Sport1 Banner

בדרך לקו האדום: הפירוק של הפועל ת"א בלתי נמנע

כבירי
כבירי | צילום: דני מרון

הגירעון שצמח בעידן טביב, האשראי שנסגר מ"לאן" ומה עתיד של כבירי?

(גודל טקסט)

1. בהפועל ת"א אולי מכחישים, אבל מסתמן שהשאלה היא כבר אינה "האם", אלא "מתי" ילך המועדון להליך של פירוק או הקפאת הליכים.

 

הידיעות שהתפרסמו אתמול על תביעת מס הכנסה לתשלום שומות של כ-12 מיליון שקל אינן חדשות ומתגלגלות כבר שנים בין הבעלים המתחלפים ובתי המשפט. אלא שבקבוצה חוששים כי רשויות המס יפעלו בתקופה הקרובה כדי לקבל מה שאפשר, במהלך שישאיר את המועדון חסר אונים.

 

 

מצד אחד הבשורה החיובית היא שראשי המועדון ייפגשו בשבועות הקרובים עם אנשי רשות המסים כדי להגיע להבנות ולפריסה מחודשת של החוב. מנגד, ייתכן שהסדר כזה עלול לבוא על חשבון השחקנים. "מעכשיו החוב למס הכנסה וחובות לספקים הם מעל הכל", הסבירו במועדון. "אם נלך לפירוק, אף אחד לא יראה כסף, אז כדאי שהשחקנים יבינו את זה ויתאזרו בסבלנות". מקורב לבעלים הוסיף: "אם כבירי ירגיש שהמהלך הנכון והאחראי הוא ללכת לפירוק, הוא לא יהסס, אבל בכל מקרה זה לא יקרה עכשיו, אלא רק בסוף העונה – וגם אז תוך הבטחת עתיד המועדון".

 

למרות זאת, גורמים אחרים טוענים שפירוק כלל לא עומד על הפרק מפני שאיש הצללים, מני ויצמן, שמעורב בעסקי המועדון עוד מימי אלי טביב לא ייתן לזה לקרות, מפני שהוא רשום בבנק דיסקונט כערב לחובות, הנאמדים בכעשרה מיליון שקל. ויצמן עדיין מתחבא מאחורי הקלעים, אבל במועדון מספרים כי הוא כבר מתכנן את היום שאחרי כבירי ומחפש בעלים חדש שיאפשר לו להישאר בצללים.

 


כבירי, ינטוש את המועדון? (יוני אריאלי)

 

2. את החוב למס הכנסה, כמו גם חובות אחרים שמכבידים על הפועל, מייחסים בקבוצה לתקופתו של טביב, הבעלים של הקבוצה שאותה יפגשו הערב. אל החוב הנוכחי לרשויות המס מצטרפים גם החוב לברזילאים אבדג'י (3.6 מיליון שקל) וגבריאל דוס סנטוס (2.8 מיליון). על פי טענות אנשי הקבוצה, סך החובות עליהם אחראי בעלי בית"ר ירושלים נאמד בכ-20 מיליון שקל – כשליש מהחוב הכולל.

 

לאחר חודשים של המתנה, צפויה להתחיל בחודש הבא הבוררות בין בצדדים, ולטענת גורמים בהפועל מדובר בהליך פורמלי בלבד שבסופו יחויב טביב להעביר את הכסף להפועל. הסיבה העיקרית לכך היא מסמך שעליו חתם טביב כשהעביר את הקבוצה לידי חיים רמון, שבו הוא מתחייב לקחת אחריות על כל חוב, ידוע ולא ידוע, שיתגלה מתקופתו. בקבוצה אמנם לא אופטימיים בכל הנוגע לגביית החוב מטביב במהירות ומבינים שאת העונה הזו ואת החובות יצטרכו לשלם בעצמם, אך משוכנעים שבטווח הארוך הכסף יוחזר לקופת המועדון.

 


בינתיים חברים, זה לא ממש הולך (דני מרון)

 

3. וכרגיל בהפועל, בסוף תמיד חוזרים לחלומות – בעיקר על האצטדיון בבת ים ועל הסינים שיבנו אותו ויזרימו למועדון מיליוני שקלים שיעזרו להם לצלוח את התקופה הבלתי אפשרית. כמה בלתי אפשרית? מספיק לציין שה"בנק" הכי גדול בכדורגל הישראלי – משרד הכרטיסים "לאן" – שנותן הלוואות כמעט לכל קבוצה בליגת העל, סגר את הברז להפועל. לאחר מסיבת העיתונאים שבה הצהיר רמי כהן על חובות בסדר גודל של 45 מיליון שקל, דרש בעלי "לאן" אבי מסינג פירעון מלא של חוב בגובה חמישה מיליון שקלים, אבל תיאלץ להתמודד עם סגירת קו האשראי מצד משרד הכרטיסים. כאילו שלא היו חסרות לה צרות.

 


החוב שלו גם מעיק, אבג'י (דני מרון)

עוד באותו נושא: מני ויצמן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי