Sport1 Banner

ואליינטה: גדל עם מסי, מעריץ את מאלדיני

ואליינטה. המנהיג החדש של חיפה
ואליינטה. המנהיג החדש של חיפה | צילום: Gettyimages

הרכש של חיפה צמח לצד הפרעוש והפך מנהיג. ה'קווטרבק" של לוי?

(גודל טקסט)

מכבי חיפה סגרה עם בלם ויאדוליד, מארק ואליינטה והוא צפוי לאייש את חוליית ההגנה של הירוקים בעונות הקרובות. אז נכון אמנם מדובר בחיזוק מהליגה השנייה, אבל למעשה מדובר בבלם שהוא תוצר של בית הספר לכדורגל של בארסה 'לה מאסיה'. האוהדים והשחקנים יוכלו להתחכך עם שחקן שגדל בנוער של ברצלונה והחברים הכי טובים שלו היו ליאו מסי, ג'רארד פיקה, ססק פברגאס ו-ויקטור ואסקס, חברו של ליאור רפאלוב בקלאב ברוז'. כן, זה שפעם היה ירוק ומככב עם אקס ברסה, ואקס ברסה יילבש ירוק.

 

ואליינטה לא הצליח לעשות את הקפיצה מברצלונה ב' לבוגרים. פפ גווארדיולה אימן אותו בנוער ובברסה ב', אך כשמונה למאמן הבוגרים, הבלם כבר היה בחוץ. מצד שני הוא היה היה הקפטן ובהנהגתו שיחקו מסי-פיקה ופברגאס. ואליינטה מעיד על עצמו שכנער השחקן אותו העריץ היה פאולו מלאדיני כוכב מילאן. "ראיתי הרבה משחקים שלו ואני חושב ששחקן כמוהו כבר לא יהיה בכדורגל. הוא היה מיוחד. כשהתחלתי לשחק בנוער של ברסה הערצתי את קרלס פויול, אבל עכשיו אני חושב שהבלם הכי טוב בעולם הוא סרחיו ראמוס".

 

 

מנהיג קטאלוני עם ניסיון

ואליינטה אמנם לא הצליח להגיע לקבוצה הראשונה כמו שלושת החברים הקרובים שלו, אבל כמו שאומרים הוא מגיע מבית טוב. הוא נולד בעיירה גרנרולס הסמוכה לברצלונה. מתגוררים בה 60 אלף תושבים ובין האנשים הכי מפורסמים שגדלו בעיר נמנה גם ואליינטה יחד עם כדורגלנים אחרים ג'ורדי לופס ששיחק בברצלונה ב' וריאל מדריד ב' וג'רארד לופס שגדל אף הוא בברצלונה. שניהם כבר פרשו מכדורגל.

 


ואליינטה מתקל את מסי. גדלו יחד (Gettyimages)

 

גרנולרס היא עיר של עסקים ותעשייה בעיקרה, אבל יש בה רובע של בנייני עבר מפוארים. ואליינטה עשה דרך ארוכה מאז החל לשחק בגיל 10 בברצלונה. הוא היה קפטן הקבוצות השונות של ברסה בנוער. הוא הגיע גם לקבוצה הבוגרת של ברצלונה כשהבכורה שלו ערך בגביע המלך מול בדאלונה בניצחון 0:4 כשהחליף את ג'וליאנו בלטי ב-2006. הבלם שיחק גם 6 משחקים בנבחרת ספרד עד גיל 21 והיה קפטן ברצלונה ב'.

 

למרות שילובו בקבוצה הבוגרת הוא הבין שלא יקבל דקות משחק וב-2008 עבר לסביליה ללא תמורה אחרי ששוחרר מהבלאוגרנה. גם בסביליה עבר תקופה לא קלה עם פציעות ורק בנובמבר 2009 קיבל צ'אנס לשחק אחרי שבלם סביליה, פדריקו פאסיו (היום בטוטנהאם) נפצע. ביוני 2010 גם סביליה שחררה אותו לוויאדוליד שירדה אז לליגה השנייה.

 

בקבוצה החדשה הוא מצא בית חם ורשם מאז חמש עונות ב'חוסה סורילה' של ויאדוליד עם 145 משחקים וחמישה שערים ובעונות מסוימות היה השחקן עם מספר הדקות הרב ביותר בקבוצה. אחרי היעדרות של שנתיים הקבוצה עלתה חזרה לליגה הראשונה, אבל ירדה ממנה בשנה שעברה והעונה לא הצליחה להעפיל מהפלייאוף אחרי שהודחה על ידי לאס פלמאס שעלתה לבסוף לליגה הראשונה.

 


ואליינטה במדי ויאדוליד. בין ראמוס למאלדיני (Gettyimages)

 

קווטרבק בהגנה

ב-2014 העיתון המקומי של ויאדוליד 'אל דיה דה ויאדוליד' כתב שוואליינטה מזכיר קוורטרבק בפוטבול והוא היווה את ההפתעה הכי גדולה במשחק נגד ברצלונה בו ניצחה ויאדוליד 0:1. המאמן חואן איגנסיו מרטינס שיבץ אותו בתפקיד של קשר אחורי ולא הבלם. "זו לא עמדה חדשה עבורי. לא שיחקתי כבר הרבה זמן בתפקיד הזה, אבל בשנה האחרונה שלי בברסה שיחקתי בעמדה הזאת. אני תמיד מוכן לשחק בעמדה בה רוצים ממני", אמר אז. כך שרוני לוי יוכל להשתמש בו לתפקיד אם רק ירצה.

 

ואליינטה סבל מפציעות שונות לאורך הקריירה שלו, אבל כעת הוא בכושר טוב. ב-2013 נפצע שוב בגיד ברכו. ב-2014 הוא סבל מסיב קרוע בגיד ברכו השמאלית ונעדר חודש והמזל בגד בו שוב בדצמבר 2014 ונפצע בשורש כף יד השמאלית, אבל לאיזה שחקן לא היו פציעות. חסוס רואדה ששיחק לצידו בויאדוליד בעונות האחרונות והוזכר אף הוא כמועמד לירוקים וגם להפועל ת"א, פירגן לו: "הוא בלם שתמיד נמצא במקום. מאוד יציב ומנהיג של ההגנה וגם של כל הקבוצה. הוא נתן לנו המון ביטחון. התיאום ביננו היה מושלם והיינו חברים טובים על המגרש ומחוצה לו".

 

הרכש של מכבי חיפה היה מעורב בתקרית בין ברצלונה וריאל מדריד ב-2010. במשחק של מלאגה נגד ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו הוא הכניס מכה לבלם הדני של מטילגה ושבר את אפו והורחק. במקביל, ליאו מסי שיחק נגד ואליינטה כשהיה בלם סביליה באותה עונה ועל עבירה דומה לא הורחק.

 


ואליינטה. רוני לוי יהנה ממנו? (Gettyiamges)

 

ריאל מדריד כעסה על כך וניסתה לערער על העונש של CR7. ואליינטה התייחס לכך: "המקרה בכלל לא דומה. אני ומסי חברים טובים. הוא ניסה להשתחרר ממני, אבל לא דחף אותי בפנים אלא בחזה, כי הוא מכיר אותי טוב. הוא ביקש ממני סליחה אחרי המשחק, כי לא רצה לעשות לי משהו רע. שיחקנו יחד בנוער של ברסה. כששיחקנו ביחד בנוער כולם ראו שמסי שחקן גדול, אבל אף אחד לא האמין שהוא יהיה מספר 1 בעולם".  

 

מכבי חיפה הצליחה להנחית בלם מנוסה, כזה שעבר את ה'לה מאסיה' והתחכך בגדולים ביותר. ההילה תזלוג לסמי עופר?

עוד באותו נושא: מארק וליינטה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי