Sport1 Banner

יוקאנוביץ': "הליגה חשובה לי יותר מהאלופות"

יוקאנוביץ'. ללא ניצחון בספטמבר
יוקאנוביץ'. ללא ניצחון בספטמבר | צילום: עדי אבישי

זהבי: "ברור שיהיה לנו טוב אם עוד שחקנים יכבשו חוץ ממני"

(גודל טקסט)

רגע לפני אחד השבועות הכי קשים של העונה, שיכללו משחק חוץ באיצטדיון סמי עופר נגד מכבי חיפה מחרתיים ואת משחק הבית הראשון של שלב הבתים מול דינמו קייב, קיימה הבוקר (חמישי) מכבי תל אביב מסיבת עיתונאים בהשתתפות המאמן סלבישה יוקאנוביץ' והקפטן ערן זהבי.

 

הצהובים סגרו את חודש אוגוסט מצוין עם עלייה לליגת האלופות וניצחון 0:1 על הפועל באר שבע ב"מיני משחק עונה", אבל בספטמבר הם עדיין ללא ניצחון: 1:1 מול קריית שמונה בחוץ, 4:0 כואב בחוץ לצ'לסי ו-2:1 סנסציוני בבית להפועל רעננה. הטרבליסטית מדורגת כעת במקום הרביעי בטבלה עם 7 נקודות מארבעה משחקים – הפתיחה החלשה ביותר של הקבוצה בעידן ג'ורדי קרויף, כאשר בכל המשחקים פרט לניצחון על באר שבע היא לא הצליחה לשמור על רשת נקייה.

 

 

"הגענו למשחק נגד רעננה כאילו מחכה לנו עבודה קלה ובסופו של דבר הפסדנו", אמר המאמן בפתח דבריו, "בכדורגל אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה. היה לנו יום רע ולא החזקנו מספיק בכדור. לא התקפנו עם מספיק שחקנים ויצאתי מאוד לא מרוצה, כי הם בעטו שלוש פעמים לשער והבקיעו מתוכן פעמיים. אם אתם שואלים אותי מה המפעל החשוב ביותר, לא מדובר בליגת האלופות אלא בליגת העל והמטרה שלי היא להביא את השחקנים הכי מרוכזים שאפשר לכל משחק".

 

על המשחק נגד מכבי חיפה: "מדובר במשחק מסובך, כמו 'דרבי' או 'קלאסיקו' בישראל. אני מצפה שבעתיד נהיה מרוכזים יותר בטווח הקצר. הצעד הבא הוא מכבי חיפה ומדובר במשחק שיכול להיות נקודת מפנה מבחינת הביטחון שלנו".

 

לוי. "המשחק נגד חיפה הוא כמו דרבי" (ערן לוף)

 

על התקופה הפחות טובה אליה נקלעה הקבוצה: "אנחנו מתחרים בארבע מסגרות וצריכים להיות מוכנים לכולן. כל משחק הוא שונה. חלק מהקבוצות כבר שיחקו 6-7 פעמים יותר מאשר האחרות, אבל אחרי חודשיים בלבד של פעילות, אנחנו עדיין בתחילת הדרך. אנחנו חייבים להשתפר ולשחק עם רעב גדול כדי לנצח כל משחק, לא משנה באיזה מסגרת הוא נערך. השחקנים צריכים להבין שיש עלינו לחץ לנצח כל משחק, זאת המציאות שלנו".

 

על ההצהרות שלו שכוונו לעבר השחקנים לאחרונה: "מה שיש לי להגיד לשחקנים – אני אומר להם פנים אל מול פנים. אני משתדל להיות כנה תמיד ואם מישהו לא מרוצה מההצהרות שלי, זה פחות מפריע לי. אני תמיד אומר את מה שאני חושב".

 

"המשחק נגד חיפה חשוב יותר עבור מכבי ת"א מאשר נגד דינמו קייב", הבהיר הסרבי, "אנסה למצוא את ההרכב התחרותי ביותר למשחק הזה. כרגע אני חושב רק על מכבי חיפה. אני חוזר ואומר: ליגת העל חשובה למכבי תל אביב יותר מאשר ליגת האלופות".

 

יוקאנוביץ' נשאל מי השחקן הטוב ביותר במכבי חיפה לדעתו והגיב בדיפלומטיות: "אני לא מאמן שחקנים אישיים. אני לא מאמן רק את זהבי, מיטרוביץ' או פרץ. אני מאמן קבוצה ואני לא רוצה לצאת בהצהרות כלפי שחקנים. יש לי את ההעדפות שלי, אבל לא מדובר במשהו שצריך לפתוח לתקשורת". על איגיבור: "נוסא שיחק פצוע ורץ יותר מכל שחקן אחר. הוא לא כשיר ב-100% ולכן החלטנו לבדוק אותו בחו"ל. ראדוניץ' עדיין סובל מבעיה מסוימת, שלומי אזולאי עדיין לא כשיר גם כן. דור פרץ יעמוד לרשותנו, אני מאמין".

 

איגיבור. "שיחק פצוע ורץ יותר מכולם" (אודי ציטיאט)

 

מיד לאחר המאמן דיבר הכוכב הגדול, ערן זהבי. "שכחתם להזכיר שפרט לחמשת ההפסדים שצברנו, עלינו לליגת האלופות ועשינו פתיחת עונה טובה", אמר הקפטן, "השגנו את התוצאות שאנחנו רוצים. אם היינו מנצחים שישה משחקים ולא עולים לליגת האלופות היה אפשר לשאול אחרת. להכניס בתוך זה הפסדים מגביע הטוטו או צ'לסי, זה לא לעניין לטעמי. אנחנו משחקים בהרבה מסגרות והיו לנו הרבה משחקים קשים. ברור שאנחנו לא אוהבים להפסיד, אבל רוב התוצאות היו לטובתנו. מבחינת תוצאות, השגנו מה שרצינו. יש עוד הרבה דברים שאנחנו רוצים לשפר".

 

על היריבה הבאה, מכבי חיפה: "אני לא חושב שהכושר שלה ישפיע על המשחק, כל משחק הוא לגופו. הם יבואו במוטיבציית שיא, כמו כל מי שפוגש אותנו. האיצטדיון יהיה מלא והאווירה תהיה טובה. הם קבוצה טובה, שלא הלך לה בפתיחת העונה, אבל היא עדיין מסוכנת מאוד". על יוקאנוביץ': "אם הוא אומר שהוא יגיד מה שהוא חושב בכל מקום – זה בסדר. אנחנו מקבלים אנשים שונים, לא כל מאמן הוא אותו דבר, לא בסגנון משחק, לא באישיות ולא ביחס לתקשורת. הוא יגיד מה שהוא רוצה ואנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו במגרש".

 

זהבי. "הכושר של חיפה לא ישפיע" (מני בן ארי)

 

על ההפסד לרעננה: "ברור שהייתי מתוסכל וקצת עצבני, כי מאוד רציתי לנצח את המשחק הזה. הרגשתי שאנחנו שולטים בצורה כמעט מושלמת, אבל לא הגענו לחלק החשוב באמת. היינו יותר מדי רכים בחלק האחרון של המגרש, אבל אלו דברים שנעבוד עליהם ונשפר. אנחנו יודעים מה צריך לעשות".

 

על שיטת המשחק של יוקאנוביץ': "אני מרגיש נוח בכל שיטה כרגע, אבל זה שיש עוד שחקן לצידי, לא אומר שאנחנו משחקים יותר או פחות התקפי. גם בשיטה של 4-4-3 צריכים להיות יותר שחקנים ברחבה. אנחנו נשפר את זה ואני מקווה שתראו את זה כבר במשחק הבא".

 

על התלות הגדולה בו: "ברור שיהיה לנו טוב מאוד אם יהיו עוד שחקנים שיכבשו. זה יעשה טוב לקבוצה וגם לי. ברק יצחקי נכנס והבקיע שער יפה מאוד, גל אלברמן הבקיע. זה לא הספיק לניצחונות? זה לא הם אשמים, אלא הקבוצה כולה. אני מאמין שנעשה את ההתקדמות שלנו בשקט כמו שצריך ואני מקווה לתוצאות יותר טובות".

עוד באותו נושא: סלבישה יוקאנוביץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי