Sport1 Banner

"בצעירה היו שחקנים ערבים ולא הייתה בעיה"

לוי. טועמה מגבה אותו
לוי. טועמה מגבה אותו | צילום: עדי אבישי

טועמה מגן על גיא לוי. המאמן: "הדברים אינם משקפים את תפיסתי"

(גודל טקסט)

מינוי גיא לוי להפועל ת"א לא עבר בשקט. מעבר להליך הארוך והמסורבל מדי, כפי שגם הודה אמיר כבירי, לא מעט אוהדים מתנגדים ספציפית ללוי לאור התבטאויותיו בעבר כשהיה מאמן בית"ר י-ם.

 

בעונה שעברה הודה לוי שזה לא הזמן להביא שחקן ערבי לבית"ר, וחטף ביקורות רבות על היעדר סובלנות וקבלת המצב הקיים בלי רצון לשנותו. אך יש סמל אדום שהיום יוצא להגנתו.

 

 

"לא צריך להתייחס לכל דבר שאומרים", אמר סלים טועמה לספורט1. "גיא לוי מאמן מצוין. מקצוען. כאשר היה מאמן הנבחרת הצעירה היו בנבחרת שחקנים ערבים צעירים ששיחקו אצלו ללא שום בעיה", הוסיף מספר 15 באדום בעבר.

 

טועמה, שחווה על בשרו לא מעט קריאות גנאי במגרשי הכדורגל, ניסה אפילו לגלות הבנה לסיטואציה בה היה בזמנו לוי שהביאה אותו להתבטא כי שעשה: "תמיד מאמנים רוצים לרצות את הבעלים ואת המועדון. גיא לוי הוא עכשיו מאמן הפועל ת"א וצריך לאחל לו שיצליח להחזיר את המועדון לצמרת".

 

טועמה כיום משחק במכבי שעריים (ליגה א'), אך מושבת לאחרונה בשל פציעה: "פרקתי את הכתף לפני מספר משחקים, מקווה לשוב למגרשים תוך חודש".

 

גיא לוי: "הדברים לא משקפים אותי ורחוקים מתפיסתי"

 

המאמן החדש, גיא לוי, הגיע הבוקר בפעם הראשונה למתחם, בפנייה בפייסבוק הרשמי לאוהדי הקבוצה: "זו הייתה יממה מאוד מרגשת עבורי. הגיבוש והרצינות נקלטים כבר בדלת הכניסה וגורמים לי להיות בטוח בעצמי לקראת האתגר מולו אני ניצב ביחד עם המועדון הזה שנקרא הפועל תל אביב שבו המשפט הרבה יותר מכדורגל הוא הרבה יותר מסתם סיסמא".

 

"עם חתימתי, קיבלתי המון איחולי הצלחה וברכות מאוהדי הפועל ת"א, והיו גם אוהדים שביקש שאבהיר מספר דברים וברצוני לכבד את בקשתם. גדלתי בבית ליברלי ופתוח וכך חונכתי. מעולם לא ייחסתי חשיבות למוצא גזע או דת, שהרי כל בני האדם שווים, תמיד. צר לי שבשל הוצאת דברים מהקשרם נותר לגביי רושם מוטעה מאותו ראיון שחבל בכלל שהתקיים מבחינתי שכן הדברים לחלוטין לא משקפים אותי ורחוקים מתפיסות עולמי ועל כך אני מתנצל".

 

לוי ובאדיר. הצוות המקצועי החדש (הפועל ת"א, האתר הרשמי)

 

במסגרת הקבוצות שאימנתי במהלך השנים, שיחקו אצלי שחקנים רבים מהמגזר הערבי, לרבות וואליד באדיר וסיראז' נסאר שנמצאים היום בהפועל. אימנתי בבני סכנין ועל פי ערכים אלו חינכתי מאות ילדים בבית הספר לכדורגל. לפני זמן לא רב, התארחו הילדים של עמישב במשחק נגד הילדים של כפר קאסם, אחרי המשחק כתבתי את הדברים הבאים:

 

"דו קיום, בצל של מציאות לא נעימה. דו קיום דרך אהבה לספורט, אהבה לכדורגל. כשנפגשים על מגרש אחד ומכבדים אחד את השני. נערים צעירים שמבקשים להתקדם ולהתפתח. יש דברים חשובים יותר מהמשחק עצמו, יש דברים חשובים יותר מהתוצאה. כשילדים יוצרים דו קיום אז זה נותן תקווה לעתיד, שאפשר לחיות גם אחרת, שאפשר גם לשנות מציאות. כולנו בני אדם שמבקשים לחיות בשלווה, ליהנות מהחיים. האהבה לכדורגל יכולה לקרב לבבות".

עוד באותו נושא: גיא לוי, סלים טועמה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי