Sport1 Banner

"טוואטחה בקרוב יעבור לאירופה"

יש בינינו קשר דם
יש בינינו קשר דם |

סוכנת השחקנים היחידה בישראל, ויקי ואקנין, בראיון מיוחד. ההצלחה של דודו גורש ("לא האמינו בו"), השותף שזכה במעמד עולמי וכיצד נפגעה מבן תורג'מן

(גודל טקסט)

עונת 2015/16 על סף סיום, אבל עבור מועדונים רבים ובעיקר עבור סוכני השחקנים הראש כבר בעונה הבאה. 

 

פגישות רבות נערכות בשבועות האחרונים בין בעלים ונציגי שחקנים, הסקאוטים עובדים שעות נוספות ובין כולם מתרוצצת גם סוכנת השחקנים היחידה בישראל, ויקי ואקנין שבראיון מיוחד לספורט1 חושפת מדוע סרב טוואטחה למכבי ת"א, מספרת על הישגה עם דודו גורש ועל תחושת האכזבה מהמקצוע.

"טאלב טוואטחה בעונה הבאה לא יהיה בארץ"

וקנין מייצגת שחקנים רבים ובולטים בליגת העל, ביניהם השוערים ולדימיר סטויקוביץ' ופרדראג ראיקוביץ', אך יש שניים ששמם צפוי להתפרסם פעמים רבות בקיץ הקרוב: מגן מכבי חיפה טאטלב טוואטחה וחלוץ בני סכנין, פיראס מוגרבי.

אז בקיץ הקרוב נראה את טאלב טוואטחה מככב באירופה?

"אם כל הדברים יילכו כמו שצריך וככה אלוהים ירצה, בעונה הבאה טאלב ישחק באירופה. זו הסיבה גם שלא עברנו למכבי ת"א בינואר. יש ביני לבין טאלב קשר דם, אנחנו עושים הכל ביחד אני והשחקנים שלי. עם טאלב יש לי קשר מיוחד במינו, אנחנו כל היום בטלפון ואני נותנת לו מוטיבציה, מלטפת אותו וגם נותנת לו בראש מתי שצריך". 

לא סתם הוא לא הגיע למכבי ת"א. ואקנין טוואטחה

ואקנין עובדת כסוכנת בחברת "ליאן ספורט", שבעליה הוא סוכן השחקנים פאלי רמדאני, שנבחר השנה לאחד מחמשת הסוכנים המובילים בעולם – שמנסה להגשים למגן הירוקים את החלום. "טאלב הוא הבייבי שלי, כולם יודעים את זה, ויש לנו הרבה אופציות בשבילו לעונה הבאה. רמדאני מחכה למצוא את המועדון הכי נכון עבורו, וזה עתיד לקרות בקרוב".

שחקן שבוודאי מרוצים ממנו בקבוצה הוא דודו גורש, שבדרך לאליפות היסטורית

"הרבה אנשים הרימו גבה כשהוא הגיע להפועל ב"ש, טענו שהוא מבוגר ושהוא לא יוכל לסחוב מועדון כזה על כתפיו. מדובר בגבר בן 36 עם יכולות אתלטיות של ילד בן 20.

"גורש הגיע ממועדון שכמעט ירד ליגה ובשנה הראשונה שלו, בעזרת השם, ייקח אליפות", מפרגנת ואקנין לשוער שהגיע בקיץ מהפועל עכו לבירת הנגב. "מגיע לו שאפו, באמת שמדהים שאחרי עונת הישרדות הוא הצטיין בקבוצה שתיקח את האליפות".

גורש. מעונת הישרדות היישר לזכייה באליפות (דני מרון)

זהו, הפועל באר שבע היא האלופה?

"ולדימור סטויקוביץ', שהגיע ממועדון גדול כמו פרטיזן בלגרד והתרגל לקחת שם אליפויות, עדיין לא טעם אליפות עם מכבי חיפה, ודודו גורש עשה זאת עם באר שבע בעונתו הראשונה. הם יזכו באליפות, אבל בשבת אני רוצה שמכבי חיפה תנצח. אני רוצה להגיד שבבאר שבע יש אנשים טובים ומגיעה להם האליפות הזו, במיוחד לאסי רחמים שהוא בן אדם טוב, אין בו טיפת רוע. מגיע להם".

בעבר טענת שהחלום הגדול שלך הוא להיות בעלים של קבוצת כדורגל בישראל. זה עוד יקרה?

 "זה עדיין החלום שלי. אני רוצה להיות בתפקיד גדול במועדון כדורגל מצליח. איך עושים את זה? הכל זה קשרים. אני מקווה שבקיץ הקרוב אעשה כמה דברים יפים, יש כמה דברים על הכוונת".

"זה היה החלום של אבא שלו ז"ל. לא יודעת למה הוא עזב אותי"

חריפה ואמביציוזית, ואקנין עושה חיל בתחום והכל מגיע בעקבות עבודה קשה וקשרים בין אישיים ברמה גבוהה. לפעמים, גם לה זה לא תמיד מצליח. כך היה עם מגן הפועל ב"ש, בן תורג'מן.

"קיבלתי פנייה מאבא שלו לייצג אותו לפני כארבע שנים, במהלך הזמן הזה אבא של בן חלה ונפטר. שנה קודם לכן, בן שבר את הרגל ועשיתי הכל עבורו. אני לא אשכח שאבא שלו, שהיה בבית חולים, ביקש לראות אותי ולדבר איתי. זה היה אחד הרגעים הקשים בחיי, בכיתי  שבוע ימים. אבא שלו היה בנאדם מדהים, נתן לי יד חופשית, אני מאחלת לכל הורה של שחקן להיות כמוהו כי ככה הילד שלו יגיע רחוק. כשהוא נפטר, לקחתי את בן כפרוייקט אישי".

"ירק לבאר שהוא שתה ממנה". ואקנין עם תורג'מן

"החלום של אבא שלו היה שבן ישחק בליגת העל. אלונה ברקת ואסי רחמים עדים למה עשיתי כדי למכור להם את בן, עשיתי בשבילו שמיניות באוויר ופתאום לשמוע מאנשים זרים שהוא עבר לדודו אוואט? זה הרגיש כמו סכין בגב. דודו חבר טוב שלי ואני מאד מפרגנת לו, אבל אני לא מקבלת התנהגות כזאת מצידו של בן.

"אתה צריך להעריך ולא לירוק לבאר ששתית ממנה", המשיכה ואקנין, "אני לא שופטת, יש אלוהים ששופט. אני נמצאת שם בשביל השחקנים שלי 24/7, הכל אני נותנת להם. השחקנים שלי הם בני בית אצלי, זו הסיבה שאני לא קונה את התירוצים. אמרתי לו את כל הדברים האלו בפנים ופה השידוך הסתיים. עד היום אני לא יודעת מה הסיבה שהוא עזב. אני לא מסתכלת אחורה ולא מכריחה אף אחד להיות מיוצג שלי, אני מאחלת לו הרבה בהצלחה. שחקנים יכולים לעזוב, הם לא עבדים, אבל אבא של בן ידע מה עשיתי עבורו והוא לעולם לא היה נותן לו לעשות את זה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי