Sport1 Banner

"הירידה היא אות קלון לכל שחקן במועדון הזה"

ייאוש כללי בהפועל פת
ייאוש כללי בהפועל פת | צילום: ערן לוף

ייאוש בהפועל פ"ת: "אין סיכוי לשרוד". קורצקי זכה לביקורת ויעזוב

(גודל טקסט)

לפני 60 שנה זכתה הפועל פתח תקווה בתואר האליפות הראשון שלה, היא הוסיפה בהמשך זכייה בחמישה תארים נוספים שהפכו את המועדון לאהוד ונערץ ברחבי המדינה.

 

אמש (שבת) נוצחה הקבוצה 3:2 ע"י הפועל חיפה וקרובה מתמיד לליגה השניה.

 

 

למעשה ניתן לומר כי הקבוצה כבר השלימה עם הירידה לליגה הלאומית לאחר עונה אחת בליגת העל תחת הבעלים דורון בן דקון.

 

להפועל פתח תקווה נותרו עוד שני משחקים לסיום העונה. אבל בקבוצה השלימו עם הנשירה. שחקן בקבוצה אמר: "הסיכוי שלא נרד שואף לאפס, גם אם ננצח פעמיים, לא נוכל לעבור שתי קבוצות, מתוך הפועל חיפה, מ.ס.אשדוד והפועל עכו. אופן הירידה הוא אות קלון אחד גדול לכל מי ששיחק העונה בקבוצה ותוך שבוע רובם ככולם לא יהיו כאן".

 

חץ האשמה נורה בעיקר לעברו של המאמן מנחם קורצקי שהגיע בקול תרועה של מציל המועדון ולא הצליח בשום פרמטר להרים את היכולת ולספק נקודות בפועל.

 


שגיב כהן המום. לא הרבה לשחק (צילום: ערן לוף)

 

כבר בימים הקרובים אמורה להתקיים שיחה בין ראשי המועדון לבין קורצקי שלמרות שמחזיק חוזה לעונה נוספת, לא יהיה האיש על הקווים בעונה הבאה.

 

קורצקי טען בסיום המשחק כי עכשיו זה אופנתי לתלות בו את האשמה לכישלון, אך אוהדי הקבוצה נגד המאמן והבטיחו לפעול כדי שלא ימשיך בשנה הבאה.

 

הטענות נגד המאמן עולות גם בפן המקצועי אם זה על הרכבים לא נכונים מקצועית ועל ביטול כישוריהם של שחקנים כמו גיא דיין, לירוי צעירי ושגיב כהן שנדחקו לספסל.

 


קאלה מעדיף לא להסתכל (צילום: ערן לוף)

 

אמש נשמעו בקבוצה טענות נגד המאמן ועוזרו, אורי אוזן, על ההחלטה להחזיר אל בין הקורות את השוער קאלה דרשלר לו חלק מרכזי בהפסד להפועל חיפה. גורם בקבוצה אמר: "מנחם קורצקי היה בעברו שוער, הוא היה חייב ללכת עם ההחלטה להמשיך עם אוראל כהן בין הקורות. קאלה איבד על הדשא בסמי עופר את הסיכוי להמשיך בליגת העל".

 

רשימת העוזבים תכלול את כל שחקני הרכש: קאלה דרשלר, בן תורג'מן, קובי מוסא, מייקל טוקורה, גל אראל, בן בן יאיר, לירוי צעירי, מירקו אורמוש, גיא דיין, דור כוכב, דור חוגי, עומרי אלטמן, חסן אבו זייד ושחר הירש.

 

 

 

הבעלים דורון בן דקון הודיע כי הוא מחפש משקיעים או שותפים שיעזרו לו בעונה הבאה. כמו כן, הבהיר כי כל אדם שיבקש לקנות את המועדון יזכה בה ללא חובות לשום גורם.

 

דוברת הפועל פ"ת, שרון קביליו כתבה אף היא בפייסבוק את תחושותיה בנוגע למצב הקבוצה: "אין לי מילים בכלל לתאר את האכזבה משלבי ההכרעה של העונה הזו שלא העניקה לנו כמעט רגעים של נחת. העצבים בשבועות האחרונים היו רופפים מאי פעם. למרות הניסיונות לשמור על אופטימיות זה לא לגמרי צלח והתוצאות המאכזבות רק העמיקו את התחושות.

 


אוהדי פ"ת בסמי עופר. יום לא קל עבורם (צילום: ערן לוף)

 

היו לי הרבה תקוות מהעונה הזו, בעיקר כי הצטרפתי למועדון בתפקיד רשמי אחרי שנים שסיקרתי אותו במדיה והייתי אוהדת לכל דבר. אתמול כל התקוות שלי התנפצו. חשבתי שאולי יהיה נס. חשבתי שאולי תחול תפנית לא צפויה ולבסוף נשאר בליגה הבכירה. לצערי ירידת ליגה זה דבר שחווינו יותר מדי בשנים האחרונות… בכינו יותר מדי, שמחנו כשהצלחנו לחזור לליגת העל… אבל לחוות את זה כל כך מקרוב זה הדבר הכי קשה שהיה לי בספורט ובמקצוע שאני עוסקת בו בעשר השנים האחרונות.

 

 

אני לא יכולה להגיד שיש כרגע משהו שמחזק אותי ואני לא יכולה להגיד שאני מלאת אופטימיות לקראת המשך הדרך אבל דבר אחד אני כן יכולה להגיד: בין אם זה בליגת העל או בליגה הלאומית, בין אם זה ביום שישי או ביום שבת, בין אם זה בתפקיד רשמי או כאוהדת מהיציע, בין אם זה בניצחונות ובין אם בהפסדים… הפועל זה לעולמים".

עוד באותו נושא: קאלה דרשלר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי