Sport1 Banner

יותר מכוכב: זהבי גילם את השינוי במכבי ת"א

הרבה מעבר לכוכב
הרבה מעבר לכוכב |

השערים, המסע לאלופות והפיו-פיו. כך עזר להפוך את הצהובים למועדון אירופי

(גודל טקסט)

עסקת מכירתו של של ערן זהבי לגאוונגז'ו הסינית מאיימת לשבור כל שיא אפשרי במיוחד שמדובר בהעברה של שחקן ישראלי ישירות למדינה אחרת. העסקה המטורפת שעשויה להניב למכבי תל אביב בין שמונה לעשרה מיליון יורו ולשחקן עצמו כ-60 מיליון שקלים נטו עבור שנתיים וחצי, מצליחה להטיל צל על השאלה המסקרנת מה באמת שווה ערן זהבי כמותג עבור הצהובים.

 

 

מקצועית
זהבי הצטרף למכבי ת''א לפני שלוש שנים וחצי תמורת סכום שנראה היום מצחיק של כ-250 אלף יורו והתחייבות ל-250 אלף יורו נוספים אם הקבוצה תעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות, מה שקרה כעבור שנתיים וחצי אחרי. 128 שערים ו-24 בישולים בכל המפעלים במהלך התקופה, שלוש אליפויות רצופות, טרבל אחד, גביע הטוטו, גביע המדינה, העפלה לשלב הבתים בליגה האירופית, העפלה לשלב הבתים בליגת האלופות.

 


כל הדרך עד לאלופות, זהבי חוגג בבאזל (אודי ציטיאט)

 

גם בפן האישי זהבי ניפץ כל שיא. שבר את שיא כיבוש השערים ההיסטורי של נסים אלמליח ז"ל עם 35 שערים, רשם זכייה משולשת בתואר מלך שערי ליגת העל, זכייה בתואר שחקן העונה והפך לקפטן צהוב ולאחרונה גם לקפטן נבחרת ישראל.

 

בגדול אפשר לומר שזוהי תופעה – תופעת ערן זהבי. לא היתה תופעה כזו, לא היה שחקן שסיפק נתונים שמזכירים רק את הגדולים ביותר ביבשת דוגמת מסי ורונאלדו מבחינת ההערצה, מבחינת חשיבות לקבוצה שלהם.

 

כלכלית
אז לצד הסכום המגוחך של 250 אלף יורו, ערן זהבי החזיר בענק לצהובים והעשיר את הקופה העשירה בלאו הכי. בעוד הסכומים על זכיה באליפויות בארץ משניים, תחילת העונה שהסתיימה היתה המתנה הכלכלית הגדולה באמת שרשם הכוכב הגודל.

 


זהבי מקבל את תואר שחקן העונה של מכבי ת"א (אודי ציטיאט)

 

את השערים החשובים בדרך לעליה לשלב הבתים הבקיע כל הדרך ערן זהבי, שניצח במו רגליו את ויקטוריה פלזן וכבש בשני המשחקים מול באזל שערים מדהימים. פנומן. גם העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2013 הניבה הכנסות יפות לצהובים שאירחו את בורדו, פרנקפורט ואפואל יקוסיה בבלומפילד, כל אלו שווים לצהובים עשרות מיליוני שקלים נוספים ממכירות כרטיסים, מרצ'נדייז, זכויות שידור, שילוט באצטדיון, מזנון ואחרים.

 

העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות בתחילת עונת 2015-2016 הכניסה  למכבי ת''א הכנסות נוספות של כ-18.5 מיליון יורו מאופ"א, 14 מיליון יורו מענקי עליה לבתים וניצחון בשלב הפלייאוף ועוד 4 מיליון יורו וחצי שמחולקים ממענקי זכויות השידור ומכירת המנויים בסמי עופר.

 

מענקי אליפות ומיקום בליגת העל מוערכים במיליוני שקלים נוספים. משתלם? לגמרי משתלם.

 


הפנים של המועדון לא פעם (אודי ציטיאט)

 

תדמיתית
ערן זהבי זה כבר הרבה מעבר לשחקן, זה מותג. במחלקת השיווק של מכבי תל אביב הבינו זאת. מיטב מוחות הקריאטיב בשנים האחרונות עובדים ועבדו כדי להפוך את מכבי ת''א למועדון אירופאי ואפילו אמריקאי עם רצון משלו לפתח תרבות ספורט קניות ובילוי. התחום שהיה זניח ואף חובבני במהלך עשרות שנים הפך עבור הבעלים מיץ' גולדהאר וקברניטי המועדון לעלה התאנה של הארגון. חנות המועדון הפכה מצריף קטן במתחם האימונים לרשת של חנויות ונקודות מכירה ברחבי הארץ, כולל חנויות מפוארות במרכזי הערים ת''א וראשל''צ, במתחם האימונים ובקניונים נוספים.

 

במכבי החלו ליישם את המודלים השיווקים המוכרים מארצות הברית, קנדה ואירופה כאשר הקבוצה מטמיעה את דפוסי תרבות הצריכה של קבוצות גדולות בעולם. מכבי החלה לשווק מוצרים לבית, למטבח, לחדר השינה ולבית הספר עם לוגו השחקנים, קו של בגדים כובעים בגדי ספורט וילדים.

 

זהבי היה כמובן גולת הכותרת של אותם מוצרים כשבמועדון הבינו שגם שינוי חולצת משחק מדי עונה היא נתון להגדלת הכנסות ממרצ'נדייז. העיצוב השונה גורם לאוהדים לרכוש עוד ועוד חולצות בעיקר עם הספרה מספר 7.

 

EZ7 זה כבר מותג (מכבי ת"א, רשמי)

 

על פי עדויות בתוך המועדון מכבי תל אביב מכרה בעונה האחרונה בחנויות המועדון כ-12 אלף חולצות כאשר כל חולצה מתומחרת בסכומים שבין 150-199 שקלים, כאשר יותר מ-85 אחוזים מהמכירות הן של החולצה מספר 7. גם האביזרים הנוספים כמו ספל עם תמונתו של ערן זהבי הנמכר ב-25 שקלים וכרית ערן זהבי הנמכרת ב-50 שקלים מעטרים את מגוון המוצרים בחנויות הרשמיות.

 

יתרה מכך מכבי ת''א השיקה עבור הכוכב הגדול שלה קו מוצרים יחודי תחת הלוגו EZ7 שהושק בשיתוף עם השחקן שמקבל אחוזים מהמכירות. כובעים, חולצות עם דיוקנו של השחקן, חולצות קריקטורה, חולצות עם האיור של ה-"פיו פיו" המפורסם שהפך לסימן המסחרי, פאזלים וצעיפים ממותגים, פשוט תעשייה שלמה מסביב לשחקן אחד. לשם השוואה גם ברק יצחקי זכה לכוכע בדמות המותג האישי BI10 אלא שהמחיר שונה לגמרי.

 

תוסיפו את קמפיין הפרסומות ל"מיחזורית" שהוכיח כמה דמותו אהודה ברמה הלאומית. ערן זהבי הפך לפנים מוכרות בכל מקום במדינה אך בעיקר לפנים של המועדון.

 


ה"פיו-פיו" הפך לתנועה מסחרית (דני מרון)

 

מתלבש טוב, מצטלם טוב וגם מתבטא בלי לחשוש. נכון, הוא אולי מעד בהתבטאות אחרי האירועים בסכנין אך לא פעם היה זה שהתייצב וביטא את רוח המועדון והפך לדובר הלא רשמי שלו.

 

המועדון שכבר ידע כוכבים כמו גיורא שפיגל, אבי כהן ז"ל ואבי נמני כנראה לא ידע כזו דמות. מושא הערצה לכל ילד, מכונת של מרצ'נדייז וכוכב אחד ענק שכמוהו לא היה כאן, בטח לא מבחינת מספרים ותדמית.

 


החזיר כל שקל והרבה מעבר (אסף קליגר)

 

גם על כוסות הוא התנוסס (מכבי ת"א, רשמי)

עוד באותו נושא: מיץ' גולדהאר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי