Sport1 Banner

מנדיונדו הלך, הבעיה נותרה

כבירי ומנדיונדו. כבר נפרדו
כבירי ומנדיונדו. כבר נפרדו | צילום: עדי אבישי

דעה: לאדומים הספיקו שני מחזורי ליגה כדי לוותר סופית על המאמן הספרדי, אך כל עוד אמיר כבירי אובססיבי כלפיי מכבי ואוגר שחקנים כתמונות, הצרות יימשכו

(גודל טקסט)

הספרדי עשה את שלו, הספרדי יכול ללכת. ססאר מנדיונדו, מאמן הפועל תל אביב, נשלח אתמול (חמישי) לארוז מזוודות באחד ממהלכי הפיטורים ההזויים והמקוממים ביותר שנעשו פה מעולם. אחרי שני מחזורים בלבד אל תגידו 'מאמן פח, אימן בליגה הרביעית בספרד וגם משם פוטר', תחשבו בכיוון שונה: מה בדיוק היה עושה ז'וזה מוריניו עם 25 ציורים חדשים שאספן האמנות והבעלים, אמיר כבירי, הנחית על ראשו במתחם חודורוב. ועוד בתוך חודשיים בלבד.

 

במקום האחרון בטבלה מדורגת כרגע מכבי חיפה, בעלת סגל מוכח ואיכותי בהרבה משל האדומים, ואלה דווקא שני שחקנים, יוסי בניון ואלירן עטר, עם מעמד מעורער ולא המאמן, רוני לוי. נכון, לוי הוא מאמן מוכח בעוד מנדיונדו אלמוני גם במדינתו שלו, אבל כבירי ידע הכל מראש.

 

 

לאחרונה הפך כבירי לחביב הסוכנים. עושה רושם שכל שיחה ביניהם מתנהלת לכאורה כך:

סוכן: "רוצה את בן אלגרבלי?"

כבירי: "כן למה לא, באיזה תפקיד הוא משחק?"

סוכן: "מגן/בלם. ואני נותן לך אותו במחיר מציאה".

כבירי: "מממ… מגן, יש כבר שמונה כאלה. מעולה. אפשר לפתוח תערוכה".

 

ההצטדיות הבלתי פוסקת בשחקנים כבר הפכה לבדיחה, אולי כבר בדרך לשיא גינס. הבעייה הנוספת היא שאין ברכש של הפועל אף כוכב, שום עושה משחק וחלוץ שנותן גולים. יש הרבה פוטנציאל. בן רייכרט אולי יהיה כוכב, אולי גם איאד אבו עביד ועומרי אלטמן. אולי אבל מה שבטוח לא באינסטנט. ועם כל אלה, שהוא כלל לא בחר, היה אמור מנדיונדו לחצוב שש נקודות משש אפשרויות בשני המחזורים הראשונים?

 

מהלך הפיטורים גובה בטענות המוכרות של "לא מבין את השפה", "לא מחובר לשחקנים". למה מוכרות? כי אלה בדיוק הטענות שעלו מכיוון קריית שלום אחרי שאוסקר גרסיה הפסיד שני משחקי דרבי תל אביבי ברציפות להפועל ולבני יהודה, לפני פחות משלוש שנים. את הסוף כולם יודעים.

 

מנדיונדו. מה היה עושה מוריניו במקומו? (עדי אבישי)

 

מנדיונדו לא גרסיה?  כנראה שלעולם לא נוכל לדעת. מה שכן לכבירי יש תערוכה בראש שכותרתה "הדשא של השכנה ירוק יותר (או צהוב יותר)". הספרדי נשלף מהגנזך היישר למתחם חודורוב כתשובה למהלך המנצח של היריב העירוני, שלושה מאמנים זרים – שלוש אליפויות. הוא הוחתם קודם כל כדי להראות כי גם להפועל יש ספרדי, למרות שאלישע לוי כבר היה על המדף ולמרות שלכבירי עצמו היה מאמן מכהן מהבכירים בתחום בדמותו של אלי השריף כהן.

 

ומי שחושב שלכבירי אין אובססיית מכבי מוזמן לעיין שוב בהודעה שפרסמה הפועל עם חתימתו של רייכרט. הבעלים עשה קופי פייסט להודעה של הצהובים מקיץ 2013 עם חתימתו של טל בן חיים החלוץ, אז כוכב האדומים, בשורות מכבי ורק החליף בין השמות בן חיים ורייכרט.

 

מנדיונדו לא היה הבעיה של הפועל תל אביב. יתכן שמדובר במאמן גרוע, אבל היה מגיע לו לסיים לפחות את העונה (הרי איש לא ציפה מהאדומים לקחת אליפות ולגבי ירידה יש כמה וכמה קבוצות יותר גרועות מהם), או ללכת בתנאי שחרב ירידה היתה מתנוססת מעל המועדון.

 

כבירי כן הבעיה. בולמיית הקנייה שלו והרצון לדמות למכבי בכל מחיר הובילה למצעד של שחקנים ממורמרים בחודורוב. 30 שחקני סגל, רק 11 בהרכב ו-18 שיכולים להתלבש. אם הבעלים של הפועל תל אביב לא יירגע או לפחות יעסיק תחתיו ג'נרל מנג'ר שינהל את העניינים המקצועיים בצורה יותר שקולה ומחושבת, הוא עלול לגלות שהתערוכה שאצר באדום לא קורצת למאמן בכיר כמו אלי גוטמן, אם וכאשר יסיים את דרכו בנבחרת.

עוד באותו נושא: אמיר כבירי, ססאר מנדיונדו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי