Sport1 Banner

משפחה כובשת: 3 אחים שמשתלטים על הליגה

יעקב בוזגלו. יצטרך לנדוד בין מגרשי הליגה
יעקב בוזגלו. יצטרך לנדוד בין מגרשי הליגה |

מאור (ב"ש), אסי (אשקלון) ואלמוג (בני יהודה) בוזגלו יעשו היסטוריה בליגת העל

(גודל טקסט)

בעונה הקרובה תירשם היסטוריה. לראשונה בתולדות הליגה הראשונה ישחקו שלושה אחים בשלוש קבוצות שונות. היו כבר את האחים סימנדיריס בהפועל חיפה ואת האחים זלצר בפתח תקווה, האחים ששון ביהוד והאחים בנודיס בלוד, אבל מעולם לא שיחקו שלושה אחים בשלוש קבוצות שונות בליגה הראשונה. לקינוח, הם הבנים של שחקן שזכה בשלושה תארים בשלוש קבוצות שונות (אליפות בהפועל ת"א ובית"ר ירושלים וגביע בהפועל לוד).

 

קבלו את האבא, יעקב בוזגלו: "אני האב הכי מושמץ והכי מצליח במדינה הזו. זה מאוד מרגש. כמי שיודע מה זה להיות כדורגלן בליגת העל, שוכחים שבסך הכל יש 300 כדורגלנים במקרה הטוב וכשיש לך שלושה ילדים, שאני בטוח שישחקו הרבה, זה מחמיא. זה טוב וזה כיף לי כהורה שיש לי ממשיכי דרך".

 

 

בוזגלו, ביחד עם הפוזה שלו מעשן ביציעים בכל משחק של הילדים ("לא עישנתי במגרש מאז שנכנס החוק. לא אפעל בחיים נגד החוק"), יצטרך לבחור העונה בין מאור (הפועל ב"ש), אלמוג (בני יהודה) והמבוגר מבין השלושה, אסי (שעלה השנה עם הפועל אשקלון).

 

יעקב בוזגלו. הבחירה העונה קשה מתמיד (עדי אבישי)

 

"הבחירה שלי יכולה להיות לשבת בבתי ולראות טלוויזיה ואפילו לשמוע את הרכילויות שזה לא פחות מעניין, לכן אני נהנה מכל רגע. מצד שני יש אצלנו היררכיה וכולם יודעים שהליווי שלי למאור לא מוטל בספק והרבה יותר אינטנסיבי מכל אחד אחר. ליוויתי אותו לא רק כאבא אלא גם כמאמן לכל דבר. הוא גדל לא כבן של יעקב בוזגלו, אלא כחניך של יעקב בוזגלו. שאר הילדים קיבלו חום אבהי, הנחות, הרבה קיצורי דרך, לעומת מאור שלא קיבל ממני שום הנחה".

 

אסי בוזגלו (34) מסכים: "לאורך שנים ארוכות סבלנו מדיספרוטקציה. היו שלבים שהיינו מרגישים שאנשים לא רצו שנצליח, במיוחד עם אוהד (האח הבכור, מאמן ס.כ. נס ציונה מליגה א' – ר.ע) ואיתי. יש לנו אבא שמאוד מוערך מקצועית בביתנו ולדעתי יש המון אנשי מקצוע שמאוד מעריכים אותו מקצועית. על הדרך שלו אפשר להתווכח, אבל התוצאה מדברת: יש לו שלושה בנים בליגת העל. אני חושב שיש מספיק אבות שהיו מוכנים להתחלף איתו. בקיצור, אבא שלי תותח!"

 

אסי בוזגלו. "האבא תותח" (עידן סלם)

 

"אישית אני חושב שניצחתי בגדול", ממשיך אסי, "אחרי שירדתי לליגה א' (הוא ואלמוג שיחקו יחד בעמישב פ"ת – ר.ע), הרגשתי בעצמות שאין סיכוי שאגיע שוב לליגת העל, ולמרות כל הקשים הצלחתי. מה תהיה הצלחה? שכולנו נמשיך להיות דומיננטיים בקבוצות שלנו".

 

מאור בוזגלו (28), שמתכונן לגומלין מול סלטיק בפלייאוף ליגת האלופות, הוסיף: "עצם זה שיש שלושה אחים בליגת העל אומר הכל על הכדורגל שלמדנו בבית. זה לא משהו שקורה בכל משפחה, אם בכלל. אבא היה שחקן והעביר לכולנו הרבה מאוד ידע בכדורגל. בשורה התחתונה, הידע הזה ועצם זה שכל הבית סביב הכדורגל בא לידי ביטוי, ובצורה משמעותית מאוד, זו גאווה משפחתית ענקית".

 

אלמוג בוזגלו (23) הוא אולי זה שמזכיר את האבא בצורה המשמעותית ביותר, למרות שבוזי עצמו מתווכח – "אלמוג לקח מהירות, אסי את הטכניקה ומאור לקח ממני את הרצינות ואת החריצות כי הוא מקצוען נטו. כל היתר זה שלו". אלמוג מתחיל עונה שנייה בבני יהודה ומספר כי "כיף גדול להיות שותף להיסטוריה שכזו, תמיד היה לי סוג של חלום לשחק בליגת העל לצדם של האחים שלי – או נגדם. מגיל קטן חונכנו למקצוענות ומצוינות בזכות אבא שלנו ואנחנו לא מופתעים מכל ההשמצות, כי במשך השנים התרגלנו לזה. לא ראיתי עוד אבא שיש לו שלושה בנים בליגת העל, כאלה שלויאליים לכדורגל כמונו".

 

המשפחה מגיעה לצפות באלמוג. שותף להיסטוריה (ערן לוף)

 

ומה אומר האח המאמן, אוהד? "זה בדיוק מה ששאפנו כילדים, להיות על במת הכדורגל המרכזית בישראל. זה דבר יוצא דופן בכל קנה מידה. אני שמח להיות הבכור לאחים מצליחים ובטח כמאמן שרוצה להגיע גם לרמות הגבוהות. ההישג הכי גדול יהיה אם מאור וב"ש יצליחו לסיים אלופים שנה שנייה ברציפות, אלמוג ובני יהודה במקום טוב באמצע כשאלמוג בורג מרכזי, ושאסי ואשקלון ישרדו בליגת העל כשאסי שחקן הרכב לכל אורך העונה".

 

"אם היה לי אבא כמו יעקב בוזגלו, אני בטוח שלא ניתן היה לדבר על שום כוכב עבר במושגים שלי. משהו התפקשש", מסכם האבא. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי