Sport1 Banner

יעזוב בקיץ? טיבי בודק אופציות בהולנד ובלגיה

יכול לחתום בכל מקום שירצה כבר בינואר. טיבי
יכול לחתום בכל מקום שירצה כבר בינואר. טיבי | צילום: אודי ציטיאט

חוזהו של הבלם לקראת סיום. ביקורת על ההגנה לקראת נתניה, ריקן ושפונגין יפתחו

(גודל טקסט)

שלושה ימים לאחר המשחק בפורטו תקיים מחר (שבת) מכבי תל אביב באצטדיון בלומפילד נגד מכבי נתניה את משחקה הרביעי בתוך תשעה ימים (19:15, ספורט1 וב-HD), שאחריו ירד עומס המשחקים בשל הפגרה בשבוע הבא.

 

במועדון עושים הפרדה מוחלטת מליגת העל למשחק הבא בצ'מפיונס באוקראינה נגד דינמו קייב. לכולם שם ברור שהמשימה היא להביא אליפות רביעית ברציפות. גורם המקורב למועדון: "מכבי רוצה להיות גם בעונה הבאה בליגת האלופות. הפעם זה הולך להיות קשה יותר, וצריך כבר מהמשחק נגד מכבי נתניה לעשות את השינוי ביכולת כדי שלא להיגרר אל תוך משבר מקצועי ולהרים את היכולת כי לרשות הצוות המקצועי עומד סגל השחקנים הטוב ביותר בליגת העל".

 

 

הקבוצה תפגוש את מכבי את השוער ברק לוי והחלוץ גאל מרגוליס להם תהיה מוטיבציה גבוהה לנצח את קבוצת נעוריהם ולהוכיח כי הייתה טעות בשחרורם. השוער לא הסתיר את רצונו לנצח את האקסית.

הנושא שהכי מדאיג את המאמן, סלבישה יוקאנוביץ', הוא חוסר היכולת לארגן את משחק ההגנה ואת המערך האחורי הבנוי ברובו על שחקני נבחרת ישראל. שחקנים בקבוצה טענו בשיחות פרטיות כי חשו שבכל פעם ששחקני פורטו העלו את קצב המשחק והריכוז הם היו חשופים לספיגות שערים כמעט בכול התקפה. היציאה קדימה של המגנים והבלמים היא איטית ולא מתואמת, וכל איבוד כדור במרכז המגרש יוצר אופציה ליריב למסירת עומק או לצדדים בהם להגנה אין פתרונות למרות הניסיון הרב של הבועטים מהקו האחורי.

 

הניסיונות להציב את איתן טיבי כמגן ימני אינן מובנות לשחקנים בעיקר בשל העובדה שיובל שפונגין ועוז ראלי טועים פחות. בקבוצה ממתינים לשובו בתוך שבועיים של אלי דסה שחסרונו מורגש. נראה כי מחר אמורים לתפוס את עמדת המגנים יובל שפונגין ואבי ריקן.

 

ישחק בעמדת המגן. ריקן (מני בן ארי)

 

רק באימון הטקטי מחר בבוקר בקריית שלום יחליט יוקאנוביץ' מי מבין קרלוס גרסיה, טל בן חיים ואיתן טיבי ירד לספסל. נראה כי גם בקישור שוקל המאמן שינוי בהרכב ומתלבט בין מהלך להחזרתו של נוסא איגיבור להרכב כבר מחר או לתת לניקולה מיטרוביץ' המאכזב אך הנחשב לחביבו של המאמן את חולצת ההרכב. גילי ורמוט לא כבש עדיין שער עבור קבוצתו ואפשר שנגד מכבי נתניה יחזור להרכב דור מיכה. הקפטן ערן זהבי ימשיך לתפקד בעמדת החלוץ כשברק יצחקי הפצוע שוב ייעדר.

 

בקשר לטיבי, הבלם, שבעונתו הרביעית בקבוצה חלה ירידה ביכולתו, מסיים את חוזהו בקיץ הקרוב וכלל לא ברור אם הוא יחדש את חוזהו. נכון לרגע זה הצהובים טרם הגישו לו הצעה שכזו.

 

השחקן מצידו אינו ממהר ללחוץ על הצהובים, והוא בודק באמצעות סוכניו אפשרויות לחתום בהולנד ובבלגיה. יש לציין כי לאור העובדה כי חוזהו מסתיים בקיץ, כבר בחודש ינואר הקרוב הוא יוכל לחתום בכל קבוצה בה ירצה, ולא מן הנמנע כי יעשה זאת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי