Sport1 Banner

סנונית: המעצר של חברי "לה פמיליה היה מוצדק"

אוהדי ביתר
אוהדי ביתר | צילום: אודי ציטיאט

דעה: צריך להצדיע למשטרה, רק נקווה שהפוליטיקאים לא יפריעו להם בדרך

(גודל טקסט)

משטרת ישראל עצרה 47 אוהדים מארגון "לה פמיליה" בחשד על סחר באמל"ח והחדרת אמצעים פירוטכניים במהלך משחקי של הקבוצה. מדובר בבשורה נהדרת עבור כל מי שאוהב את הכדורגל הישראלי כולנו צריכים לקוות שאולי עכשיו הארגון המתועב הזה יקרוס, או לפחות יוריד את ראשו.

 

עם זאת, צריך לזכור שממשלת ישראל היא ממשלה ימנית – אולי הקיצונית ביותר שידענו – שחלק משריה וחברי הקואליציה נהגו לחבק את חברי הארגון. הרי תמיד טוב שיש עוד קול בעדך בפריימריז של הליכוד.

 

 

במהלך השנים, בעידוד הפוליטיקאים כמובן – הארגון הלך וגדל עד שהרגיש כמו גידול ממאיר שחדר לבית"ר ירושלים והרס כל חלקה טובה. אבל גם ראשי המועדון לא נקיים. כמעט כולם נתנו להם חיבוק ותמיכה בתחילת הדרך, עד שהבינו שהם בוגדניים ורואים בקבוצה מנוף כדי להפיץ את דברי הזוהמה שלהם. הרי הקבוצה לא באמת מעניינת אותם, הם התאהבו בתדמית האלימה שנוצרה להם בתקשורת והמשחקים הפכו רק כלי להעברת מסרים גזעניים. 

 

חברי הארגון בשרלורואה. התאהבו בתדמית (אודי ציטיאט)

 

בית"ר היה ועודנו מועדון ענק וחשוב בכדורגל הישראלי, אבל הוא מתקשה להתנער מהנזק התדמיתי שגורם הארגון ולא מצליח לחזור לקדמת הבמה. אבל הבעיה העיקרית היא קודם כל ביציעים.

 

רק תחשבו על האוהד הממוצע שבא לראות את הקבוצה שהוא אוהב מאז שהוא ילד, אבל נאלץ לסבול את הנוכחות והרעל שהם מפצים לכל עבר. שלא לדבר על כך שאותו אוהד לא יביא למשחקים את בנו (ובטח שלא את בתו) וצריך להסביר לסובבים אותו שהוא לא גזען וממש לא אכפת לו שיהיה שחקן ערבי בקבוצה.

 

הנזק כאמור כבר נעשה וייקח הרבה זמן לתקן את זה, אך לא הכל אבוד. עם זאת, זה יתאפשר רק אם ימשיכו עם גל המעצרים הזה עד הסוף – בתמיכה מלאה של כל הרשויות במדינה: בעיקר השופטת, אך גם של המחוקקת והמבצעת.

 

מירי רגב. ידעה לחבק ולצאת להגנת הארגון בעבר (דוברות הכנסת)

 

בימים הקרובים נשמע אמירות יפות של פוליטיקאים ש"מחזקים את ידי המשטרה", אך ידאגו מאחורי הקלעים להקטין את ההאשמות ולשחרר – רחוק מעיני המצלמות – את אותם המעורבים בפרשה. גם משרת הספורט מירי רגב, שידעה לחבק ולצאת להגנת הארגון בעבר, קשה לצפות ליותר מידי.

 

גם אחרי שיירגע ההד התקשורתי, חשוב שכל מי שהכדורגל הישראלי עדיין יקר לו, ללחוץ למצות את הדין עם העבריינים – כן עבריינים – בתקווה שזו רק הסנונית הראשונה שאחריה יתנקו היציעים בטדי מהסרטן הממאיר שנקרא "לה פמיליה" ואחריהם גם יתר האצטדיונים בארץ.   

עוד באותו נושא: לה פמיליה, מירי רגב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי