Sport1 Banner

"לא קיבלנו הצעה טובה על מואנס דאבור"

דאבור. יישאר בשווייץ?
דאבור. יישאר בשווייץ? | צילום: GettyImages

מנג'ר גראסהופרס אמר: "רוצים שהוא יישאר, אבל לא יכולים להבטיח"

(גודל טקסט)

גראסהופרס התייחסה הערב (שבת) לראשונה לאפשרות עזיבתו של מונס דאבור למכבי תל אביב או לכל קבוצה אחרת.

 

זה קרה לאחר משחק נוסף בו החלוץ כבש, על אף שהחרגולים נכנעו לבסוף לאלופה באזל 3:2, ונראה כי סיפק עוד תצוגה נוספת שהראתה עד כמה דאבור קריטי להתקפת המועדון וכתוצאה מכך עד כמה במועדון לא מתכוונים לשחררו בכל מחיר.

 

המנג'ר הספורטיבי של החרגולים ענה לשאלה האם מונס דאבור יעזוב את הקבוצה ואמר: "אנחנו רוצים שדאבור יישאר איתנו, אבל אנחנו לא יכולים להבטיח את זה במאה אחוז". 

 

עוד הוסיף הובר: "אם תגיע הצעה טובה נצטרך לתת לו ללכת, אבל בינתיים לא קיבלנו הצעה כזאת". 

 

במכבי ת''א עדיין לא אמרו נואש בסוגית חיזוק חוד ההתקפה כאשר המטרה הייתה ונשארה לחזק את הקבוצה בחלוץ בעל שיעור קומה שיוכל להירשם בזמן לפני צמד המשחקים מול ויקטוריה פלזן הצ'כית. הדד ליין לצירוף שחקן אחד בלבד הוא יום שני הקרוב, יממה לפני המשחק מול אלופת צ'כיה בבלומפילד.

 

בהמשך לאמור לעיל, הצהובים מאוכזבים מהתנהלות ראשי קבוצת גראסהופרס, כאשר בפגישה שהתקיימה בציריך ביום חמישי בבוקר בין ראשי מכבי ת''א, המנג'ר ג'ורדי קרויף והמנכ''ל מרטין ביין, עם מנכ''ל המועדון השוויצרי מנואל הובר בנוכחות מונס דאבור וסוכנו, הופתעו ראשי מכבי מהגישה התקיפה של השוויצרים שהעלו את דרישותיהם על החלוץ ל-2.5 מיליון יורו, וכל זאת לאחר שבשבועות האחרונים בשיחות הטלפוניות מול קרויף הם נשמעו גמישים יותר.

 

במכבי העריכו לפני הנסיעה כי דרישתם של השוויצרים לקבל סכום של 2.3 מליון יורו ניתנת לגישור וביקשו מהשחקן להגיע לפגישה כדי להשפיע על המו''מ. במכבי העריכו שהקשיים הכלכליים של הקבוצה השוויצרית יגרמו להם לרדת בצורה ניכרת בדרישות.

 

לאחר שהבעלים מיץ' גולדהאר אישר את הנסיעה, הגיעו המנכ''ל ביין והמנג'ר ג'ורדי קרויף לציריך בשעת ערב בלוויית אבי נמני סוכנו של דאבור במטרה לשוב עם החלוץ ארצה.

 

קרויף מחפש בדחיפות חלוץ (עדי אבישי)

 

אולם הערכות לחוד ומציאות לחוד. מכבי הגישה הצעות בזו אחר זו שהתחילו במיליון יורו וטיפסו עד ל1.5 מיליון יורו. גם על אפשרות של רכישת חצי מהכרטיס דובר בפגישה אך השוויצרים לא נשמעו כמו כאלה שרוצים לנהל מו''מ ולסיים אותו, אלא בצורה לא ברורה ולא מובנת.

 

לספורט1 נודע שאנשי מכבי ת''א שנכחו בפגישה יצאו עם הרגשה שזה היה סוג של בזבוז זמן ולמעשה השוויצרים כלל לא מעוניינים למכור את דאבור כעת אלא לחכות לסוף חלון ההעברות בתקווה לקבל הצעה גבוהה יותר. בשוויץ דווח שבאזל עשויה להגיש הצעה על החלוץ ושגראסהופרס תדרוש במקרה כזה 4 מיליון יורו. 

 

עוד בעייה שהופכת את הסיכוי לעסקה לנמוך מאוד היא שהבעלים של מכבי ת''א מיץ' גולדהאר דרש הבהרות לגבי הנושא המקצועי לאחר שעל ספסל מכבי נמצאים שלשה חלוצים שלפחות אחד מהם, עדן בן בסט נרכש בסכום מכובד של כ-600 אלף יורו והיה מיועד לעזור לקבוצה באירופה אך לא השתלב בצורה שצופתה ממנו.

 

אם תחתים בכל זאת מכבי את דאבור בעסקת ענק שכזאת הרי שהשחקן ובאי כוחו יבקשו סעיף יציאה לחו''ל ומאחר שבמכבי מעוניינים כמו במקרה זהבי להבטיח את הישארותו במועדון ולבטל את סעיף היציאה, הם יתבקשו לפצות את השחקן בעוד כחצי מיליון יורו ויותר לאורך התקופה בחוזה ארוך טווח לחמש שנים.

 

אם לוקחים את שיעור המס על הישראלי וסכום הרכישה הרי שעסקת דאבור עשויה לעלות לבעלים הקנדי כ-5 מליון יורו לחמש השנים הקרובות.

 

בינתיים היחידי בהנהלת מכבי ת''א שנלחם על העסקה הוא המנג'ר ג'ורדי קרויף, שיודע שצירופו של דאבור, שחקן שהגיע לשוויץ וביצע קפיצת מדרגה גדולה, יכול להיות הנשק האמיתי של מכבי ת''א באירופה ובליגה, ושיתוף הפעולה שלו עם ערן זהבי, טל בן חיים דור מיכה, יהפוך את מכבי לקבוצה דינאמית יותר שקשה לבודד אותה ברגע שמשתקים את זהבי.

 

במכבי ת''א ממשיכים לבדוק את אופצית החלוץ הזר כאשר פרט לסטפן שאפוביץ' מסלטיק שעשוי להגיע בהשאלה, קרויף מחפש חלוצים באנגליה ובספרד. 

עוד באותו נושא: מונס דאבור

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי