Sport1 Banner

פרשיית בן חיים היא באשמתו של קרויף

מחיר ההשתקה של ג'ורדי
מחיר ההשתקה של ג'ורדי | צילום: ערן לוף

המאבק במניעת ההדלפות השפיע. ההולנדי הופך להיות תואם מזרחי?

(גודל טקסט)

הפרשה סביב טל בן חיים החלוץ שוב מעלה תהיות קשות כלפי מדיניות ההשתקה במכבי תל אביב בעידן ג'ורדי קרויף. הלוחמה הסטליניסטית בהדלפות ובמדליפים והסתרת כל מידע אפשרי מהתקשורת, המשרתת את אוהדי הקבוצה, פוגעת למעשה במי שלמענם ומכספם עולים מדי שבוע 11 שחקנים בצהוב אל כר הדשא.

 

קדמו לסיפור של בן חיים החלוץ, המקרים של גל אלברמן (חולה או הושעה?) לפני המשחק בקרואטיה מול היידוק ספליט וטל בן חיים הבלם (יובש על הספסל תחת בוס מסיבות מקצועיות או מסיבות אחרות?) בסיום העונה שעברה, אבל הפעם מדובר בפצצה מתקתקת של ממש.

 

 

אחרי הכל בן חיים הפך לשחקן המוביל של הצהובים אחרי עזיבתו של ערן זהבי ואם לא שמתם לב מדובר גם במלך שערי ליגת העל (שמונה שערים עד כה), שלא לדבר על כך שמודבר בשחקן שמהווה כאב הראש גדול למאמני היריבות בארץ ובליגה האירופית.

 


מתיחה בשריר או לימוד לקח? (ערן לוף)

 

בן חיים התעמת עם עוזר המאמן אלברטו קפיאס לפני המשחק מול אלקמאר בהולנד (1:2 למכבי תל אביב) או עשה עבירת משמעת אחרת? אין צורך לכבס בבית. להיפך, צריך לפרסם ולתת פומבי גם להליך השיפוטי ולקנס שיקבל הכוכב הסורר. ואם שוטה ארבלדזה חושב שיש גם ללמד לקח את בן חיים על ידי ספסול או שליחה ליציע, לא צריך להדביק לעניין מתיחה כזאת או אחרת בשריר, אלא לגבות את המאמן ושוב לפרסם. זאת כדי להראות לאוהדים שהאתיקה והערכים של המועדון מעל לכל, אפילו אם מדובר בכוכב מספר 1 של הקבוצה.

 

ויש גם את העניין של זכות הציבור לדעת. תקופת קרויף במכבי כדורגל מזכירה את התקופה החשוכה של מכבי כדורסל משנות ה-70 וה-80 תחת שמעון מזרחי. אולסי פרי השתמש בסמים ולא הופיע למשחק? קדימה, בואו נשתיק את זה ונגיד לאוהדים שהבחור פצוע. טל בן חיים רוצה לעזוב/לא ממושמע/לא משקיע? בואו נגיד לאוהדים שהבחור פצוע. ככה לא בונים חומה. להפך. מועדון עם יביא ליותר הערכה ואהדה מצד היציעים וכל מי שמכבי תל אביב יקרה ללבו.

 

העובדה שהפרשה עלתה לצהובים באובדן שש נקודות ועוד מול שתי היריבות הכי שנואות (מכבי חיפה ובאר שבע) ובירידה מהפסגה עד המקום השלישי רק מוסיפה שמן למדורה. נכון שאין שום ביטחון שעם בן חיים כשיר וחד, מכבי תל אביב היתה מנצחת את שני המשחקים האלה ועדיין – החיבור בין הפרשה המסריחה להפסדים על כר הדשא הוא קטלני.

 


זה בסדר למנוע הדלפות, אבל למה לעבוד על כולנו? (אודי ציטיאט)

 

אולי זה המקום שקרויף יתחיל לעשות חושבים לגבי מדיניות המשטר הטוטאלרי והחשוך שהנהיג בקריית שלום. יש אפילו מקום למחשבה שהתדמית הזאת שבנה ההולנדי לצהובים גם הביאה לשנאה הספורטיבית הגדולה שרוחשים למכבי תל אביב בשנים האחרונות. 

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי