Sport1 Banner

אסור לטעות: מכבי חיפה בעונה כושלת

מכבי חיפה חייבת חריש עמוק בקיץ. רוני לוי
מכבי חיפה חייבת חריש עמוק בקיץ. רוני לוי | צילום: ערן לוף

הבונקר המביש מול בית"ר עמעם את הישג הגביע. הירוקים צריכים שינוי יסודי

(גודל טקסט)

מכבי חיפה אחרי שני ניצחונות רצופים בליגה ובגביע המדינה והנה שוב עולים אותם קולות בכרמל – על קבוצה שמתחברת ונראית נהדר לקראת סיום העונה. אבל לא כדאי לאנשים במועדון להאמין למה שאומרים או כותבים עליהם בשבועות האחרונים. כשקוראים מה נכתב על האחרונים חושבים שחלק גדול מהכתבים, המסקרים את הקבוצה על בסיס יומיומי, הם בעצם דוברים.

 

אסור ליעקב שחר ולצוות המקצועי לחשוב שהכל בסדר. אפילו זכייה בגביע לא תצליח לכסות את הכישלון הענק של הקבוצה בליגה – המצויה, שלושה מחזורים  לפני סיום העונה, במרחק של 29 נקודות מהמוליכה הפועל באר שבע. ולאדומים מהנגב יש אפילו תקציב נמוך מזה של הירוקים מהכרמל.

 

 

שני הניצחונות הושגו בשתי דרכים שונות לגמרי. מול באר שבע בחצי גמר הגביע (1:3 לירוקים) השחקנים של רוני לוי אמנם התגוננו בחלקים רבים ממשחק אבל שיחקו לפרקים כדורגל מהנה. לעומת זאת, בליגה מול בית"ר ירושלים (0:1) מכבי חיפה שמה גול מקרי (יפה כשלעצמו, מפצצה של לודוביק אוברניאק), ירדה לבונקר ונראתה כמו קבוצה תחתית שרק רוצה לשמור על התוצאה ולצאת עם שלוש הנקודות.

 

התגוננות לצד כדורגל מהנה. הירוקים חוגגים את ההעפלה לגמר (ערן לוף)

 

לרוני לוי יש את התירוצים שלו מתצוגת הנפל מול הצהובים שחורים. הרכב חסר, שני משחקים בהפרש 96 שעות ועדיין – מועדון כמו מכבי חיפה שעל האתוס שלו חקוק כדורגל התקפי בכל מחיר לא יכול להיראות כמו כפר סבא לעיני 25 אלף איש במבצר הביתי, סמי עופר.

 

הירוקים מצהירים שבכוונתם ללכת על הכרטיס האחרון לאירופה, באמצעות זכייה בגביע או בהבטחת המקום הרביעי ועדיין יש למאמן מכבי חיפה סגל מספיק עמוק כדי לשחק כדורגל שמח ולהשאיר לאוהדים טעם טוב בפה לסיום עוד עונה מסויטת שעברה עליהם. 

 

צריך להיות המנטור של הצעירים. קינן (ערן לוף)

 

אם המטרה תושג וגם אם לא – הסגל צריך וחייב לעבור חריש עמוק. אסור לרוני לוי להתפשר הפעם הוא חייב ללכת עם האמת שלו עד הסוף וחייב לשחרר את השחקנים שכבר לא מתאמים לרמה ולדרישות של מכבי חיפה (אייל משומר, גילי ורמוט, אופיר קריאף, ולדימיר סטויקוביץ') ולבנות את השלד סביב שחקנים שיכולים לעמוד בלחץ של המועדון (יוסי בניון, גליינור פלט ואלירן עטר).

 

בכוונה השארתי את דקל קינן לסוף. הבלם הוותיק החל את העונה בקצה הספסל, חזר להרכב דרך עבודה קשה, נתן 100% בהגנה וגם כבש לא פחות מחמישה שערים, חלקם מכריעים. יתכן אף שללא השערים שלו, מכבי חיפה בכלל לא היתה בפלייאוף העליו. קינן היה ונותר איטי, אבל הוא היה ונותר מחויב למועדון וצריך להיות המנטור של השחקנים הצעירים כמו עטאא ג'אבר, נטע לביא, עאיד חבשי ויובל יוסיפוביץ'.

עוד באותו נושא: דקל קינן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי