Sport1 Banner

העבר עבר: מדוניאנין מוכן לסחוף את מכבי ת"א

| צילום: עדי אבישי

4 שנים אחרי שנזרק, הקשר הוא בורג מרכזי. נמני בטוח: "הוא בשיא הקריירה"

(גודל טקסט)

האריס מדוניאנין הוא אחת הבשורות המרעננות שמביאה מכבי תל אביב לליגה. הבוסני שנזרק מהקבוצה לפני ארבע שנים עבר שינוי כולל ועכשיו תופסים ממנו אחד שיכול לסחוף את הקבוצה בעידן שאחרי ערן זהבי. האם הוא מסוגל?

"מדוניאנין היום הוא שחקן אחר לגמרי מזה ששיחק אצלי", ניתח אבי נמני שהיה המנג'ר כשהבוסני הגיע לתל אביב. "הוא הרבה יותר טוב, יותר מנוסה ורגוע, הוא שקט עם הכדור, מקבל החלטות נכונות, יותר משמעותי במשחק. הוא קיבל על עצמו את המנהיגות ואני מאמין שיהיו לו מספרים טובים השנה גם בהבקעות וגם בבישולים".

העונה הראשונה של מדוניאנין בצהוב הייתה מצויינת. מכבי תל אביב סיימה במקום השלישי בליגה כשהבוסני כובש לא פחות מ-13 שערים בכל המסגרות, אבל בעונה שלאחר מכן הגיעה הנפילה הגדולה. "כבר כשהגיע לראשונה לישראל ידענו למה הוא מסוגל, אבל הוא לא היה מספיק בשל מבחינת האישיות שלו", אמר יוסי מזרחי שאימן אותו בחצי העונה הראשונה שלו בישראל.

מזרחי המשיך לנתח: "כבר בסוף העונה שעברה מדוניאנין היה טוב מאוד, עם הרבה יותר טכניקה וקלאסה. הוא דחף את הקבוצה, והופך להיות המנהיג בקישור. הוא הרבה יותר דומיננטי ומתחבר לקבוצה מאשר בפעם הקודמת, ובמשחקים השנה באירופה הוכיח שהוא בפורמה".

מי ששיחק עם מדוניאנין בקדנציה הראשונה שלו בישראל הוא דור מלול, שלא חסך בשבחים: "מבין אלה ששיחקתי איתם, למדוניאנין יש את השמאל הכי טובה שראיתי אחרי אבי נמני. הוא קשר מצוין, מנהל משחק ברמה מאוד גבוהה, יש לו ראיית משחק מעל הליגה, הוא גם אחלה בנאדם שכיף להיות איתו ותורם בחדר ההלבשה, הוא לא הכי אגרסיבי והגנתי אבל הוא מחפה על זה בהנעת כדור ומסירות עומק".


מדוניאנין בקדנציה הראשונה בצהוב: "לא היה מספיק בשל" (דני מרון)

השינוי שעבר מדונאינין אכן גדול, אבל השאלה היא האם הוא יכול להוביל את הצהובים?

נמני נשמע אופטימי: "מכבי ת"א לא נבנית על שחקן אחד, אבל הוא יכול להיות אחד השחקנים המובילים, הוא נמצא בשיא הקרירה שלו.  אני זוכר את סימני השאלה שהיו כשג'ורדי קרויף החליט להביא אותו באמצע העונה אבל האריס הוכיח שהוא שחקן חשוב ביותר במערך של מכבי".

"מדונינאנין עם טל בן חיים יכולים לסחוף את הקבוצה קדימה", בטוח מזרחי. "העובדה שהוא יותר מאיים על השער עוזרת לו מאוד להשתדרג, הוא בועט הרבה יותר מבעבר וגם כובש".


יגרום לקהל לשמוח? (עדי אבישי)

גם מלול בטוח שהשנה תהיה השנה של הבוסני: "הוא יכול להוביל את מכבי, יש לו את כל הנתונים. הוא לא ערן זהבי ולא נמני, אבל מכבי השנה לא מבוססת על שחקן אחד ולמדוניאנין יהיה חלק משמעותי והוא יתרום לה המון".

עוד באותו נושא: האריס מדוניאנין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי