Sport1 Banner

"הייתי עוזב גם אם מכבי פ"ת היתה רצה לאליפות"

כליבאת
כליבאת | צילום: עדי אבישי

החלוץ מוחמד כליבאת עזב לרעננה ושופך את הלב. ב-16:00: הפועל ת"א

(גודל טקסט)

"החלטתי לעזוב את מכבי פ"ת, ולא היא רצתה שאעזוב. הרגשתי שתקופה ארוכה אני משחק ולא נהנה. שמחת החיים הייתה חסרה לי, ואני שחקן שמונע על חום ואהבה. אם אני לא מרגיש את זה, אני קם והולך". את הדברים האלה אומר מוחמד כליבאת, חלוצה החדש של הפועל רעננה שחתם בקבוצה לפני חודש, בראיון.

 

"אבי לוזון, שהוא כמו אבא בשבילי, כיבד את ההחלטה שלי לקום וללכת. הרגשתי שאני לא ממצה את הפוטנציאל שלי כמו שאני רוצה ושמשהו לא מתחבר שם", מוסיף כליבאת, שיפגוש (שבת, 16:00, ספורט1) עם קבוצתו את הפועל ת"א במסגרת המחזור ה-24 בליגת העל, "היה לי חשוב להיות כנה בעניין הזה. לא כל שחקן מתאים לכל קבוצה, ולהפך".

 

 

כליבאת עבר במהלך הקריירה קבוצות רבות. הוא שיחק במחלקת הנוער של נצרת עילית, ובהמשך עלה לקבוצת הבוגרים. משם עבר לתחנה הבאה – מכבי חיפה: "הייתי שם שש שנים, אבל ברובן הייתי בהשאלות במכבי פ"ת, מכבי נתניה, הפועל עכו ובני סכנין".

 


מונע מחום ואהבה, כליבאת (דני מרון)

 

איך מתמודדים עם כל כך הרבה מעברים?
"להיות מושאל בכל זה לא נעים ולא בריא. זה נכון שזה כיף להשתייך למכבי חיפה וזה באמת היה כבוד גדול, אבל אני מרגיש פספוס. יותר קל לשחקן להיות בקבוצה שנתיים-שלוש מאשר לעבור כל שנה. בשנה הראשונה בסכנין עשיתי עונה סבירה ונלחמתי כדי להישאר ולהמשיך את המומנטום שצברתי. זה השתלם לי, כי בעונה הבאה כבשתי 15 גולים בכל המסגרות".

 

ובכל זאת, הקריירה שלך רצופה בהמון זגזוגים.
"הייתי שייך למכבי חיפה ולא כל הקבוצות מסתדרות איתה. המטרה היא לא לפגוע בשחקן, אבל בכל זאת פוגעים. אף פעם לא הקשו עליי ותמיד נתנו לי לבחור לשחק איפה שאני רוצה".

 


כליבאת, "תמיד נתנו לשחק איפה שרציתי" (ערן לוף)

 

איפה הכי נהנית?
"בסכנין תחת בלבול, בעונת השיא שלי. היה חיבור מדהים שאני מאוד רוצה לשחזר. הביטחון שקיבלתי מבלבול, האהבה שקיבלתי מהצוות – אתה מרגיש שסומכים עליך גם ברגעים פחות טובים. שחקן צריך את זה מאוד. אם אתה מרגיש את זה – הגולים יבואו".

 

מכבי פ"ת בצמרת, עונה נהדרת, ואתה בחרת דווקא בהפועל רעננה.
"הבחירה שלי ברעננה הייתה בגלל חיים סילבס. הרגשתי שזה הבן אדם שאני רוצה לשחק אצלו. לא מעניין אותי כסף. האהבה והשייכות למקום מניעים אותי ואם לא הרגשתי שמחה ולא נהניתי, אז גם אם היינו רצים לאליפות הייתי קם והולך. למרות שהיו לי הצעות טובות יותר, העדפתי לבוא לרעננה, מקום שיודע מה אני שווה ומה הצרכים שלי. עכשיו אני מאושר עד אין סוף. בשלושת המשחקים האחרונים ראו את שמחת החיים שחזרה לי".

 

מול בית"ר הובסתם 4:0. רעננה לא בדיוק הגיעה למשחק.
"המשחק ברח לנו מוקדם מהידיים. היינו שווים לבית"ר והגענו למספיק הזדמנויות כדי לתת את הגול, אבל יש משחקים שלא הולך. לפעמים מתכננים, ואז שער משום מקום טורף את כל הקלפים. בית"ר מאוד איכותית השנה, יש לה שחקנים שיודעים להכריע משחקים. במשחק הזה הם ידעו לנצל כל מצב ולגמור לנו את האוויר. אבל יצא לטובה – הסטירה הזו שקיבלנו העירה אותנו וחזרנו לדברים הבסיסיים שאנחנו טובים בהם כדי להוציא את הנקודות במקומות אחרים".

 


סילבס, הסיבה שבחר ברעננה (עדי אבישי)

 

עכשיו יש לכם את הפועל ת"א.
"זה מועדון גדול עם קהל מדהים. מה שקרה שם זה רשלנות וחוסר הבנה. צר לי על האנשים שם, על המועדון הענק הזה שמתרסק. אסור שזה יקרה בכדורגל, אבל זה קרה לקבוצות גדולות יותר וזה יעזור לנקות את הלכלוך מסביב. באיזשהו מקום זו נקודת אור להפועל, שתוכל לבנות את עצמה מחדש. מחכה לנו משחק סופר-קשה. הלחץ שם אסטרונומי, ואנחנו צריכים להביא את המשחק לכיוון שלנו. זה משחק שיכול להעיף אותנו למעלה ולהוציא אותנו מהתחתית באופן סופי".

 

אחרי הפועל אתם עוד צריכים לפגוש את בני סכנין ומכבי חיפה.
"רעננה לא נופלת מאף קבוצה. ביום נתון, אנחנו יכולים לנצח כל אחת. אני לא חושב שאנחנו צריכים לבוא ולהסתכל על עצמנו כאנדרדוג. הקבוצה התחזקה משמעותית בינואר, ואם הסגל הזה היה רץ מתחילת העונה, אולי עם עוד חיזוק או שניים, הקבוצה הייתה יכולה להתברג בחלק העליון. יש לנו שחקנים מוכשרים שיכולים לדחוף את הקבוצה, במיוחד שחסר לנו קהל שידחוף אותנו".

 

איפה אתה בשנה הבאה?
"זאת שאלת מיליון הדולר, אבל אני לא יודע איפה אהיה עוד חודש. עד סוף השנה אני ברעננה, טוב לי פה. מה שיקרה בסוף העונה – אלוהים גדול. קודם שנסיים את העונה בריאים ושלמים".

 


כליבאת מול בני יהודה, חזרה לו שמחת החיים? (עדי אבישי)

 


יהנה בדרך לאירופה? (עדי אבישי)

 

אירופה?
"בינתיים לא, אני רוצה לעשות את הפריצה הגדולה שלי פה, כמו שעשיתי בעונת השיא בסכנין, ואחרי זה אחשוב קדימה. סבלתי מחוסר מזל עם הרבה פציעות וחוסר יציבות. אני מאוד ביקורתי כלפי עצמי, חייב לשחזר את היכולת שלי ולתת את ה-100 אחוז וליהנות, כי בלי הנאה, שחקן לא יכול להתקיים מכדורגל".

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי