Sport1 Banner

חזר מהשבי: עידן ורד הגיע כדי לפרוח מחדש בבית"ר

ורד. יש לו יושרה פנימית שעוזרת לו לקבל החלטות
ורד. יש לו יושרה פנימית שעוזרת לו לקבל החלטות |

האוהדים בשמיים ("שחקן נשמה"), האם מרוצה ("חיבור מדהים") ושכטר מפרגן

(גודל טקסט)

"כמה ימים לפני שעידן ורד נמכר למכבי חיפה ביולי 2010 החלטנו אנחנו האוהדים לעשות מעשה", נזכר משה אלמסי, אוהד שרוף של הצהובים שחורים,  "נסענו אליו הביתה לרמת גן ופשוט חטפנו אותו. מרצונו כמובן. נסענו לירושלים וישבנו בבר עד אור הבוקר. הבנו מעידן שהוא בכלל לא רוצה לעזוב והעבירו ביחד אתו מסר להנהלת הקבוצה שהקשר נאמן למועדון ורוצה להישאר".

 

סילביה ורד, אמו של הקשר לא דאגה לרגע מהאקט, גם כשעידן הודיע לה שהוא נשאר לישון בביתו של אחד האוהדים. "היה ברור לנו שהכל בא מאהבה ושעידן יחזור הביתה".

 

 

 

אלא שאלמסי וחבריו הועמדו בפני עובדה מוגמרת. הבעלים ארקדי גיידמק הפסיק להזרים כספים ובית"ר נאלצה למכור את כל כוכביה. ברק יצחקי נמכר למכבי תל אביב בשני מיליון דולר, ורד עלה לכרמל תמורת מיליון דולר וטוטו תמוז חתם בהפועל תל אביב כשבית"ר קיבלה 300 אלף דולר עבור 80% מהכרטיס.

 

שש שנים אחרי עולה ורד במדים הצהובים שחורים לאחד המשחקים החשובים ביותר בתולדות בבית"ר ירושלים. משחק הגומלין בצרפת מול סנט אטיין בפליייאוף הליגה האירופית. נכון שההפסד 2:1 בטדי בשבוע שעבר הותיר לקבוצתו של רן בן שמעון סיכוי קלוש ביותר להגיע לשלב הבתים. מצד שני, מי יכול היה לצפות אז שוורד ישוב פעם אחת הביתה?

 

ורד. האוהדים שמרו עמו על קשר וכיבדו אותו כששיחק מולם (אודי ציטיאט)

 

''שמרנו על קשר עם עידן בכל התקופה שהוא שיחק במכבי חיפה (חמש עונות) הכוכב האדום ואוטוואה הקנדית", מגלה אלמסי, "עידן נשאר מחובר לבית"ר. החיבור בינו לבין האוהדים נראה הזוי מההתחלה. מה לשחקן שנחשב הכי תל אביבי ולירושלמים כמונו? אבל דווקא בגלל שאנחנו הפכים החיבור נעשה חזק ביותר. חוץ מזה זאת בית"ר. אפילו אבי נמני אמר שעד שלא שיחקת בבית''ר לא חווית מה זה לשחק מול קהל".

 

גם מהצד של ורד מרוצים. "'עידן חזר הביתה. 'החיבור עם בית''ר מדהים, זה חזרה לקבוצה שפרגנה ומפרגנת לו,  אני זוכרת את ההתרגשות שהייתה לכולנו בבית שעידן עלה מהנוער לבוגרים של בית''ר. מה שכן עידן רוצה לשחק 90 דקות, הוא לא שחקן של ספסל".

 

וטל שמעיה, שגדל עם ורד בנוער של הכח רמת גן, כבר רואה את השינוי. "'עידן מאושר כי חזרה לו שמחת המשחק", קובע שמעיה חד משמעית, "במהלך השנים עידן אמנם לא דיבר יותר מדי על ההרגשה שלו אחרי שאילצו אותו לעזוב את בית''ר אבל הרגשנו שמשהו כבה אצלו. הסיבה שאוהדי בית''ר כל כך אוהבים אותו היא בגלל שהוא מחזיר לקבוצה במגרש, לא מפסיק לרוץ ונותן הכל למען המועדון''.

 

ורד בקדנציה הקודמת. זכה בגביע הטוטו (מעריב)

 

אלמסי: ''ורד ויצחקי הם השחקנים היחידים שעזבו שתמיד קיבלו כבוד מאתנו כששיחקו מולנו. אמנם ברק שיחק יותר שנים וזכה באליפויות, אך גם עידן הבקיע בגמר גביע הטוטו, פתח בגמר גביע המדינה. איך שעידן הגיע (מהכח) הוא הבהיר שהוא רוצה לשחק רק בבית"ר ודחה את כל ההצעות שהיו לו, עד שאולץ לעזוב. אנחנו כל כך אוהבים אותו כי הוא משחק מהלב ונותן לחימה חסרת פשרות על כר הדשא".

 

האם, סילביה ורד, מוסיפה: "עידן לא מונע מכסף רק מאהבת המשחק, יש לו גם יושרה פנימית שעזרה לו להבחין בין הטוב לבין הרע במשך הקריירה.''

 

ורד. "חזר בוגר יותר, חכם יותר" (אודי ציטיאט)

 

יגאל הלל, המנטור של בית"ר ירושלים, מסכם: ''ורד חזר הביתה לבית חם ומחבק, שקיבל אותו באהבה והוא מחזיר בגדול, כמו כן, הוא חזר בוגר יותר, חכם יותר, רגוע יותר, עם רצון עז ליהנות מהמשחק ולהשפיע עליו בכל פעולה. יש בו המון צניעות ורצון ללמוד ולהשתפר ולשמור על יציבות מנטלית ומקצועית ברמת המשחק".

 

לחלוץ איתי שכטר, אחד החברים הקרובים של ורד בבית"ר, אין ספק שמדובר בחיבור מוצלח. "עידן בחור מדהים, שחקן ברמה גבוהה מאוד, מקצוען שמגיע לאימון ראשון והולך אחרון. הוא אהוב על כולם במועדון ולדעתי הולך לעשות עונה גדולה".

עוד באותו נושא: ברק יצחקי, טוטו תמוז, עידן ורד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי