Sport1 Banner

רק לא עוד סרט מלחמה: עכו מתפללת לעונה שקטה

יובאנוביץ' כובש. ישאיר את עכו בליגה?
יובאנוביץ' כובש. ישאיר את עכו בליגה? | צילום: ערן לוף

שחקניו של הוכנבוים יצטרכו להתעלות, בונים על וייסמן וכוכב ממכבי חיפה

(גודל טקסט)

את העונה שעברה, בהפועל עכו ישמחו מאוד לשכוח, אך מצד שני ירצו לחרוט עמוק בזיכרון את הקאמבק המדהים של סיומה. הקבוצה שהייתה קבורה עמוק בתחתית הליגה, הצליחה כנגד כל הסיכויים לשרוד עונה נוספת בליגת העל תחת שרביטו של שלומי דורה, שהוזעק באמצע העונה להחליף את אלון חרזי שכשל.

 

השאיפה העונה בהפועל עכו היא להתחיל ברגל ימין, ולשם כך עשו בקבוצה מספר רב של שינויים. השינוי העיקרי הוא כמובן בעמדת המאמן. למרות שהשאיר את הקבוצה ליגה, החליט שלומי דורה לאחר חיכוכים עם חברי ההנהלה ללכת לאתגר אחר בנתניה ובמקומו הוחתם ירון הוכנבוים שחזר לקדנצייה שניה.

 

בסגל הקבוצה בוצעה מהפכה גדולה מאוד. עזבו: יוסי דורה, דודו גורש, אמיר אבו ניל, אמייה טגה והרשימה עוד ארוכה. בגזרת הרכש הקבוצה הביאה את שון וייסמן, דני עמוס, ליאור לוי, שמוליק מלול, עלא ג'אפר, דור כוכב ודור ג'אן, והזרים בוריס קאפטוביץ' ועדנאן זהירוביץ'.

 

בעכו יצטרכו להתעשת במהרה לאחר שההכנה לעונה הייתה לא טובה והקבוצה לא הצליחה להעביר את השחקנים בבקרה עקב חובות עבר. בשל כך היא נאלצה לשחק במשחקי ההכנה של גביע הטוטו עם הרכב משני ושחקני נוער.

 

מישאלוף. בעכו בונים על הניסיון שלו (ערן לוף)

 

נקודת אור

 

אם הסגל של הפועל עכו יהיה בריא וכשיר, הקבוצה בהנהגתו של ירון הוכנבוים יכולה להיות אופטימית. לעכו שחקנים רעבים וצעירים שרוצים להצליח לצד שחקנים ותיקים כדוגמת מושיקו מישאלוף ודני עמוס. סגל זה מסוגל להוציא את עכו לדרך חדשה שבה היא תתרחק ממאבקי התחתית.

 

עקב אכילס

הדבר שבעכו הכי צריכים, זה הקהל. העיר שמונה קרוב ל-50 אלף תושבים, חייבת את הקהל שלה העונה שידחוף אותה ברגעים הטובים וכמובן ברגעים הקשים. המגרש בעכו לא גדול ומכיל כ-5000 מקומות. תעשה  ההנהלה צעד מבורך אם תוזיל בעלויות מחירי הכרטיסים ותאפשר כניסה חופשית לנשים וילדים.

 

תחזית אופטימית

 

עכו של הוכנבוים מצליחה להתברג גבוה בפלייאוף התחתון, מצליחה לברוח מהתחתית ונאבקת על הכניסה לפלייאוף העליון. החבורה הצעירה מצליחה להתגבש לה, מציגה כדורגל אטרקטיבי שוטף ומלא באנרגיה. העתיד נראה ורוד, הקהל מגיע בהמוניו למגרשים ומקבל תחושה שהעתיד כבר כאן. שון ווייסמן ואליאור סיידר הצעירים המוכשרים מסיימים עונה פורה בבישולים ושערים.

 

תחזית פסימית

 

האוהדים קוראים להוכנבוים להתפטר, הרכש לא פוגע, הצעירים מקבלים רגליים קרות ולא מצליחים להוביל את הקבוצה צעד אחד קדימה, ההגנה של עכו נראית רע. עכו נאבקת בשיניים ומנסה ללקט נקודות משבוע לשבוע, ההנהלה מתחילה לחשוש, מאבקי התחתית מורטי עצבים ובסופו של דבר עכו בהפרש של נקודות ספורות, יורדת ליגה ולא מצליחה לשחזר את מסע ההישארות מהעונה הקודמת. סוף עצוב לקבוצה מוכשרת.

 

הוכנבוים. הפנים המודאגות יתחלפו לחיוך בסיום העונה? (ערן לוף)

 

שנת פריצה

צמד הצעירים המושאל ממכבי חיפה, דור כוכב ושון וויסמן. עכו תרוויח מכך שהשניים יצעידו את הקבוצה למקום טוב יותר מבעונה שעברה ומכבי חיפה תרוויח שני שחקנים שיצברו דקות משחק ויחזרו אליה מוכנים יותר.

 

שלוש עובדות שאולי לא ידעתם

 

–        התואר היחיד של הפועל עכו היה אי שם בעונת 2005/06 כשזכו בגביע הטוטו של הלאומית.

–       בעונת 2014/15 הציג המועדון סמל חדש.

–        תוצאת השיא בליגת העל היתה כשעכו גברה באצטדיונה על בני סכנין 1:5.

עוד באותו נושא: ירון הוכנבוים, שלומי דורה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי