Sport1 Banner

מדוע ניסו לשנות סדרי עולם?

צולם בשבת
צולם בשבת | צילום: עדי אבישי

טורק חושד שחוזה במכבי או הפועל ת"א אולי היה גורם למחוללי סערת השבת לוותר על הפרשה, ונזכר איך מלמיליאן היה מגיע לימק"א ברגל מבית הכנסת

(גודל טקסט)

אוי, כמה מאמצים הושקעו בשבוע האחרון למען הכדורגל הישראלי, כאשר גורמים כאלו ואחרים שמעו והרגישו שמישהו מנסה לערער את סמכותם בממלכה שלהם ורוצה לשנות להם את הסדר הקבוע של הענף.

 

אין לי בעיה עם שחקנים דתיים או מסורתיים. שימשיכו להאמין, להתחזק ולשמור על התורה, אבל לא יכול להיות שקבוצה קטנה של שחקנים רוצה להפוך את סדר היום שמתקיים כבר שישים שנה. עבור אלפי ילדים, נערים וגם הורים, משחקי כדורגל בשבת זה כל העולם. אני מבקר הרבה במשחקי ילדים ונוער ורואה משפחות רבות שמגיעות כדי לדחוף ולעודד את בניהן. כל אותם אבות, אימהות, אחים ואחיות הם פוטנציאל גדול להצטרף למשפחת הכדורגל שלנו. אם הבן שלהם הצליח להגיע לקבוצה הבוגרת או לנבחרת, כל המשפחה הופכת להיות אוהדי אותה קבוצה, שלא נדבר על הנבחרת.

 

 

הייתי רוצה לראות את השחקנים האלה שרצו לבית המשפט עם ארגון השחקנים בכדי ליצור מהפכה. אם היה להם חוזה בקבוצה כמו מכבי תל אביב, במכבי חיפה או הפועל תל אביב, והסוכנים שלהם היו דואגים להם לחוזה ברבע מהשכר שקיבל ערן זהבי, האם הם באמת היו הולכים לבית המשפט? האם היו מוותרים על כל התהילה ועל הסכומים הגדולים? את השאלה הזו בית המשפט היה צריך לשאול אותם.

 

אני מכיר הרבה שחקנים שומרי מסורת שמשחקים בשבתות ומשתדלים לעשות דברים אחרים בכדי לכפר על זה. אי אפשר לדבר על שחקנים דתיים ולא להזכיר את אורי מלמיליאן, שהיה לי את הכבוד לשחק איתו בנבחרת ישראל. חברי הטוב מימים ימימה, כששיחקנו נגד בית"ר ירושלים בימק"א, היה מגיע למגרש ברגל מבית הכנסת ומשחק. כמה שזה עשה לו טוב אחרי בית כנסת לבוא למשחק.

 

מלמיליאן. עשה לו טוב להגיע מבית הכנסת למגרש (עדי אבישי)

 

לא אשכח לעולם שבשנת 1976, כשדוד שווייצר הזמין אותי לנבחרת והפך אותי לשחקן הערבי הראשון שמייצג את ישראל במשחקים האולימפיים במונטריאול, קיימנו מחנה אימונים בלונדון. מלמיליאן, שחקן דתי ושומר מסורת, לא היה יכול לאכול את האוכל הלא-כשר במלון וכל יום דאגו להסיע אותו למסעדה כשרה. מכיוון שגם אני שומר ולא אוכל חזיר, הצטרפתי לאורי ואכלנו ביחד במסעדה הכשרה ומשם החברות שלנו התחזקה ונשארה יציבה גם היום.

 

גם השרה מירי רגב, שהשתתפה בחגיגה של השבוע האחרון, תפסה הרבה כותרות והופיעה בכל העיתונים וכל רשתות הטלוויזיה, עם האדונים עופר עיני וחבריו מהמנהלת. הייתי רוצה לראות אותם נלחמים בכזאת נחישות בנגע שכל כך מזיק ופוגע בענף שאנחנו כל כך אוהבים.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי