Sport1 Banner

ארבלדזה לא מרומם את מכבי ת"א

תקוע בעצמו
תקוע בעצמו |

תקוע על שחקנים, מזגזג ואולי רק בגלל שהוא זר, הקרדיט עדיין אצלו

(גודל טקסט)

יש מאמנים שמאבדים חדר ההלבשה ויש מאמנים שפשוט מאבדים את זה. נקודה. נכנסים להלמוט ולא יוצאים ממנו. מזגזגים בין פתרונות, נכנסים ללופ וגם לא לוקחים אחריות. והעצוב הוא שזה בכלל לא חדש אצל שוטה ארבלדזה. כך בדיוק קרה לו בקבוצות הטורקיות שלו, קייסריספור וקסימפשה – התחלה טובה ואז דעיכה, ומטרבזונספור הוא בכלל פוטר.

 

כשהפסיד להפועל באר שבע במשחק העונה ורשם שתי מפלות ליגה רצופות – הגיאורגי התייצב מול המצלמות בנונשלנטיות הידועה שלו מלמל משהו על עייפות והבטיח שמכבי תחזור לדרך הניצחונות כבר מול אלקמאר בליגה האירופית. אחרי ה-0:0 מול ההולנדים חזרה ההצגה על עצמה, מלמולים תמוהים והבטחה רפה. אז מה הפלא שכלום לא השתנה מול מכבי פתח תקווה.

 

 

ארבלדזה מאמן תקוע. על שחקנים שהמליץ להחתים כמו אוסקר סקאריונה. על שיטת משחק – רנה מולנסטיין וברק בכר לא התקשו ללמוד אותו ולעשות לו בית ספר, ואפילו קובי רפואה לא היה צריך לעשות את שיעורי הבית. מאמן מכבי פתח תקווה הורה להחנות את האוטובוס ברחבה ומכבי תל אביב לא היתה כובשת גם אם המשחק היה נמשך עוד יממה.

 


נע בין שחקנים (ערן לוף)

 

ארבלדזה מאמן מזגזג. בהכנות בקיץ התעקש להשאיר את עדן בן בסט בצהוב, ועכשיו החלוץ שוב לא מריח דשא. את אייל גולסה הוא קידם רק לאחר שאלישע לוי נתן לו קרדיט בנבחרת. את גל אלברמן הוא לא סופר ועדיין לא מעלה במקומו ב-11 את דור פרץ שבכלל נשכח. ולמה טל בן חיים איבד את חדוות היצירה שלו? וחשוב מכך: איך מחזירים לו אותה? הפתרונות אצל הגיאורגי. או שלא. יותר נכון לא ברור בכלל אם ארבלדזה יידע לפתור את הבעיה הזאת.

 

ארבלדזה מאמן שדוגל בשיטת המקל והגזר. זה לא רק עם בן חיים ואלברמן. זה היה גם לייבש את דור מיכה, השחקן הכי יצירתי בסגל של מכבי תל אביב, במשך תקופה ארוכה ואז להחזיר אותו בגדול להרכב. בכלל נראה שהסגל הרחב שהעמידו עבורו, הגדול בעידן ג'ורדי קרויף, קצת גדול גם על הגיאורגי. לא רק בן בסט מתייבש, גם יוסי בניון היה צריך להיות מנוצל קצת יותר מעשר דקות פה, עשר דקות שם ועוד באגף. הרי לא מדובר רק בכדורגלן הישראלי הכי מצליח אלא גם בווינר שהוכיח עצמו בגולים מכריעים גם בעונה שעברה.

 

הבעיה היא שארבלדזה הוא מאמן זר ויש לנו פה כאן הערצה לזרים. אני לא רוצה לחשוב איפה היה עכשיו רוני לוי כמאמן מכבי תל אביב (אורז מזוודות) או רן בן שמעון. מאמני על בסדר הגודל של פפ ומוריניו לא יגיעו לעולם לישראל, אז מי כן הגיע? בואו נראה. אוסקר גארסיה שלא מתרומם בזלצבורג, פאקו אייסטראן שנחת במקרה בוולנסיה וכבר נבעט משם, סלבישה יוקאנוביץ' שתקוע בליגה השנייה באנגליה ואלכסנדר סטנוייביץ' שקבור בליגה השנייה בסין. וואו.

 


הוציא לו את חדוות המשחק (ערן לוף)

 

והבעיה הכי גדולה שבניגוד להויה פראנויה של מחלקת הכדורסל, באגף הכדורגל הכל מתנהל בחשאיות ועל מי מנוחות. ג'ורדי מעולם לא פיטר מאמן, הם היו אלה שעזבו אותו באמצע העונה לטובת קבוצה באירופה. מכאן שעד שההולנדי יבין עד כמה עמוק המשבר סביב המאמן שלו, באר שבע כבר עלולה לחגוג אליפות מוקדמת.     

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי