Sport1 Banner

ההחלטה לגבי הזרים תוביל לשום מקום

סה. זר שלא הצליח לשדרג את מכבי תא
סה. זר שלא הצליח לשדרג את מכבי תא | צילום: עדי אבישי

קבוצות הליגה יוכלו זר נוסף, אבל זה רק צעד לפגיעה באיכות וגזירת קופונים

(גודל טקסט)

ההחלטה להגדיל את מספר הזרים לא רק שלא תתרום למכבי תל אביב והפועל באר שבע, אלא תציף את ליגת העל בשחקנים בינוניים שיפגעו עוד יותר ברמה הנמוכה של ליגת העל.

 

לא ברור מה דחף את שתי המוליכות בעניין הגדלת מספר הזרים המותרים מחמישה לשישה (אם כי נחמד ששתי הגדולות גם משתפות פעולה ולא רק רבות כל הזמן). מבט בשוק הזרים בעשר השנים האחרונות מגלה לא רק ירידה בכמות – רוב קבוצות ליגת העל משתמשות בשלושה-ארבעה זרים באופן קבוע – אלא בעיקר באיכות.

 

 

הסיבה לכך פשוטה. כשאבי לוזון הצהיר עם כניסתו לתפקיד שליגת העל שלנו שישית באירופה הוא עורר צחוק ולעג, אבל האמת היא שאז, ב-2007, לפחות לא היינו מקום שישי מהסוף. יותר מכך. בסוף שנות ה-90 ותחילת המיליניום הנוכחי הגיעו לישראל זרים תותחים כמו שאלוי ופישונט, הלמאי, אוסטרץ', רוסו, קנדאורוב, יעקובו וקוביקה. וכיום? מי מאסופת הזרים שנחתו פה יוכל באמת להצליח בליגה יותר בכירה? אוגו, ראיקוביץ', אולי רואדה, בטוח לא מדוניאנין שנכשל בשתי קבוצות בליגה הספרדית (ויאדוליד ולה קורוניה).

 

מדוניאנין וגרסיה. לא מתאימים לרמות הגבוהות (דני מרון)

 

אז למה לעזאזל להגדיל לשישה? הרי בליגה מכבי תל אביב לקחה שלוש אליפויות עם הרכב המבוסס על נבחרת ישראל ובזכות כוכב על מתוצרת כחול לבן, ערן זהבי. באר שבע בדרך לקחת אליפות גם בזכות ישראלים כמו שיר צדק, מאור מליקסון ואליניב ברדה כשותפים שווים לשלישייה אוגו-חובאן-וואקמה. את מי בדיוק זה ישרת פרט לסוכני השחקנים שאמורים לגזור, על הנייר לפחות, עוד 14 קופונים.

 

וישנו כמובו עניין המיסוי שמאפשר להביא לעמדה זר בפחות כסף מישראלי – אלא שמדובר בחיסכון לטווח קצר בלבד. הצפת שוק השחקנים בזרים בינוניים לא ישדרג אף קבוצה מבחינה מקצועית, לא יביא הצלחות, לא ימשוך קהל ומכאן שבחישוב של סוף עונה, הכמה עשרות אלפי דולרים שנחסכו בתחילת עונת 2016/17 על חוזה כזה או אחר יביאו להפסד כפול ומכופל בסופה.

 

היו שותפים לצד כוכבים ישראלים במיטבם (דני מרון)

 

בטח תגידו שהצעד שעשו מכבי תל אביב ובאר שבע מכוון בכלל לאירופה – לשלב הבתים של ליגת האלופות והליגה האירופית – אבל כדי שאחת מהן אכן תגיע לשם, ולא בפוקס מהסרטים כמו בעונה החולפת, הזרים צריכים להיות ברמה של חיזוק ולא של חילוש. לא רק איתן טיבי לא מתאים לרמות הגבוהות, גם קרלוס גרסיה. לא רק בן שהר לא שם, גם טוני וואקמה.

 

מכאן שמדובר בהיגיון עקום לחלוטין מצד קברניטי שתי הגדולות. במקום להשקיע את הכסף בארבעה זרים עם תג מחיר של כמה מיליוני יורו, כאלה שבאמת ישדרגו את הצהובים והאדומים ויעניקו להם סיכוי להגיע למטרות (צבירת נקודות בבתי ליגת האלופות, ועלייה מהמקום השני בבתי הליגה האירופית), הן ישפכו לרוחב על שישה זרים בינוניים מינוס ברמה האירופית שלא יובילו אותן לשום מקום ולא ישפרו בכלום את הרמה העלובה של ליגת העל.     

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי