Sport1 Banner

הגיע לשתיהן יותר: 2:2 בין מכבי חיפה למכבי ת"א

פספוס כפול
פספוס כפול | צילום: ערן לוף

דמארי וקהת העניקו יתרון, קיארטנסון השווה פעמיים וחילץ נקודה יקרה

(גודל טקסט)

בעבר זה היה המשחק הכי חשוב של העונה, הפעם זה כנראה יהיה "רק" המשחק הטוב ביותר של 2016/17. ככה זה כשמכבי חיפה ומכבי תל אביב נפרדות בתיקו 2:2 סופר דרמטי, שכלל שני שערים בדקות הסיום (לכל כיוון), לעיני 26,126 צופים, כאשר וידאר קיארטנסון מציל את הצהובים מהפסד בתוספת הזמן.

 

מי יותר מאוכזבים? בטח לא באר שבע (ערן לוף)

 

המון עלילות משנה לוו למפגש. החזרה של יוסי בניון לסמי עופר, הבכורה המחודשת של שרן ייני בצהוב, ההופעות הראשונות של אניס אלושי ופיטים אזמי בירוק, שער הבכורה של עומר דמארי בכרמל, צמד נהדר של וידאר קיארטנסון המושמץ (לעיתים). אך השורה התחתונה היא שהשתיים יוצאות מאוכזבות – חיפה נשארת במקום השביעי, ת"א נותרת בפער 8 נקודות מבאר שבע, כאשר האלופה היא הקבוצה הכי מרוצה מהתיקו חמישה ימים לפני משחק העונה בנתניה.

 

 

השתיים היו קרובות לשלוש נקודות, במיוחד הירוקים שכמעט והשלימו צמד ניצחונות על חשבון היריבה הוותיקה. בדקה ה-11 עומר דמארי ניצל יציאה לא טובה של פרדראג ראיקוביץ' כדי לכבוש מקרוב את שערו הראשון במדי מכבי חיפה. החלוץ שחזר לארץ היה חייב להכפיל כעבור תשע דקות, אך החמיץ ברשלנות.

 

כבש ואז החמיץ. דמארי (ערן לוף)

 

בצד השני, אוהד לויטה שב לשער המקומי במקום עומרי גלזר הצעיר, וכבר בפתיחה רשם שתי הצלות משני ניסיונות של ברק יצחקי. יוסי בניון היה חייב להשוות רגע לפני הירידה למחצית, אך כשהוא חופשי ברחבה נגח מארבעה מטרים החוצה. את מה שבניון לא הצליח לעשות, עשה קיארטנסון.

 

תחילה הוא השווה מבישול של אלי דסה (66), ובהמשך חתם את התוצאה עם בעיטה עוצמתית לרשת העליונה בתוספת הזמן. באמצע, רועי קהת עלה מהספסל וכעבור חמש דקות חשב שהעניק לירוקים את הניצחון (87), אך לאיסלנדי נותר מספיק זמן כדי למנוע מג'ורדי קרויף הפסד ראשון, ואולי יחיד, כמאמן מכבי ת"א.

 

ראיקוביץ' הכי מרשים. בחגיגה (ערן לוף)

 

השילוב של התמונה הזו והבאה מסכם את המשחק (ערן לוף)

 

שבע דקות בערך אחרי שכבש. קהת מאוכזב (ערן לוף)

 

קבלת פנים "חמה"

היום הדרמטי החל עוד במלון של מכבי תל אביב, שם גילו השחקנים כי האוטובוס של הקבוצה הותקף באבנים ונשברה לו השמשה.

 

השמשה המנופצת (באדיבות מכבי ת"א)

 

באיצטדיון, היחסים העכורים בין הקהל הירוק ליוסי בניון בלטו. עוד לפני הפתיחה ספג האקס שריקות בוז, ואלו נמשכו בכל פעם שנגע בכדור, ובהמשך כמה עשרות אוהדים השליכו את חולצותיהם הישנות עם המספר 15 (של בניון) לתחומי המגרש. 

 

החולצות המושלכות נאספות (ערן לוף)

 

העבר הוא היסטוריה. עוד חולצה של בניון שהושלכה (ערן לוף)

 

ויש כאלו שלא שוכחים (ערן לוף)

 

ההרכבים

מכבי חיפה: אוהד לויטה; גארי קגלמאכר, מארק ואליינטה, הולמאר איולפסון, סאן מנחם; אניס אלושי, נטע לביא, קמיל ואצק (פיטים אזמי 67), עמית זנטי (רועי קהת 82), גילי ורמוט; עומר דמארי (ניקיטיה רוקאביציה 77).

 

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, איגור פליפנקה (עומרי בן הרוש 46), איתן טיבי, אבי ריקן (שרן ייני 14), גל אלברמן, אייל גולסה, דור מיכה, טל בן חיים, וידאר קיארטנסון, ברק יצחקי (דור מיכה 81).

 

מהלך המשחק:

דקה 3

הזדמנות למכבי ת"א: קיארטנסון השאיר ליצחקי שמזווית לא קלה בתוך הרחבה בעט מצוין, אבל לויטה הדף למשקוף והחוצה.

דקה 4

הזדמנות למכבי ת"א: יצחקי כמעט כבש והרוויח קרן לצהובים, וממנה שוב התקרב לשער עם בעיטה אקרובטית שגרמה ללויטה שוב להתעופף.

דקה 11

0:1 מכבי חיפה: ורמוט שולח את זנטי למתפרצת באגף ימין, הקשר הצעיר מעביר רוחב טוב לדמארי שברחבה, ראיקוביץ' מזנק רע והכדור מגיע לדמארי שרק צריך לגלגל לרשת הריקה.

דקה 14

ייני עורך בכורה מחודשת: אבי ריקן התלונן על כאבים בשריר, קרויף העדיף את הקפטן המתקאמבק על פני עומרי בן הרוש והזעיק אותו מהספסל.

דקה 20

החמצה ענקית לדמארי: ורמוט מלהטט באגף שמאל, עובר שניים ומוצא את דמארי חופשי לגמרי בתיבת החמש. החלוץ משתלט, יש לו זמן אך בועט לגוף של ראיקוביץ'.

דקה 24

הזדמנות למכבי ת"א: התקפה יפה של הצהובים מסתיימת בכדור רוחב טוב של דסה מאגף ימין לקיארטנסון שברחבה, אבל הכדור לא מתלבש לחלוץ האיסלנדי על הרגל והניסיון שלו רחוק מאוד מהמסגרת.

דקה 37

קגלמאכר ניצל מאדום? רחוק מהכדור, בן חיים והמגן היו צמודים וכוכב מכבי ת"א צנח לרצפה וטען שקיבל מכה מהאורוגוואי. ההילוך החוזר הראה שהיה מגע ביניהם, אך מינימלי מאוד. לקגלמאכר יש כבר צהוב, אך במקרה הזה אפילו לא נשרקה עבירה נגדו. בן חיים זעם.

דקה 45

החמצה ענקית לבניון: קרן של הצהובים מוצאת את בניון חופשי לגמרי ארבעה מטרים מהשער, אך הנגיחה של הקשר שורקת ליד העמוד – לשמחתם של האוהדים המקומיים.

דקה 62

הזדמנות למכבי ת"א: שוב דסה באגף מעביר רוחב, שוב קיארטנסון מגיע אך המצב לא נוח כשהוא מנסה לבעוט, מעשית, אחורה, והכדור לא מספיק מדויק. לויטה מביט בכדור יוצא החוצה.

דקה 64

הזדמנות למכבי ת"א: יצחקי מסתובב במקום ומ-25 מטרים מנסה בעיטה מפתיעה, הכדור מרחף לשער אבל לויטה במקום כדי להדוף.

דקה 66

מכבי ת"א משווה ל-1:1: בפעם השלישית זה הולך. דסה מעביר עוד רוחב טוב מאגף ימין, הפעם קיארטנסון מיושר לשער ובועט שטוח ומדויק לפינה הימנית הקרובה. לויטה לא מגיע, הצהובים חוגגים.

דקה 73

הזדמנות למכבי ת"א: גולסה בועט מ-17 מטרים בין הרגליים של איולפסון לפינה, לויטה מזנק והודף. קיארטנסון כמעט מגיע לריבאונד, ספק מוכשל אבל חכמון מראה לו צהוב על התחזות.

דקה 85

הזדמנות למכבי חיפה: הירוקים מחפשים לחזור ליתרון, קגלמאכר שכבר כבש העונה שער נהדר מול הצהובים מנסה שוב מ-19 מטרים, אבל הפעם הבעיטה שטוחה ולא מדויקת.

דקה 87

1:2 למכבי חיפה: מנחם מגביה מאגף שמאל, קהת שרק נכנס לפני חמש דקות גובר על בן הרוש ונוגח משמונה מטרים לשער.

דקה 90

מכבי ת"א משווה ל-2:2: מיכה חותך לכיוון אגף ימין ואז הופך למרכז הרחבה, קיארטנסון מגיע ראשון ומפציץ מ-12 מטרים את הרשת העליונה.

 

עוד באותו נושא: אנס אלושי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי