Sport1 Banner

"זהבי עזב, אך למכבי יש שחקנים שייקחו אחריות"

מכבי תא הזו חזקה יותר?
מכבי תא הזו חזקה יותר? | צילום: עדי אבישי

קאלה דרשלר מזהיר לפני היידוק וגם מחמיא לקרויף וקוטל את חיפה. ראיון

(גודל טקסט)

"מכבי ת"א תצטרך לתת שער או שניים כאן בתל אביב ואז הם יגיעו רגועים לספליט. אם ספליט תכבוש או שהמשחק יסתיים ללא שערים, יהיה לה מאוד קשה כי האווירה במגרש בקרואטיה לא נורמלית. האנשים שם מטורפים, אין להם כלום בחיים חוץ מהקבוצה. הם עושים רעש, אתה לא יכול לשמוע כלום על הדשא, זה באמת מטורף". התחזית הזו הגיעה מכיוון קאלה דרשלר, אחד שמכיר היטב את הכדורגל הישראלי והקרואטי. 

"זה משהו אחר מהדברים שמכבי ת"א רגילה אליהם, זה כמו מלחמה", מסביר שוער העבר, שמשמש כיום כמאמן השוערים בבית"ר טוברוק. "מכבי ת"א קבוצה טובה יותר. להיידוק אין הרבה ניסיון, זו קבוצה צעירה מאוד. למכבי יש תקציב גדול יותר והרבה כוח".

"היידוק פתחה את העונה בצורה חזקה, היא מנצחת גם בליגה וגם בליגה האירופית", מזכיר קאלה. "לא גדלתי שם, שיחקתי בהיידוק שנתיים. אין להם כסף כמו פעם. הם עדיין מועדון גדול, אבל כיום הפילוסופיה היא בעיקר שחקנים צעירים".


קאלה דרשלר, מכיר את השטח (עדי אבישי)

"מכבי ת"א צריכה ללכת בכל הכוח על המשחק הראשון, לנסות להכריע את ההתמודדות", מבהיר שוער הצהובים לשעבר. "בקרואטיה תהיה פאניקה, הם יכולים להשתגע שם. הדציבלים שם משוגעים במשך 90 דקות, אין דבר כזה שאוהדים מסתכלים על המשחק בשקט".

"מכבי ת"א צריכה לשחק באותה שיטה כמו תמיד, אין סיבה לשנות ולהחליף את המערך", מנתח דרשלר. "ממה שאני ראיתי, מכבי ת"א טובה גם השנה. ארבלדזה מאוד מנוסה כשחקן וכמאמן, הוא לא פראייר ולדעתי מכבי משחקת העונה הרבה יותר מבשנה שעברה". 

"היום אין ערן זהבי. בשנה שעברה הכל נפל עליו, הוא היה הלידר של המועדון", מזכיר מאמן השוערים. "היום הכוח של המועדון זה שיש להם כמה שחקנים שלוקחים אחריות. זה כוח כפול ולדעתי הם הרוויחו שחקנים טובים העונה. כל שחקן במכבי ת"א רוצה לשחק בהרכב והם יצטרכו להיזהר".

"מכבי ת"א צריכה להיזהר מהחלוץ מחוף השנהב. הוא מאוד מהיר ומאוד חזק", ניתח קאלה. "הוא חזר מפציעה והעונה עבר הכנה טובה. המועדון חיכה לו הרבה זמן, הוא באמת שחקן מצוין ובשני המשחקים האחרונים הוא כובש ומוביל אותם למעלה. גם סושיץ' מנבחרת בוסניה שחקן מצוין. אינטר ועוד קבוצות מאנגליה רצו אותו, הוא שחקן ברמה גבוהה מאוד. הוא יכול לעשות למכבי ת"א הרבה בעיות". 

"השוער מצוין גם, הוא משחק בנבחרת קרואטיה", המשיך. "לפני חודשיים הוא היה צריך לחתום באסטון וילה. היידוק הייתה צריכה לקבל עשרה מיליון יורו אבל, זה נפל בגלל הוויזה. לדעתי הוא יותר טוב מראיקוביץ', הוא פשוט יותר מנוסה. ראיקו נבנה כעת, בעוד שנתיים הוא כבר לא יהיה פה".


קאלה, רוצה להישאר (עדי אבישי)

כשנשאל על ההתרחשויות בחלון ההעברות, השיב שוער העבר: "השוק בליגת העל לא קל, המזג אוויר קשה והמדינה לא קלה. לא כל אחד מצליח להתחבר, השפה הכי קשה בעולם. במכבי חיפה מחליפים זרים כמו שבן אדם מחליף תחתונים וגרביים. ג'ורדי קרויף הוא היחיד שלוקח את הדברים ברצינות, הוא לא קונה זר והוא בוחן כל דבר בפינצטה. תבינו, הוא יכול לקחת כל אחד, אבל הוא יודע שלא כל אחד מתאים למנטליות כאן. מכבי ת"א זה כמו עבודה, אתה 10-12 שעות במועדון. זו הקבוצה הכי רצינית בארץ".

"מכבי ת"א זו הצלחה. מי שלא יכול לעמוד בדרישות של המועדון לא יהיה שם", מוסיף קאלה דרשלר. "סקאריונה שחקן מטורף, הכל תלוי בחיבור. הוא הגיע למועדון חם והוא מארגנטינה, יש לו דם חם, הוא יצליח להתחבר מאוד. יש למכבי ת"א את הקהל הכי טוב בארץ והם יעזרו לו להתאקלם".

"שחקן מטורף. האוהדים יעזרו לו להתאקלם" (מכבי ת"א – האתר הרשמי)

על עצמו סיפר: "יש לי המון חברים בישראל. פחות קרואטים כי אין כאן הרבה, אבל אני נהנה כאן מכל רגע. אני אשאר פה בארץ לגור, אני לא באתי לכאן בגלל כסף. אני 11 שנים בישראל וכיף לי כאן".

עוד באותו נושא: ליגה אירופית, קאלה דרשלר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי