Sport1 Banner

ואליינטה: "יש לי חוזה לשנתיים, הכל אפשרי"

ואליינטה. חיפשתי חוויה חדשה
ואליינטה. חיפשתי חוויה חדשה |

בלם מכבי חיפה התראיין בספרד: "זהבי הטוב בארץ". וגם: ביקורת על השיפוט

(גודל טקסט)

בקיץ, כאשר במכבי חיפה עוד היו הרבה ציפיות ותקוות, הוחתם מארק ואליינטה כדי לחזק את החוליה האחורית. אך בדומה לשאר חבריו בירוק, גם הבלם הספרדי בן ה-29 מציג יכולת בינונית וקבוצתו כרגע במקום השישי והמאכזב. וגם הוא יודע זאת.

 

"החוויה האישית שלי בישראל היא חיובית, אך הקבוצה חווה עליות ומורדות", אמר ואליינטה בראיון בספרד. "חיפה היא אחת מהשתיים הכי גדולות בישראל, אבל כבר חמש שנים שלא זכתה בתואר ואנחנו בתקופה לא קלה. הגענו לחצי גמר הגביע ואנחנו מכוונים למקום הרביעי בליגה שייתן לנו כרטיס לאירופה".

 

 

 

בספרד התעניינו לא מעט בחייו בארץ, בסיבות מדוע הגיע לישראל ועד כמה הכדורגל כאן מקצועני. "אחרי חמש שנים בוויאדוליד לא הגענו להסכם שאשאר והחלטתי לחפש חוויה חדשה, בחיים ובכדורגל", סיפר ואליינטה. "בספרד עובדים יותר על הבסיס הטכני מגיל יותר צעיר, פה מרגישים שלא עובדים על זה מההתחלה. משחקים מוכרעים כבר אחרי עשר דקות".

 

"אני ממליץ לשחקנים מספרד להגיע", הוסיף הבלם, "לכל אחד מבחוץ יש ספקות כי לא מכירים את הליגות האלה, אבל רמת החיים בישראל טובה מאוד והמועדון הופכים יותר ויותר מקצוענים".

 

"ממליץ לשחקנים מספרד להגיע", ואליינטה (ערן לוף)

 

באופן לא מפתיע, כאשר נתבקש להמליץ על שחקן אחד שהיה מביא מישראל לספרד הבחירה הייתה די צפויה, אך הוסיף עקיצה (בקריצה) לקפטן שלו. "הייתי בוחר בערן זהבי. הוא מבקיע כ-30 שערים בממוצע בכל אחת מהשלוש עונות האחרונות. והייתי לוקח גם את יוסי בניון, אם הייתי צעיר בעשר שנים".

 

מכבי חיפה ראתה לא מעט כרטיסים אדומים העונה, כולל אחד לוואליינטה, והבלם מרגיש שכאן הכדורגל המקומי יכול להשתפר. "הייתי גם מביא איתי כמה שופטים מספרד כי הרמה פה היא נמוכה. מה שהייתי מביא מישראל לספרד זה את הקהל – המגרשים כאן מלאים ומעודדים לכל אורך המשחק. כיף להתחרות ככה".

 

ישנן שמועות לאחרונה כי עתידו בחיפה לא מובטח, וגם ואליינטה נמנע מלהתחייב כי יישאר: "נותרו לי עוד שנתיים בחוזה, אבל בעולם הכדורגל אי אפשר לדעת מה יקרה".

עוד באותו נושא: מארק ואליינטה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי