Sport1 Banner

קיר המוות: 14 משחקים בלי ניצחון פוגשים 26 ללא הפסד

|

מכבי חיפה תתארח בנתניה אצל מכבי ת"א כשהמספרים נגדה. הכל כאן

(גודל טקסט)

עברו הימים שמפגש בין מכבי תל אביב למכבי חיפה היה קובע את גורל האליפות. בשנים האחרונות זה אפילו לא כוחות. הצהובים זוללים תארים (למעט העונה שעברה) והירוקים מסתפקים בפירורים במקרה הטוב (למעט העונה שעברה).

למרות רוחות השינוי שמנשבות בכרמל מאז שרנה מולנסטיין מונה למאמן הקבוצה גם העונה הזאת נראית כמו המשך של קודמותיה:  פער שבע הנקודות בין השתיים מעיד על כך. אבל זה לא באמת משנה מה המרחק בין השתיים בטבלה כי מפגש ביניהן תמיד מעורר ציפיות ובדרך כלל מקיים. רגע לפני שהמפגש הליגה ה-150 יוצא לדרך עשינו לכם סדר במספרים.

ב-149 המשחקים שהתקיימו עד כה מכבי ת"א הובילה 47:58 בניצחונות, 44 משחקים נוספים הסתיימו בתיקו. הפרש השערים: 191:210 לזכות הצהובים. מכבי ת"א אירחה את הירוקים 76 פעמים במסגרת הליגה והיא מובילה 17:36 בניצחונות. עוד 22 משחקים לא הוכרעו.

חלפו להם ימי החמד

כדי להבין את הפער הגדול שפתחו הצהובים ממכבי חיפה בשנים האחרונות מספיק לספור עד 14. מדובר במספר משחקי הליגה שצברו הירוקים בלי ניצחון על מכבי תל אביב. הצהובים השיגו תשעה ניצחונות וסיימו חמש פעמים בתיקו. הניצחון היחיד של מכבי חיפה היה בגמר הגביע.

1407 ימים, כמעט ארבע שנים, חלפו מאז הניצחון האחרון של הירוקים על מכבי תל אביב בליגה. וויאם עמאשה כבש את השער היחיד במשחק שנערך בקריית אליעזר. איסמעיל ריאן ודקל קינן הם השרידים האחרונים ששותפו באותו משחק ויכולים לספר לשאר השחקנים איך זה מרגיש לנצח את מכבי תל אביב.

ניצחון החוץ האחרון של הירוקים בליגה היה במאי 2011 – תומר חמד כבש צמד בניצחון 0:2.


קינן. זוכר איך זה לנצח את מכבי ת"א גם בליגה (ערן לוף)

כולם יודעים שנתניה צהובה

הנה עוד סיבה לדאגה למכבי חיפה. המשחק ייערך באצטדיון בנתניה, שהפך אמנם רק העונה לבית של מכבי תל אביב אבל ההצלחות שלה בליגה על כר הדשא הזה החלו עם פתיחת האצטדיון. 11 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו ואפס הפסדים. כמארחת, המאזן של הצהובים בנתניה הוא שישה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו.    

העניין הוא שגם הירוקים אוהבים את האצטדיון הזה: שישה ניצחונות, תיקו אחד ושלושה הפסדים הוא מאזן הליגה של מכבי חיפה בנתניה.

רק פעם אחת

יוסי בניון פוגש את האקסית המיתולוגית שלו. לקשר יש שלושה שערי ליגה במדי מכבי חיפה נגד מכבי תל אביב. לשער של הירוקים הוא כבש פעם אחת בלבד אבל איזה שער זה היה. במחזור האחרון של עונת 1997/98 אירחה הפועל באר שבע, קבוצת האם שלו,  את מכבי חיפה באצטדיון וסרמיל ובניון כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-90. זה לא הספיק למארחת שירדה ליגה ובניון מירר בבכי. 


כבש רק פעם אחת נגד מכבי חיפה (ערן לוף)

אפס הפסדי ליגה ב-2016

הפסד הליגה האחרון של הצהובים היה להפועל באר שבע בבית ב-21.12.2015. מאז תחילת ינואר סופרת מכבי תל אביב  26 משחקים ללא הפסד – 18 ניצחונות ושמונה תוצאות תיקו. האם מכבי חיפה תהיה זאת שתצליח להכניע בפעם הראשונה את הצהובים ב-2016, או שהצהובים ימשיכו במומנטום? את התשובות נדע בעוד כמה שעות. 

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי