Sport1 Banner

האימפריה העותמאנית: השדרוג של עלי עותמאן

עותמאן
עותמאן | צילום: דני מרון

מגן סכנין חזר הביתה אחרי שנכשל במכבי חיפה והודה: "הייתי חייב להשתפר"

(גודל טקסט)

עלי עותמאן הוא אחד הדברים הטובים שקרו העונה לבני סכנין שמהווה בעצמה סיפור הצלחה. בנציגת המגזר לא קל למצוא יציבות בעמדות מסוימות, אך המגן הוותיק קיבל את המושכות ובגיל 29 חזר לפרוח ולממש את הפוטנציאל שתלו בו מימים עברו.

 

עותמאן בן ה-29, תוצר בית של מחלקת הנוער, קיבל קרדיט כבר בגיל צעיר וסומן כאחד המגנים הימניים המוכשרים בארץ. למעט גיחה קצרה במכבי חיפה, הוא לא בילה באף מועדון אחר למרות חיזורים כאלו ואחרים.

 

 

16 מלאו לנער

כבר בגיל 16 קיבל עותמאן את ההזדמנות הראשונה שלו בבוגרים. המאמן אייל לחמן זיהה את הפוטנציאל ונתן למגן קרדיט בגביע הטוטו של עונת 2004-05. "עותמאן עלה לבוגרים יחד עם חמד גנאים ישירות מנערים א' עם אישור מיוחד לשחק בבוגרים, עבדנו על הרבה על הקטע ההגנתי בתחילת הדרך שלו", סיפר לחמן, מאמן הפועל עפולה.

 

"עבדתי המון עם לחמן, הוא חינך אותי. לימד אותי איך למסור כדור נכון ולהיות אחראי על המגרש, בנוסף עבדנו ביחד על הבעיטה מרחוק", הסביר עותמאן.  

 

לאחר שתפס מקום של קבע בהרכב הבוגרים של סכנין הוא עלה לתודעה כמגן יציב ופרח תחת אלישע לוי שהפ אותו למגן בולט בליגת העל. ב-2008 אלישע לוי עבר למכבי חיפה, וזכר חסד למגן אותו דרש להביא למדי הירוקים, אז קבוצת צמרת לכל דבר.

 


עותמאן בהגנה, המגן היציב בליגה? (דני מרון)

 

"פתחתי את העונה בסכנין, אבל שמונה ימים אחרי המשחק מול בית"ר ירושלים שנערך בדוחא, עברתי למכבי חיפה והשתתפתי במפעל האירופי הכי גדול", ציין לגבי הבכורה שלו באלופות במדי הירוקים שרכשו את כרטיסו בחצי מיליון דולר.

 

"אלישע נתן לי במה להיות במכבי חיפה, הוא שיפר אותי מקצועית ומנטלית. זו הייתה תקופה נפלאה, חלום לשחק בקבוצת צמרת כזו. ברור שכשאר הגיע הצעה ולמרות הפינה החמה לסכנין, לא חשבתי פעמיים", הוסיף.

 

יחד עם זאת, עותמאן חווה עליות וירידות ובעיקר הרבה פציעות שהפכו אותו לשחקן ספסל אצל הירוקים וב-2012 גם סיימו את הקדנציה הירוקה שלו.

 


עותמאן שומר על פרפאן, הגשים חלום (Gettyimages)

 

"עלי שחקן מעולה, הוא מגן איכותי, אבל הפציעות הפריעו לו להפוך למגן ברמה יותר גבוהה", ציין סארי פלאח ששיחק איתו מכבי חיפה באותה תקופה.

 

המאמן דאז ראובן עטר החליט לוותר עליו ועותמאן נותר מופתע: "לא זוכר שדיברתי עם עטר מאז שמונה כמאמן, אפילו מילה אחת. הוא בגד בי, קיבל את ההחלטה ולא מבין למה לא בא אליי להגיד את זה בפנים. הוא לא ראה אותי באימונים ולא ניסה לדבר איתי", התייחס לשחרור שנשמע כי הוא עוד כואב אותו.

 

עכשיו חוזרים הביתה

המגן הימני החליט לחזור לסכנין, תחילה בהשאלה ולאחר מכן למרות שניסה לשוב לסגל של הירוקים הוא קיבל את כרטיסו ונשא בסכנין. עותמאן חתם לחמש עונות בסכנין דווקא בתקופה בה הוזמן סגל הנבחרת לקראת המשחקים נגד אורוגוואי וצ'ילה, שם שיחק כמחליף בחצי השעה האחרונה של שני המשחקים.

 


עותמאן חוגג עם אזולאי. עונת שיא (ערן לוף)

 

העונה כאמור עותמאן הפך להיות אחד הטובים בליגה והחיזורים מסביב כבר נשמעים היטב מחדש.

 

עוזר המאמן, עודד קוטר התייחס לשדרוג של עותמאן: "אני חושב שהעונה הוא התבגר מנטלית, הוא מבין את התפקיד שלו. הפך להיות יותר רגוע, לוקח את הדברים בפרופורציה".

 

עותמאן טומן חלק מהשינוי בעובדה שהחל לעבוד אצל מאמן אישי בשפרעם. "אני משקיע באימונים. לא רואה את עצמי מסוג השחקנים שעורך אימון של שעה – שעה וחצי והולך הביתה. יש עליי לא מעט אחריות בקבוצה בתור דמות אהודה וקפטן שני".

 


"תכננתי להשתפר העונה ועבדתי קשה בשביל זה" (ערן לוף)

 

"התכוונתי להשתפר בסגירות בהגנה ובתמיכה בהתקפה, הגעתי למסקנה שאני חייב לעבוד על עצמי בשביל להתבגר, להגיע רחוק ולעזור לקבוצה. ועדיין זה חייב המשכיות בשביל שאהיה בטופ של הכדורגל עוד כמה שנים", הוסיף המגן.

 

עותמאן הספיק להכריע את המשחקים מול מכבי פתח תקווה בבעיטה חופשית וגם ב-2:2 בטרנר, כבש שער נהדר שהעניק יתרון לחבורה של אבוקסיס שכמעט הפתיעה. ארבעה שערים וחמישה בישולים בתור מגן זהו בהחלט נתון מספק.

 

בשבועות האחרונים עותמאן הוזכר שמו כמועמד להפועל תל אביב ומכבי חיפה כשייתכן ועם הירוקים יסגור מעגל שישוב להיות המגן הבכיר כשהוא הרבה יותר בוגר.

 


הפועל ת"א ומכבי חיפה כבר מגלות עניין מחודש (אודי ציטיאט)

 

בסגל הנבחרת הוא לא נכלל בנסיעה לקרואטיה, אבל כמובן שמהיכולת הזו לא יוכל המאמן העתידי של הנבחרת להתעלם. "חלומו של כל שחקן להיות בנבחרת, רציתי להיות בסגל מול קרואטיה, העונה עדיין ארוכה בכל זאת", ציין.

 

סכנין מתמקדת בניסיון להשיג את הכרטיס לאירופה הן דרך המקום הרביעי כשגם בחצי גמר גביע המדינה היא לא תעשה חיים קלים לאלופה ומחזיקת הגביע, מכבי תל אביב. "כל משחק כמו גמר גביע עד תום העונה. אנחנו לא נופלים מאף יריבה בפלייאוף העליון וגם בגביע נבוא לתת הכל. עד תום העונה אני מאמין שאקבל את הזימון לנבחרת", סיכם. ב-17:45 (ישיר בספורט1) מחכה לו מכבי חיפה בעוד ניסיון להוכיח כי הוא ראוי ללבוש ירוק.

עוד באותו נושא: אייל לחמן, עלי עותמאן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי