Sport1 Banner

רוני לוי: רוצה שעזרא יישאר. בארץ טאלב ישחק רק כאן

לוי והגביע. הגדיר את העונה כסבירה
לוי והגביע. הגדיר את העונה כסבירה | צילום: דני מרון

מאמן מכבי חיפה: "אני לא מכיר שיש לטוואטחה הצעות מקבוצות מחו"ל"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה הצליחה להניף גביע ראשון מזה 18 שנה, אבל קשה לומר שבמועדון עסוקים בחגיגות סיום העונה עם תואר. הקפטן יוסי בניון הצהיר אמש בסיום המשחק כי בכוונתו לעזוב את המועדון, מיד לאחר מגן עשו זאת גם טאלב טוואטחה וחן עזרא, והמאמן רוני לוי התראיין בתכנית הספורט ב-103FM והתייחס לראשונה למעמדם של השלושה.

תחילה המאמן התבקש להגדיר את העונה של מכבי חיפה ואמר: "עונה סבירה. אני חושב שלזכות בגביע זה הישג טוב מאוד, במיוחד בשנה כזו שקיבלנו הגרלה כל כך חריגה – מכבי ת"א, הפועל ב"ש, בית"ר ירושלים, דרבי ובני יהודה. עשינו מסלול מאוד קשה, כך שזה הישג טוב בשבילנו".

"הגעה לפלייאוף העליון הייתה קשה להשגה בעקבות תחילת העונה", המשיך לוי והתייחס גם להגעה למקום הרביעי בליגה. "פתחנו את העונה עם שלושה הפסדים ושתי תוצאות תיקו, אבל הצלחנו להגיע לפלייאוף ואז גם להשיג את המקום הרביעי. מועדון כמו מכבי חיפה, בזכות השם, הקהל וההיסטוריה, תמיד שואף לרוץ לאליפות, ובצדק, אבל כנראה שהעונה לא היינו בשלים לכך".

"כנראה שהעונה לא היינו בשלים לאליפות" (ערן לוף)

באשר לקפטן יוסי בניון, נשאל רוני לוי על ניסיונות השכנוע להשאיר אותו עונה נוספת: "שכנוע זה לא המשפט הנכון. בשבוע שעבר אמרתי את דעתי ליענקל'ה ולראשי המועדון – שהוא צריך להמשיך במכבי חיפה ולסיים במועדון שלנו את הקריירה – אבל מכאן נעשו שיחות של יענקל'ה מול ויוסי ודברים מהצד של יוסי לא הסתדרו להבנתי. זה המצב כרגע ונראה לאן זה יתפתח. זה עניין של שחר ובניון, אני פחות רוצה להתערב בעניין הזה אחרי שאמרתי את דעתי המקצועית".

אחרי שהודה כי ישמח לראות את הקפטן נשאר עונה נוספת, התייחס רוני לוי להצהרתו אמש דקות לאחר שריקת הסיום: "דיברתי איתו היום בטלפון, אבל לא שוחחנו על העניין הזה. יש לנו הערב ארוחה קבוצתית ואחר כך את חגיגות הגביע ועל זה דיברנו. גם עם יעקב שחר לא דיברתי על נושא זה מאתמול".

באותו ראיון חשף בניון כי כבר בחודש ספטמבר אמרו לו שהוא יכול לוותר על שכרו ולעזוב את מכבי חיפה, ועל כך אמר המאמן: "אני לא יודע בדיוק באיזה חודש, אבל אני יכול לומר שבתחילת העונה, ללא קשר לבניון, הייתה בקבוצה התנהלות של שחקנים שמאוד לא אהבתי ואמרתי את זה ליענקל'ה. היו הרבה בעיות מקצועיות שלא אהבתי וגם עם יוסי הדברים פחות הסתדרו. אחרי שיחה שהייתה לי איתו, שיחה טובה מאוד, אני חושב שיוסי הבין מה אני מצפה ממנו ומערכת היחסים השתפרה".

בניון מניף גביע. "יוסי הבין מה אני מצפה ממנו. רוצה שהוא יישאר" (ערן לוף)

שני שחקנים נוספים שהודיעו מול המיקרופונים והמצלמות על עזיבתם הם המגן טאלב טוואטחה והקשר חן עזרא. למרות זאת, גם בנושא זה לא שלל רוני לוי אפשרות שהם יישארו: "בעונה שעברה הייתה בעיה עם טאלב, שהבטיחו לו שהוא יעזוב ואנחנו נעמוד בהבטחה אם תגיע הצעה מאירופה, אך אני לא יודע כרגע על הצעות מאירופה. יש סיכום עם מכבי ת"א למיטב ידיעתי, יש לה אופציה לקנות אותו, אבל אני חושב שהוא לא רוצה לעבור לקבוצה אחרת בארץ. אם זה בארץ זה יהיה רק במכבי חיפה".

"לגבי עזרא, ישבו איתו במהלך העונה על חוזה והציעו לו תנאים. חן מיעט לשחק בשלבים מסוימים של העונה וזה קצת אכזב אותו, למרות שהוא התנהג בצורה רצינית ומקצוענית ולראיה הוא שיחק בסוף העונה וגילה יכולת טובה. אני רוצה אותו בקבוצה, ואם יהיה כיוון חיובי אז הוא יישאר".

עזרא חוגג את השער היחיד בגמר הגביע. "אני רוצה אותו" (דני מרון)

המאמן גם התייחס לתחילת ההכנות לעונה הבאה: "התחלנו לעבוד, אנחנו נמצאים בשלבים של להתחיל ולהציע רעיונות ושמות. יענקל'ה תמיד נותן למאמן במכבי חיפה לעשות את מה שהוא רוצה, אבל בנקודת הזמן שהגעתי 90 אחוז מהשחקנים, לפחות הישראלים, היו סגורים. אני הצלחתי לעשות שינוי בשחקנים הזרים והחלפתי זר בזר. במסגרת הישראלים לא הבאנו אף שחקן, רק את אופיר קריאף בתחילת העונה. רוב השחקנים הישראלים היו תפוסים כשהגעתי לקבוצה, והחלטנו להביא רק אם לא נמצא שחקנים טובים יותר ממה שיש לנו בקבוצה – ולכן נתנו אפשרות לשחקנים צעירים יותר לשחק".

בהמשך ישיר לכך, המאמן נשאל על קשר ישראלי שכן הצטרף, גילי ורמוט שהגיע בחלון ההעברות בחורף: "שחקן לא מודדים לפי חודשיים. אם ניקח את אוברניאק שמיהרו לפסול אותו, אז אחרי חודשיים אני שומע קולות על כך שהוא שחקן נהדר. יש שחקנים שצריכים את זמן ההשתלבות וזה לא קורה ביום אחד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי