Sport1 Banner

חיים סילבס: "מכבי ת"א לא נתנה לנו מתנה"

סילבס. רעננה בשבילי היא כמו ריאל מדריד
סילבס. רעננה בשבילי היא כמו ריאל מדריד | צילום: מני בן ארי

מאמן רעננה אחרי ה-1:2 בבלומפילד: "השאיפה להגיע לרמות הגבוהות"

(גודל טקסט)

שוב הקלישאה על כמה חייו של מאמן כדורגל הם נזילים הכתה בנו. אמש זה קרה בבלומפילד, כשהפועל רעננה הדהימה 1:2 את מכבי ת"א.

חייס סילבס, שפוטר בעונה שעברה מהפועל רעננה וחזר רק משום שהמשא ומתן עם חיים שאבו פוצץ ברגע האחרון, הצליח לעשות את הבלתי ייאמן וניצח את האלופה והנציגה הישראלית בליגת האלופות, ועוד בביתה – מגרש בו היא נכנעה בשנים האחרונות רק ארבע פעמים. 

"אני לא חושב שקיבלנו ממכבי מתנה" אמר חיים סילבס בראיון לספורט1. "זו הייתה עבודה של כל הקבוצה והניצחון הושג בזכות. מכבי ת"א בכל הרכב היא קבוצה אימתנית. אני יודע איזה שחקנים יש לי בידיים ולמה הקבוצה הזו מסוגלת". 

סילבס חוגג על הקווים. "יודע למה הקבוצה מסוגלת" (עדי אבישי)

מה שאולי העיב מעט על הניצחון עבור רעננה, היא כמות הקהל הקטנה שהגיעה מהשרון לבלומפילד לראות את סילבס וחניכיו מנצחים. המאמן נשאל לא אחת האם למועדון שאחריו הולכים עשרות אוהדים יש זכות קיום, ויש לו מה לומר על כך: "מי קובע בעצם את אמות המידה של זכות קיום? אם הקבוצה תמשיך ותשחק כדורגל יפה, איכותי ושהקהל בישראל ידע להתחבר אליה כמעיין קבוצה מספר 2, אנחנו נדע שעשינו את שלנו". 

הפועל רעננה היום נתפשת כתחנת מעבר לשחקנים בדרך לצמרת. אולי גם למאמנים

"רעננה בשבילי היא ריאל מדריד. אני חי, אוכל, ישן ונושם אותה. תיגמר העונה, נשב נראה ונחליט. ברור שהשאיפה הכללית היא להגיע לרמות הכי גבוהות, אבל כרגע מה שמעניין אותי זו רק ההצלחה של הקבוצה ולהמשיך ולבנות פה משהו יפה". 

"עזבו אותנו שחקנים דומיננטיים כמו וואקמה, גוזלן וליפשיץ, וזה בעייתי, אני לא אשקר, אבל שהתשתית בריאה וחזקה קבוצה לא תתפרק לעולם,  מוסיף סילבס על השינויים שעברה קבוצתו הקיץ. "בחירת השחקנים אצלנו היא קודם כל בפן האישי. שחקנים שיחברו וישתלבו בחדר הלבשה טוב ובריא. ששני האלמנטים האלה מתחברים, זה מחפה על כל דבר". 

"בשבילי הפועל רעננה היא כמו ריאל מדריד" (עדי אבישי)

מה המטרה של הפועל רעננה לעונה זו?

"אני רוצה לנצח בכל משחק ושואף הכי גבוה שאפשר, אבל צריך להבין שאנחנו מתמודדים מול קבוצות עם תקציבים אדירים. יכול להיווצר מצב שנשחק טוב וניתן עונה גדול ועדיין מכבי פ"ת תהיה בעונה מטורפת, מכבי חיפה תתחבר והפועל ת"א תהיה בפלייאוף העליון – אז זה אומר שלא הצלחנו? רעננה הוא לא מועדון גדול אמנם, אבל אנחנו רוצים להוריד את המחסום של קבוצה קטנה שמגיעה כאנדרדוג מובהק".

לסיום, לקראת יום הכיפורים אמר חיים סילבס: "אני רוצה לבקש סליחה אם פגעתי במישהו. אנחנו עוסקים במקצוע שלפעמים אנחנו פוגעים בלי להרגיש. אני שמח שהכדורגל הישראלי חי ונושם ומקווה שימשיך להתקדם, גם אם מנסים לקטול אותנו לפעמים. חתימה טובה לכולם".

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי