחקנים. רוזן דרש שישולמו משכורות נובמבר מכסף ששוכב בבקרה. "יש בידינו צ'קים של כבירי ואנחנו רוצים לייעד אותם לתשלום שכר עובדים". השופט גיחך: "אתם לא היחידים שיש להם צ'קים של כבירי". בהמשך פנה לנציגו של הבעלים ושאל: "לצ'קים יש כיסוי? אתה לא חייב לענות, אבל אשמח לשמוע תשובה". 

לדיון הבוקר הגיעו אוהדים בודדים של הפועל ת"א שהתאספו מחוץ לבית המשפט. ארגון השחקנים שהביע תמיכה בהליך ההקפאה הציע מימון המוני של אוהדים, אך אורנשטיין הסתייג: "זה עלול להפריע למציאת קונה". 


כבירי. בר ניר לא כלבלב שלו (דני מרון)


נכס למכירה. שוינפלד (דני מרון)

עו"ד בר ניר הגיב: "(בסופו של תהליך) יהיה משקיע או פירוק. אני מבקש צו שאם יימצא רוכש בתקופה (של 30 יום) הנקודות לא יורדו". אורנשטיין כאמור, הודיע שיקבל החלטה מחר. 

עם פתיחת הדיון, עבר השופט אורנשטיין על כל המשיבים לבקשה ועורכי הדין המייצגים הציגו את עצמם. אורנשטיין ציין למען הגילוי הנאות ששני בניו אוהדי הפועל ת"א, אך הדגיש שהוא עצמו לא אוהד את הקבוצה וטען שאין לו בעיה לדון בתיק. 

עוד באותו נושא: הקפאת הליכים, פירוק

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי