Sport1 Banner

מכבי ת"א שוב בורחת לליגה

שחקני מכבי תא חוגגים. אנרגיות נכונות ותכנית משחק ברורה
שחקני מכבי תא חוגגים. אנרגיות נכונות ותכנית משחק ברורה | צילום: עדי אבישי

איל לוי מתלהב מאלופה ומציע למסגר את התמונה של אזולאי וחלאיילה

(גודל טקסט)

1. זה לא היה עוד ניצחון של מכבי ת"א, זה היה סימן קריאה זוהר בדרך לתואר נוסף. לנצח בחוץ את מכבי פ"ת, אחת הקבוצות הטובות בליגה, כשכמעט עשר דקות טל בן חיים החלוץ נאלץ לעמוד בשער בעקבות הרחקת השוער. יש מתוק מזה?

 

פ"ת היא יריבה אמיתית. למרות שלושת ההפסדים הרצופים, לדעתי היא תתגורר עד סוף העונה בצמרת הגבוהה. רן בן שמעון בנה שם תלכיד שמשחק נכון, יפה. כמעט כל קבוצה הייתה חוטפת במושבה, אבל מה לעשות שיש בליגה דיירת מהקומה העליונה שמתעקשת לגור ללא שכנים ועם נוף פתוח לים.

 

 

האלופה באה אחרי שכמעט חצי סגל חזר מוכה וחבול ממשימת הנבחרת. זה המבחן הגדול של יוקאנוביץ': לעשות את הסוויץ' בין טיול ברחובות בריסל הקרירים לריח הפיח באזור התעשייה בפ"ת.

 

זו משימה יותר פסיכולוגית מפיזית, ואכן מכבי ת"א לא הייתה אתמול במיטבה. הרבה מאוד איבודי כדור ואלתורים, ועדיין אפשר היה לראות אנרגיות נכונות ותוכנית משחק ברורה.

 

גיגי. מכבי פ"ת היא יריבה אמיתית (עדי אבישי)

 

זה היה משחק צמרת צמוד, קשוח. ההגנה לא נתנה לזהבי אוויר, ומצד שני כליבאת הרבה להחמיץ, אבל גם גרם לכאבי ראש. ככה אנחנו רוצים את הליגה שלנו, כמה שיותר רחוק מהפיאסקו של הנבחרת.

 

2. צריך לקחת את המשחק בין הפועל ת"א לסכנין ולהוציא אותו לרגע מההקשר הספורטיבי. בימים פסיכים אלה, כשסכין רודפת דקירה ושנאה מבעבעת בכל פינה, באה קבוצה ערבית לתל אביב, עם מאמן בשם "כהן" וחלוץ ישראלי לכל דבר, ומראה איך אפשר לקיים חיים נורמאליים, אם רק היינו קצת משתדלים.

 

הרגע שבו שלומי אזולאי הבקיע וחאלד חלאיילה רץ לחבק אותו – חייבים למסגר את התמונה הזו ולשלוח למנהיגים הדגולים, אלה שרק ששים להוסיף שמן למדורה.

 

כל הכבוד לסכנין והפועל ת"א שאפשרו לערב כזה לעבור בשלום למרות תוצאה לא פשוטה, בטח מבחינת המארחים. חבל שאלה 90 דקות ועכשיו בוקר של יום ראשון עם כוננות שיא.

 

באדיר. אפשר להפסיד בבית, אסור להתפרק (עדי אבישי)

 

3. ולמשחק עצמו: אפשר להפסיד בבית, אסור להתפרק. הרחקת שוער היא אחת התקלות שקבוצה צריכה לדעת להתמודד איתה, ממש כמו תרגולת התהפכות בטנק, בטח אם קוראים לה הפועל ת"א, בטח אם המשחק בבלומפילד.

 

אבל הפועל הרימה דגל לבן כבר אחרי שבע דקות, ולא צריך להפיל את התיק על  שוער חסר ניסיון, או מאמן טירון. אלה הימים שהמערכת צריכה לשים בצד וללמוד איך הם לא חוזרים פעם נוספת.

 

אגב, צריך לבדוק את סיפור השוער, אולי אפשר למכור אותו כתסריט מקורי להוליווד. שלושה שוערים מושבתים והקבוצה צריכה לזרוק פנימה את הרביעי. שוער בדרך כלל זה באנקר לעונה שלמה, אז שלושה באופסייד?

 

4. הפסד בית רביעי להפועל חיפה העונה. מישהו שם צריך לעשות תחקיר איך הגענו עד הלום. ראיתי את הקבוצה העונה. יש לה סגל טוב, לפחות מרכז טבלה, היא גם יודעת לשחק, אבל כשלא מצליחים לקחת נקודה בבית ושוב עלולים להיקלע לקרבות תחתית אפרוריים, חייב לבוא שינוי. חבל לבזבז פוטנציאל. יואב כץ, לטיפולך המהיר. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי