Sport1 Banner

בניגוד לציפיות: עדן בן בסט חתם בהפועל חיפה

עדן בן בסט. בחר באקסית
עדן בן בסט. בחר באקסית | צילום: עדי אבישי

חלוץ מכבי ת"א שוחרר והעדיף את ההצעה מהכרמל: "הלכתי עם הלב"

(גודל טקסט)

עדן בן בסט שוחרר רשמית ממכבי תל אביב ולהפתעת ראשי מכבי פתח תקווה ובית"ר ירושלים, בחר בהפועל חיפה וחתם בשורותיה לעונה וחצי עם אופציה לעונה שלישית.

 

בבית"ר ירושלים היו משוכנעים שהחלוץ יצטרף, מקורב לבעלים סיפר היום כי "אלי טביב היה משוכנע שעדן יהיה בקבוצה", אולם להפתעתם הרבה הוא הצטרף לאקסית הפועל חיפה.

 

 

לאחר החתימה אמר עדן בן בסט לדוברות הפועל חיפה: "מדובר בסוג של סגירת מעגל עבורי. בסופו של דבר דחיתי הצעות רבות והחלטתי ללכת עם הלב והלב אמר לי הפועל חיפה. אני מודה לבעלים יואב כץ על האמון"

 

בן בסט הפחית משמעותית את שכרו לעומת הסכומים שהרוויח במכבי ת"א, אך יהפוך למשתכר הגבוה ביותר בהפועל חיפה, שכר המוערך בכ-65 אלף שקל בחודש ולכל התקופה מוערך בלמעלה מ-400 אלף דולר. לחוזהו הוכנס סעיף שחרור גבוה ובעקבות צירופו יוגברו המאמצים להשתחרר מההסכם עם פיליפ יאזביץ'.


סוף לקדנציה בצהוב וחזרה לכרמל (עדי אבישי)

 

בעלי הפועל חיפה יואב כץ שהגיע ארצה גם לשם צירוף בן בסט סיפר: "מדובר בחיזוק משמעותי לקבוצה מקצועי וחברתי. אין לי ספק שיחד עם עדן ובכוחות משותפים נצעד קדימה לעונה מוצלחת".

מקורבים לבעלים אמרו לספורט1 לאחר החתימה: "כנראה שצריך לתת ליואב לנהל את כל הסיכומים עם השחקנים, החתמה כזו משמעותית לא הייתה כאן הרבה זמן. השחקן מגיע בכושר לאחר ששיחק וזה הפקטור האמיתי בהחתמה". בן בסט יוצג יחד עם שמואל שיימן ביום חמישי בשעה 13:00 ויהיה בסגל למשחק הליגה הקרוב נגד הפועל רעננה ביום שבת.

 

בן בסט על הספסל הצהוב. חוזר לכרמל (ערן לוף)

 

בן בסט גדל בהפועל חיפה, אבל עבר בגיל נערים לשורות היריבה העירונית. את הופעת הבכורה בבוגרים של מכבי חיפה ערך בעונת 2004/05, אלא שהתקשה להשתלב בסגל הנוצץ של רוני לוי (שלוש אליפויות ברציפות) והושאל להפועל תל אביב, קריית שמונה, מכבי הרצליה וגם למועדון נעוריו שהיה אז בליגה הלאומית.

 

בעונת 2009/10 שוחרר מהירוקים ועבר שוב לאדומים מהכרמל ונתן שתי עונות מצוינות (27 שערים ב-59 הופעות) שסידרו לו חוזה בקבוצה הצרפתית ברסט וממנה עברה לטולוז. בסך הכל רשם בן בסט 20 שערים ב-84 הופעות בליגה הצרפתית. בקיץ 2014 חזר החלוץ לישראל וחתם במכבי תל אביב לארבע עונות. בן בסט לא הצליח להשתלב בקריית שלום ורשם בשנתיים וחצי שלו אצל הצהובים תשעה שערי ליגה ב-54 הופעות.   

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי