Sport1 Banner

טל בנש: "קיבלתי הזדמנות שנייה"

טל בנש. הכישרון סוף סוף פורץ
טל בנש. הכישרון סוף סוף פורץ | צילום: עדי אבישי

הוא היה עם רגל מחוץ לכדורגל ("היה לי רק כישרון"). כעת מחכה רק לפרוץ

(גודל טקסט)

מגן הפועל כפ"ס, טל בנש הוא אחד משחקני הבית הרבים של הקבוצה שעורכים העונה את טבילת האש הראשונה בליגת העל, ליתר דיוק, הוא כבר השתתף בדקות ספורות בעונת הירידה של הקבוצה מליגת העל "בזמנים אחרים" של טביב ואוחנה, אך הפעם חזר ככינור ראשון.

 

בנש התחיל את קריירת המשחק במחלקת הנוער של הפועל כפ"ס וכבר בשנתו הראשונה בקבוצת הנוער התאמן עם קבוצת הבוגרים. "סמי אלייקים, אלירן סיימון ואני היינו בנוער ויגאל הלל שהיה מאמן הנוער דרש שנתאמן עם הבוגרים. סיימון היה היחיד שהצליח ממש להתברג בקבוצה ולשחק בליגת העל", מעיד בנש. כיום, שבע שנים אחרי, שלושתם יחד מובילים את הפועל כפ"ס בליגת העל.

 

 

לא הכל היה ורוד מבחינת הכישרון שכבר סומן אשתקד על ידי הפועל ת"א ועוד מספר קבוצות בליגה הבכירה. בגיל 20 בנש החליט לפרוש מכדורגל ומחיי הספורט. "הרגשתי שלא טוב לי שאני מתבסס רק על הכישרון ולא משקיע יותר מדי. שנתיים התנתקתי מכדורגל, לא שיחקתי, לא צפיתי בכדורגל, כלום", אמר.

 


בנש בפעולה. "כפ"ס זה בית" (עדי אבישי)

 

לאחר כשנתיים בנש חזר לשחק בליגה ב', בקבוצת עירוני הוד השרון ולאחר 5-6 משחקים הגיע המעבר הטבעי חזרה הבייתה לקבוצת האם, הפועל כפ"ס.

 

לפני שלוש עונות היה שותף בנש לירידה של כפ"ס לליגה א' ולפירוק הקבוצה. "אחרי הפירוק התחלתי להתאמן במכבי הרצליה אצל תומר קשטן בגלל חוסר הוודאות, אבל אז הגיע סתיו שחם. אני חושב שהייתי השחקן הראשון שחתם קבוצה, לא פחדתי מליגה א' כי באמת האמנתי שמשהו טוב יקרה פה וגם כי לא נוטשים ספינה טובעת, וכפ"ס זה בית בשבילי", ציין בנש.

 

את ההצלחה לחזור לקדמת הכדורגל הישראלי ולליגת העל הוא זוקף הרבה לזכות הבעלים שחם: "יש לי חברים בכדורגל ואני שומע מה קורה במקומות אחרים. פה יש שקט, אתה מתמקד בצד המקצועי ובאימון נטו, משכורות בזמן, אין רעשים מסביב וזה מאוד חשוב".

 


בנש. "כיום אני מקצוען לחלוטין" (דניאל סטרבורבדס)

 

בנש מציין גם את חדר ההלבשה החזק שיש ומפרגן לאיש שגורם לחיבור, המאמן פליקס נעים: "הוא יודע להיות אבא דואג וחבר שצריך אבל הוא גם יודע לתת בראש אם טעית".

 

בנש לא אוהב לדבר על העבר ועל התקופה הראשונה שלו כשחקן אבל אין ספק שמדובר בכישרון גדול. לעיתים נראה שהוא כבר שנים רבות משחק בליגת העל: "אני מבין שקיבלתי הזדמנות שנייה. כיום אני מקצוען לחלוטין ובנוסף לאימוני הקבוצה אני עורך אימונים אישיים".

 

על השאיפות שלו לקראת העונה הקרובה הוא אמר: "אנחנו כמובן רוצים להשתלב הכי גבוה שאפשר בליגה וגם מאמינים בעצמנו למרות הפתיחה הבינונית בגביע הטוטו. באופן אישי אני רואה את עצמי הרבה שנים בליגת העל עם הפועל כפ"ס כמובן ואם אעזוב את הקבוצה זה יהיה רק לצורך התקדמות מקצועית". החל מ-17:30 בספורט1 תוכלו לגלות את הכישרון שלו מול מכבי חיפה.

עוד באותו נושא: טל בנש, סתיו שחם, פליקס נעים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי