Sport1 Banner

פיצה עם תוספות: הספסלים של באר שבע ומכבי ת"א

סממן לעומק
סממן לעומק |

אוזן ("הצהובים מאוזנים"), נמני ("בכר תמיד מפתיע"). 21:00: מפגש רוטציות

(גודל טקסט)

משחק העונה הראשון בין האלופה הפועל באר שבע לסגניתה מכבי תל אביב יפגיש שתי קבוצות כמעט מושלמות ברמה הישראלית, שתיים שעשו דרך ארוכה כדי להפוך למעצמות מקומיות. גם ההשקעה הכספית בהתאם, ולראיה הספסלים המשובחים שניתן למצוא בכל צד.

 

מכבי ת''א זכתה בשלוש אליפויות רצופות כאשר המאמנים השונים ביצעו רוטציות אין ספור לאור העומק, אך גם בבירת הנגב פיתחו בייחוד בעונה האחרונה סגל עמוק. הצבתם של מאור בוזגלו, מיכאל אוחנה ובן שהר כשחקני רוטציה רק מעידה על כך. אז כיצד משפיעים הספסלים על איכות הקבוצות והאם גם במפגש ביניהן ב-21:00 בטרנר המחליפים יהיו אלה שיתנו בסופו של דבר את הטון?

 

 

"לדעתי הכלים בספסל שווים. עובדתית הספסל של מכבי תל אביב נותן פחות מספרים מזה של באר שבע, אבל הם עוד ירוויחו. בניגוד לשנה שעברה, העונה מכבי התקפית, היא לא קבוצה של שחקן אחד, לערן זהבי היתה דומיננטיות ברמות הזויות, אפילו מסי ורונאלדו לא היו כל כך דומיננטיים והשנה זה מתחלק הרבה יותר טוב", ציין פרשן ספורט1 אורי אוזן.

 

אסף נמני שמכיר מקרוב את הרוטציה בבירת הנגב לאחר ששימש כעוזר של ברק בכר אמר: ''שחקן שנכנס בהפועל באר שבע יודע שברגע שהוא מקבל את הצ'אנס הוא חייב להיות 100 אחוז, לא 99 ולא פחות, השחקנים האלו מוכנים מנטאלית ונפשית לכל מצב. היתרון של הספסל בבאר שבע זה שהוא הרבה יותר מגובש, יש שם שחקנים שחוו את הישיבה על הספסל ויודעים מה זה לעלות משם – במכבי ת''א זה נראה מהצד שהשחקנים לא בשלים ולא מוכנים לסיטואציה הזאת".

 


תורג'מן, נותן 100 אחוז כשהוא משחק (ערן לוף)

 

עוד סוגיה שעולה כאשר מדברים על ספסל היא כמובן המרמור שנוצר אצל שחקן מסוים. אף אחד הרי לא אוהב לשבת בחוץ. "במכבי ת''א יש מרמור לאורך שנים, כי השחקנים הם ספורטאים ותמיד יש אכזבה כשלא משחקים. ניהול הספסל של באר שבע הוא פנטסטי, לא פחות טוב ממכבי וגם אם יש מרמור זה לא יוצא החוצה. לדוגמא, אחרי המשחק מול פראג בכר עשה שני שינויים בהרכב, אוחנה שלא יכול לשחק באירופה במקום חובאן ובן שהר במקום לוסיו שהם באותה הרמה. במכבי ת''א הגיע יחזקאל שלא היה בסגל של הפועל ת"א, אז איך אפשר לצפות שישתלב ישר?", מנתח אוזן.

 

ומה לגבי מרמור בבירת הנגב? נמני שמכיר כאמור את הנפשות אמר: "למרות מה שחושבים בתקשורת על כך שכביכול הורים של שחקנים מדברים וזה פוגע, בבאר שבע זה לא נכנס לחדר ההלבשה. יש חברות, כבוד ופרגון בין השחקנים. לגיטימי ששחקנים רוצים לשחק ומתאכזבים, אבל חלק ממה שברק בכר עושה זה לדבר איתם הרבה ולהסביר את המצב. שחקנים יכולים לקחת את זה לכאן או לכאן, אבל זה עובד".

 

 

 

 

לסיום, נמני מייחס אלמנט שעשוי לעשות את השינוי: "יש קו מנחה במכבי ת"א לגבי ההרכב, אתה פחות או יותר יודע מה יהיה ומי ישחק.לעומת זאת אצל ברק בכר כלום לא צפוי והדוגמא היא שבמשחק העונה האחרון הוא פתח עם גאדיר וברדה בחוד, בוזגלו בספסל ואף אחד לא צפה את זה. אתה יודע שמה שלא יהיה אתה תקבל את המיטב מהשחקנים''. אז ממי נקבל תמורה בעד האגרה?

 


איך אפשר לצפות שישתלב? יחזקאל (עדי אבישי)

עוד באותו נושא: שגיב יחזקאל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי