Sport1 Banner

"גולן נשא פטיש ורצה להרוג אוהד הפועל"

שיחת היום בקרב אוהדי ביתר
שיחת היום בקרב אוהדי ביתר | צילום: דני מרון

19 כתבי אישום הוגשו נגד חברי "לה פמיליה" ובראשם על ניסיון לרצח

(גודל טקסט)

עומר גולן בן 24 מחולון הואשם היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בניסיון לרצח אוהד קבוצת הפועל תל אביב. יחד עם גולן הוגשו 18 כתבי אישום נגד חברי ארגון לה פמיליה בעבירות של אלימות, עבירות נשק ועבירות נוספות. 

לפי כתב האישום, פעלו חברי לה פמיליה לכפות את האידיאולוגיה הגזענית על הנהלת הקבוצה, בכך שאסרו על הבאת שחקנים ממוצא ערבי לקבוצה, שרו שירים גזעניים במהלך משחקי כדורגל ועוד. וכאשר דעתם לא נשמעה, פעלו הנאשמים במטרה לפגוע בקבוצה כלכלית על ידי השלכת אבוקות, השמעת קללות גזעניות ועוד ולהקשות עליה בפעילות הספורטיבית. בכך הצליחו לכפות על הנהלת בית"ר ירושלים לעשות כדברם.

 

 

ארגון "לה פמיליה". הוקם בשנת 2005 (אודי ציטיאט)

 

עוד נטען כי החברים רכשו והחזיקו כלי נשק שונים וכלי תקיפה שונים. כחלק מהפעילות הפלילית של הארגון נהגו חברי הקומץ להתארגן לקראת ביצוע עבירות אלימות ולאסוף אינפורמציה על מיקומם של אוהדי הקבוצות היריבות, ותכנון של מארבים רב משתתפים תוך הצטיידות בכלי תקיפה שונים, כשהם לבושים בשחור ורעולי פנים. 

 

גולן נחשסס כי פעל לרצוח אוהד של הפועל תל אביב במהלך קטטה אלימה ויזומה בשלישי באוקטובר 2015 בתל אביב. גולן ואותו אוהד היו מעורבים בקטטה קודם לכן ובלבו של החשוד גמלה ההחלטה לגרום למותו של האוהד. חלק מהנאשמים הגיעו באותו ערב סמוך לאצטדיון "בלומפילד",  כשרובם רעולי פנים ולבושים בבגדים כהים. חלקם עם אלות בייסבול, מקלות מעץ, אבנים, סכינים, בקבוקי זכוכית, מברגים, צינורות ועוד. גולן נשא "פטיש תופסנים" מברזל ואמר לחבריו כי בכוונתו להרוג את אותו אוהד.

 

החבורה התקדמה לכיוון רחוב פלורנטין, בו נמצא מחסן ציוד של אוהדי הפועל תל אביב, וארבה לאמורים לבוא. כשהגיעו אוהדי הפועל הם הוקפו על ידי הנאשם העיקרי ושאר חבריו והותקפו באמצעות הכלים הנ"ל, אגרופים ובעיטות בכל חלקי גופם.הנאשמים גם השליכו אבנים וכסאות שהיו ברחוב. הנאשם מתן שמעון חבט בעוצמה, באמצעות לבנה, בראשו של אחד מאוהדי הפועל. נאור שמואל תקף באמצעות צינורות הברזל ואילו אבי אלקיים הפיל אוהד של הפועל תל אביב והיכה אותו ביחד עם שמעון ושמואל בכל חלקי גופו.

 

הגשת כתבי אישום, מחוץ לאולם בית המשפט (מור שמעוני)

 

בינתיים, רץ גולן והביא את הפטיש שהטמין מתחת למכונית של חבר. הוא וחבט בעצמה רבה באמצעות הפטיש, בחלקו בעל השיניים המשוננות, בראשו של האוהד. כשהבינו הנאשמים כי כוחות המשטרה הוזעקו למקום ברחו בריצה. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים הובהל המתלונן לבית החולים ונותח בראשו. 

 

איתמר בן גביר: "רדיפה של אוהדי בית"ר ירושלים"

כזכור, מחקירת המשטרה, שהסתמכה על סוכן סמוי והפכה גלויה לפני כשבועיים, החשדות המיוחסות להם כוללות ניסיון לרצח, חבלה בכוונה מחמירה, שוד בנסיבות מחמירות, עבירות בנשק, עבירות לפי חוק איסור אלימות בספורט ועוד. האישומים נחלקים לשלושה כתב אישום ועם הגשתם, הפרקליטות תבקש לעצור את החשודים עד תום ההליכים.

 

עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג את אחד החשודים: "אני חושב שדי ברור שבפרקליטות קמו על צד שמאל והחליטו לרדוף דווקא את אוהדי בית"ר ירושלים. מגישים כתב אישום חמור, באישומם שכלל לא מתאימים לאירוע שהתרחש, האירוע עם אוהד הפועל תל אביב לדוגמא שהיום כבר כולם יודעים שאוהדי הפועל תל אביב הגיעו למקום גם הם עם לומים, סכינים וברזלים והייתה שם תגרה. אבל להפוך את זה לאיזשהו כתב אישום חמור ומזוויע יש לזה רק פרשנות אחת – רדיפה של אוהדי בית"ר ירושלים".

 

בן גביר. "בפרקליטות קמו על צד שמאל " (מרים אלסטר, פלאש 90)

 

הפרשה עצמה נחשפה עם ההודעה על מעצרם של 56 מחברי הארגון על ידי המשטרה, שהגיעה אל עשרות העצורים בעקבות הפעלת סוכן סמוי. בין העצורים היו גם חיילים וכן חשוד בניסיון רצח אוהד הפועל תל אביב בעזרת גרזן. המשטרה תפסה אצל חלק מהעצורים 20 רימוני הלם סינוור, ק"ג חומר נפץ, שני רימון גז, שני רימוני עשן, מוקש תאורה, 29 אבוקות בגדלים שונים, 19 רימונים מאולתרים, חלקם עם חומר כימי בצבע צהוב, ושלושה פרטי סימון ימיים.

 

המעצר ההמוני הפך לשיחת היום בקרב אוהדי בית"ר ירושלים, שניסו להבין מי בדיוק בין העצורים, מיהו הסוכן הסמוי ואיך הצליח להשתחל לשורות הארגון. מדובר בארגון אשר נחשב לאחד שקשה לפרוץ לשורותיו, ובעיקר להגיע אל מנהיגיו. המבחן האמיתי של הפרשה מתחיל היום, עם הגשת כתבי האישום.

עוד באותו נושא: לה פמיליה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי