Sport1 Banner

כישלון או כישרון? דני פרדה לא מצליח להתרומם

שחקן טוב עם עליות וירידות
שחקן טוב עם עליות וירידות | צילום: סוכנות ג'יני

אחרי שנה וחצי בבית"ר י-ם, הקשר נמצא בצומת דרכים: "לא עקבי"

(גודל טקסט)

בחלון ההעברות של חודש ינואר 2014, השלים אלי טביב את אחת העסקאות היותר מסקרנות שלו כבעלי בית"ר ירושלים כשרכש את קשרה של מכבי פתח תקווה, דני פרדה. טביב, ששילם עבור הקשר 100 אלף יורו, היה בטוח שביצע רכש שישדרג את הקבוצה שלו אך התבדה בהמשך.

 

טביב, שהוכיח בעבר כי הוא מבין עניין כשפגע בצורה מוצלחת עם שחקנים כמו עומר אצילי, לידור כהן ושלומי אזולאי, קבע כי למרות העובדה שהקשר שלו לא פוגע – 31 הופעות בליגה (רובן כמחליף), כשבמאזנו אפס שערים ואפס בישולים – הוא ימשיך להשתלב בהרכב הקבוצה.

 

 

בואו נחזור קצת אחורה. הקשר הגיע כילד למכבי פתח תקווה, היה כישרוני במיוחד וסומן כאחד מכוכבי העתיד של הקבוצה ממלאבס. עונת 2011/12 הייתה לעונה הראשונה של דני פרדה כשחקן הרכב פותח ואת העונה ההיא הוא סיים עם חמישה כיבושים כשפתח תקווה לא שרדה בליגת העל ונשרה לליגה הלאומית.

 

טביב. דווקא יש לו עין טובה (עדי אבישי)

 

כבר אז, לאחר שרשם עונה ראשונה טובה, משך פרדה את עיניהן של מספר קבוצות בליגת העל אך הקבוצה של עמוס לזון לא הייתה מוכנה למכור והעניינים החלו להסתבך. פרדה הסכים לשחק בליגה הלאומית בתקווה שאם יצליח לסייע לקבוצתו לחזור לליגה הבכירה היא תשחרר אותו לקבוצה גדולה יותר. פרדה כבש 11 שערים ב-32 הופעות וסייע להם לחזור לליגת העל אך לא קיבל את השחרור המיוחל. הקשר שהפך מתוסכל החל להחרים אימונים, להסתבך ובעצם הפך לילד הרע והמושמץ במלאבס עד שהגיע הרגע שגאל אותו מייסוריו.

 

"כישרוני מאוד, אבל לא עקבי"

אלי טביב שילם, דני פרדה חתם לחמש עונות עם חיוך על הפנים והערצה מצד הקהל התובעני במיוחד. תחילה קיבל פרדה ימי חסד, לקח לו זמן להיכנס לכושר אחרי שלא פתח את העונה עם פתח תקווה אבל עדיין לא עשה את העבודה. תמיד הוא היה קרוב לבישול או לשער אך משהו בדרך השתבש והתפספס.

 

פרדה. משהו התפספס (סוכנות ג'יני)

 

מרבית המאמנים שעבדו עם פרדה בבית"ר (אלי כהן, רוני לוי, מנחם קורצקי, גיא לוי וסלובדאן דרפאיץ') התקשו להעניק לו את חולצת ההרכב. מי שכן עשה זאת היה גיא לוי, המאמן שהצליח בבירה יותר מכל האחרים בשנים האחרונות, והיה זה שנתן לפרדה קרדיט רב בחצי השני של העונה שעברה.

 

"אני חושב שדני פרדה הוא אחלה שחקן, שחקן טוב עם עליות וירידות" אמר לוי. "הוא היה שותף למשחקים טובים שלנו נגד קריית שמונה ונגד הפועל חיפה. הוא שחקן מוכשר והוא צריך להיות עקבי ויציב כי לא סתם קנו אותו. הוא תחת חוזה ולא מעט קבוצות בליגת העל היו רוצות שחקן כמוהו. אני מעריך אותו מאוד".

 

עם אפס תרומה מאז הגיע לבית וגן, ואחרי התעניינות פאסיבית מצד הפועל חיפה בחודש ינואר האחרון, בבית"ר ירושלים הרימו ידיים והודיעו לדני פרדה כי הוא רשאי למצוא קבוצה שתיקח אותו בתנאים נוחים מאוד. מתעניינות? כנראה שאין הרבה שמעוניינות בקשר בלי הרבה מוטיבציה, חשק ויכולת. 

עוד באותו נושא: גיא לוי, דני פרדה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי