Sport1 Banner

מליקסון הצ'כי: מעבר לפולין הציל את ואצק

ואצק. מחיר השוק שלו נמוך מערכו האמיתי
ואצק. מחיר השוק שלו נמוך מערכו האמיתי |

הוזכר היורש של רוסיצקי, כשל בדרך ואז פרץ. הרכש המיועד של מכבי חיפה

(גודל טקסט)

בקיץ שעבר נחשב קאמיל ואצק, הרכש החדש של מכבי חיפה, לשחקן גמור כבר בגיל 28. ואצק, קשר שהושווה בצעירותו לתומאש רוסיצקי, ונחת בגיל 18 בבילפלד הגרמנית, לא רק שנזרק מהקבוצה מהבונדסליגה אלא התקשה לתפוס מקום של קבע בהרכבה של ספרטה פראג ולא הצליח לתקוע יתד בקייבו האיטלקית. ספרטה כבר התייאשה ממנו והשאילה אותו לקבוצה פולנית קטנה ואלמונית בשם פיאסט גליביצה.

 

ואצק התחבר מיד למאמן הצ'כי רדוסלב לאטאל, שנמצא ברשימת המועמדים הסופיים של הירוקים, והשניים הפכו את גליביצה ללסטר של פולין (או אם תרצו לרוסטוב של רוסיה). לאטאל, ואצק וצ'כי נוסף, החלוץ מרטין נשפור, הוליכו את גליביצה למאבק על האליפות – שהסתיים רק שני מחזורים לסיום העונה בתבוסה 4:0 לאלופה לגיה ורשה.

 

הקאמבק האדיר של ואצק הזכיר לרבים כמה כישרון היה טמון בו בתחילת הדרך. "אני זוכר אותו כנער בסיגמה אולמוץ'", נזכר העיתונאי הצ'כי מיכאל פטרק, "השליטה שלו בכדור והמשחק היצירתי היו מצוינים וגם המסירות שלו היו מדויקות מאוד. ב-2005 הוא כבש שער מדהים שהעלה את אולמוץ' לליגה הראשונה".

 

ואצק. "התקשה להסתגל לדרישות ולקצב של הבונדסליגה" (Getty)

 

לדברי פטרק המעבר של ואצק לבילפלד בגיל 18 היה מוקדם מדי. "קמיל התקשה להסתגל לדרישות ולקצב ולא התאקלם", קובע פטרק, "הוא לא היה מוכן מנטלית וגם סבל מפציעות. בסופו של דבר הגיע לספרטה פראג פחות טוב ממה שהיה כשעזב את צ'כיה".

 

9 עונות בילה ואצק בספרטה וכמושאל בקייבו ובבולדוסלב הצ'כית, אבל התקשה להפגין את אותו כישרון שאפיין אותו בתחילת הדרך. ואז הגיעו לאטאל וגלביצה. "בפולין פתאום ראינו שחקן עם תשוקה ורעב, ראינו מנהיג, ראינו שחקן שעושה יותר הגנה", מנתח העיתונאי הפולני כשישטוף ברומר, "כל המשחק של גליביצה עבר דרך ואצק והוא גם היה האיש של לאטאל על כר הדשא, מאמן על המגרש. הדבר גם יצר לא אחת חיכוכים בין השניים".

 

גם מאמן נבחרת צ'כיה, פאבל ורבה, התלהב: "ואצק הוא שחקן העונה בליגה הפולנית ואני רואה שם הרבה משחקים". ורבה זימן את ואצק למשחקי ההכנה בחודש מרס ואף ייעד אותו ליורו על המשבצת של רוסיצקי. אלא שאז התאושש קשר ארסנל מהפציעה שלו והותיר את ואצק בבית.

 

ואצק במדי הנבחרת. היה צריך להיות ביורו 2016 (Getty)

 

חמישה שערים ב-33 משחקים היו המספרים של ואצק בגליביצה. "פאבל כבש שערים מכריעים והתעלה ברגעים חשובים. הוא בדיוק השחקן שהייתי צריך", סיכם לאטאל.

 

ההצלחה הביאה לפתחו של ואצק התעניינות רבה מצד קבוצות בפולין ובצ'כיה. גם תג המחיר היה סביר בהחלט (250 אלף יורו). "הסכום הזה הוא מציאה של ממש כי הערך האמיתי שלו נע סביב 800 אלף. הוא נובע מכך שהחוזה שלו בספרטה יסתיים בקיץ הבא והם רוצים להרוויח עליו משהו".

 

"הרבה קבוצות רצו לשכנע אותי לעבור אליהן", אמר ואצק בראיון בפולין במהלך העונה החולפת, "אני מנסה לנתק טלפונים ומשתדל לא לחשוב על כך כעת. התאהבתי בפולין והייתי רוצה להישאר כאן אבל הכי חשוב להיות מרוכז במטרות שלי בכדורגל".

 

אז למרות ההתעניינות וההצלחה, כיצד קרה שספרטה העדיפה לוותר על שירותיו קיץ נוסף? "הוא הרגיש שהוא צריך להתקדם ולקבוצה כבר היו שחקנים על המשבצת שלו", אמרו עיתונאים פולנים. "הוא היה מצוין בפולין, אבל זו הייתה עונה אחת ובסיומה הוא גם היה בירידה", הוסיפו. הירוקים יצטרכו לקוות עכשיו שאת היכולת הגבוהה מפולין הוא יביא עמו לליגת העל.

עוד באותו נושא: קאמיל ואצק, ראדולאב ךאטך

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי