Sport1 Banner

קרלוס גרסיה רק רוצה לחקות את אברהם פאס

קרלוס גרסיה. האיטיות הורסת למכבי?
קרלוס גרסיה. האיטיות הורסת למכבי? | צילום: AFP

הספרדי דעך דווקא בתחילת עונתו ה-4. לחמן מעיד: "פחות אתלטי". מסכימים?

(גודל טקסט)

הרבה גבות הורמו הקיץ כאשר ג'ורדי קרויף החליט להשאיר את הבלם הספרדי, קרלוס גרסיה בסגל מכבי ת"א גם לעונה הנוכחית. כבר אשתקד עלו לא מעט ביקורות על הספרדי שירד ביכולתו אחרי עונת בכורה טובה בצהוב.

 

הבלם בן ה-31 שהגיע מאלמריה מתאים ברמתו לליגת העל, אך כבר שהובטח המקום בשלב הבתים של ליגת האלופות, עלו ספקות שכמו גם חואן פאבלו קולינאס, גם הספרדי ישוחרר.

 

 

ג'ורדי קרויף חשב אחרת וגרסיה שנמצא בירידה תלולה ביכולתו, דומה לשחקן שמעבר לשיאו. השבוע ניקיטה רוקביציה נתן לנושא הבהרות נוספות כשניצל את האיטיות של ההגנה הצהובה והכניע בשלושער את ראיקוביץ'.

 


גרסיה על מזוודות. ישוחרר בקרוב? (אודי ציטיאט)

 

משך את טיבי למעלה

אחרי שלוש עונות בהן היה העוגן של הגנת מכבי ת"א ולקח עמה כל תואר אפשרי, קרלוס גרסיה נמצא בצומת דרכים, תחת זכוכית מגדלת וחובת ההוכחה עליו. תחילת הדרך נראתה אחרת לגמרי. גרסיה הגיע ב-2012 וחבר לפרויקט הנרקם של ג'ורדי קרויף ואוסקר גרסיה.

 

גרסיה את גרסיה היה שילוב פורה כאשר בעיקר אמורים הדברים גם לגבי הפיכתו של איתן טיבי לבלם הבולט מבין הישראלים בליגה.

 

"קרלוס נתן לטיבי לא מעט ביטחון, הוא הגיע אחרי קיץ של בוררות ולמד ממנו עצות רבות", העיד גורם בסביבת הצהובים.

 


"העובדה שאיבד מקום בהרכב, פגעה בו מנטאלית" (עדי אבישי)

 

טיבי שגם הוא לא ניחן במהירות, הצליח להתפתח כאמור לבלם מוביל, שמו הוזכר בהקשר של קבוצות אירופיות ואף בנבחרת הוא הפך לשחקן הרכב. גרסיה? לאחר עונת בכורה, הגיעה העונה השנייה תחת פאולו סוזה ובקמפיין הליגה האירופית כבר אז נתגלו בעיות מסוימת, אך הבלם שרד.

 

אשתקד, הוא שוב פתח כבלם הרכב ראשון, כזה שכשל עם הצהובים את קמפיין מוקדמות האלופות וכהצהובים נותרו ללא מסגרת אירופית, לא היה אותו שחקן בטוח ב-11. "הוא היה בורג משמעותי בקבוצה, אבל ברגע שאתה לא שחקן הרכב, זה משפיע מנטאלית", העיד המאמן מרקו בלבול.

 

הביטחון ירד ואיתו גם היכולת ולמרות שחוזהו הוארך בקיץ, שקלו במכבי עוד להיפרד מהבלם אחרי שעברו את באזל.

 


טיבי. גרסיה עזר לו להפוך לטוב בארץ (אודי ציטיאט)

 

"מעבר לשיא? עוד יתרום רבות"

מאז אמנם הספיק קרלוס לקבל פה ושם את חולצת ההרכב. פעם שטיבי תיפקד כמגן, פעם שבן חיים מושעה, ופעם מטעמי רוטציה. זה הספיק לשער יקר במושבה ב-1:2 על מכבי פ"ת, אך כאמור היכולת בליגת האלופות ובעת האחרונה בליגה, מטילה ספק על ההחלטה להשאירו בקיץ.

 

"גרסיה כמעט ולא פתח בהרכב העונה, טל בן חיים תפס את מקומו מאז שהגיע מאנגליה למכבי תל אביב בצוותא עם איתן טיבי. הוא בן 31 וממש לא מעבר לשיא", ציין בלבול. " קחו את המקרה של אברהם פאס בן ה-37 ששיחק במכבי חיפה בעונה שעברה והיה מצוין. קרלוס הוכיח את עצמו בצורה נהדרת במשך שלוש שנים ברציפות וגם מכבי תל אביב הרוויחה אותו בצורה מצוינת. הוא יתרום עוד רבות לקבוצה".

 

"הבלמים הספרדים הם מסוג הבלמים שמתאימים לקבוצות שמחזיקות בכדור. פאס, ואליינטה וגרסיה הם בעלי טכניקה גבוהה ולכן הם מתאימים לקבוצות שמניעות כדור בחלק האחורי לעומת בלמים כמו ססאר ארסו ורואדה שמתאימים גם לקבוצות תחתית משום שהם בלמים שמשבשים משחק ולא רק מניעים כדור", ניתח אייל לחמן. "גרסיה בעל טכניקה גבוהה אבל פחות אתלטי וזה לפעמים חושף את הגנת מכבי ת"א למתפרצות שמשפיעות על הקבוצה כולה. זה לא יקרה למכבי הכל משחק ואין לשפוט את מה שקרה לגרסיה בתקופה האחרונה כמשהו שיחזור על עצמו".

 


"מוקדם לחרוץ את גורלו". קרלוס גרסיה (אודי ציטיאט)

 

כשבליגת האלופות הפערים מתגלים בכל משחק, שני המאמנים ממש לא חושבים שגרסיה שהספרדי סיים את הקדנציה בצהוב. "ג'ורדי עשה החלטה נכונה", סיכם בלבול וגם לחמן נחרץ: "הוא עוד יתרום רבות".

 

בשבת בדרבי ולאור התוצאות האחרונות, לא בטוח שיוקאנוביץ' יתן לבלם קרדיט בהרכב, אך האם זה נכון לחרוץ את גורלו?

עוד באותו נושא: איתן טיבי, קרלוס גרסיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי